Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:55

Hier gaan de hindernispalen ook niet zo laag, maar je kan dat ook doen met een kruisje (leert hij ook nog eens mooi in't midden springen) of hier hebben ze gewoon rechthoekige blokken gepakt (10x10x30 oid), met aan 1 lange kant en 1 korte kant een 'hap' uit.
Tikken ze zwaar aan valt heel de boel ook om, tikken ze licht aan dan is dat nog behoorlijk stevig.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:03

Een kruisje is niet zo handig in dit geval, want dan gaat het paard echt springen. Dat is bij deze oefening juist niet de bedoeling. Ze moeten er juist relaxt overheen gaan en geen echte sprong maken. Een balkje is dan een beter alternatief als je geen cavaletti hebt.
n-uitjes zijn juist de makkelijkste sprongen die er zijn. Kan eigenlijk niet verkeerd gaan en past altijd (wel goed neer zetten natuurlijk). Het makkelijkst is om met 2 hindernisjes achter elkaar te beginnen. Gewoon kruisjes en laag beginnen. In-uitjes moet je overigens nooit hoog zetten, want het zijn gymnastiserende huppeltjes. Ik ben echt geen spring-held, maar ik durf in-uitjes juist wel. Paard kan zich onderweg niet bedenken of rare afstanden pakken. Enige mogelijkheid is rechtdoor en door in hetzelfde ritme. Zelfs onervaren paarden hebben het vrijwel meteen door.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:41

Klinkt ook als goed voor duncan, alleen hij blijft gewoon overal doorheen lopen...

Net weer een heerlijke training gedaan, lekker los. Ik ben afgelopen weekend voor het eerst
1 gestart, en gelijk met twee winstpunten naar huis. Het ging niet zo goed voor mijn gevoel, dus ik weet dat we veel meer kunnen :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:22

Dan doe je toch galopbalkjes Lon. Daar kan hij niet doorheen lopen, maar wordt hij wel beter van te controleren in galop. En ze vinden het vaak nog leuk ook!

Gefeliciteerd met je winstpunten! Fijn debuut!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:44

Met een kruisje krijg je weer dat springwerk ja en dat is nou juist net niet de bedoeling, die kruisjes kent ie onderhand wel een keer.
Lon: super zeg, proficiat! Wat waren je punten? Had je nog prijs? :)) En nog leuk commentaar?

Hier ook weer heerlijk gereden. Hij was weer helemaal zeiknat van het zweet, schuim tussen z'n billen, maar met dit warme weer is hij dat toch al wel snel terwijl hij geen wintervacht heeft. Achja.. goed teken.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:51

Tja, balken op de grond gaat hij precies op staan... Best knap hoor ;) maar vooral ook eng als je erop zit. Ik stapte vanmorgen nog over twee balken en dat ging alweer erg onhandig.

Punten waren 181 en 185, en ruim voorzien van commentaar :) aantal keer tegen de hand, er waren toen geloof ik iets te veel vliegjes voor duncan, verder meer terugnemen na de middengalop, rechtmaken voor het wijken (alleen eerste keer, toen een vijf, daarna een zes en tweede proef een zes en een zeven). Nog een paar foutjes, die ik normaal veel beter rij, dus gaat goedkomen :) Had te lang los gereden en t was een lange dag voor Duncan. Hij had namelijk ook al anderhalf uur op het wedstrijdterrein staan grazen (hij breekt de trailer af als hij alleen moet staan), en al die tijd niet gepoept of geplast. Had hij toch wel last van had ik het idee. Was trouwens twee keer zesde van ongeveer een man of dertien denk ik. Volgens mij pas mijn tweede wedstrijd waarbij ik geen prijzen gewonnen heb, toch al iets meer mijn niveau kennelijk :')

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:01

Oke nou nog super netjes hoor zo voor je debuut! Altijd fijn als je toch wat commentaar krijgt waar je wat mee kunt. Laatst wezen schrijven bij het L1/L2 en toen reden 9 van de 10 mensen ook niet netjes aan met wijken (achterhand eerst), viel me toen pas op hoeveel dat dus eigenlijk nog gebeurd, gebeurd me zelf ook wel eens :o, best lastig nog, hij denkt zoveel mee. Wel jammer want verder rijden ze dan netjes door en wijken ze ook mooi maar de inzet dus verkeerd.
Lastig is dat als ze niet poepen/plassen. Ed mest ook nooit als ik erop zit, vaak als ik hem dan weer op de trailer zet ofzo. Best apart eigenlijk want de meeste paarden doen dat toch wel, hij moet ook áltijd plassen na het rijden. De vliegjes komen er weer aan, vanavond waren er, net als gister, ook al weer veel muggen.. bah die tijd krijgen we weer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:59

Ik betrapte Wolk er ook op zondag, wijken met de poep eerst.
Nu snap ik waarom mijn lesgever altijd brulde "SCHOUDER ALTIJD VOOR!" :P

Even corrigeren en hij doet't wel flink :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:17

Haha ja hier hetzelfde.

Van de week even wat nieuws uitgeprobeerd met de balken. Heb even een tekeningetje gemaakt:
Afbeelding

Die rare rechthoekige dingen stellen dus de balken voor en de oranje stipjes een pion. Eerst uiteraard even gewoon losgereden.
Het maakt niet zoveel uit waar je begint.. je gaat om de pion heen in stap op X halt, weer voorwaarts stap, direct draf en direct galop, dan zet je de wending weer in (bij B of E) en pak je de balken en werk je ze ook af in 1 à 2 rondjes stap, 1 à 2 rondjes draf en 1 à 2 rondjes galop en pak je via de andere pion (galop, draf, X halt, stap, draf, galop) weer hetzelfde lijntje. Goede oefening ook met sturen, overgangen, je buitenhand en je correcte beenhulpen. Hij moest flink aan de bak natuurlijk dus op een gegeven moment vond ie het niet leuk meer volgens mij en nam ie ff een paar passen middengalop, maargoed.. hij deed het verder echt super braaf. Hij moet zo ook echt goed opletten want alles komt tegelijk en dan elke keer ook z'n benen zo mooi optillen. 'T was trouwens fris buiten en dat kon je wel merken.. hij was in het begin wat schrikkerig, was wel komisch :') want hij doet eigenlijk nooit wat met die wind/kou. Weer wat anders dan die warme temperaturen van de afgelopen dagen natuurlijk :)).
Ga dit nog zeker vaker doen, mooie leerzame oefening en hij vond het (op 1 momentje na dan) zelf ook erg leuk volgens mij.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:10

Wat een stilte ineens! Haha, schrikt het zo af? :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:01

Nee hoor. Ik kan je alleen niet volgen hierboven. maar zo te horen was het een goede oefening!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:06

Idem, geen oefening voor mij :P

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:13

Pfff... Ik heb vandaag een rotwedstrijd gehad... Eerste proef moeten afgroeten, tweede niet gestart. Er waren zo veel vliegjes dat Duncan flipte.. Terwijl hij deze week juist zo fijn liep! Baal echt enorm. Enige positieve puntje: hij ging makkelijk de trailer op :) (ow ja, en de zon scheen)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:14

Balen zeg Lon! Het seizoen van de beestjes is nu wel begonnen. Wordt alleen maar erger vrees ik.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:14

Gelukkig zijn hier veel wedstrijden op open veld, en waait het in Grunn bijna constant, dat scheelt nogal. Dus heb nog hoop voor de rest van het seizoen... Maar ik ga niet meer naar deze locatie. Een park met veel vijvers vraagt gewoon om problemen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:44

Sorry, had al zo'n vermoeden. Voor degene die het echt wil weten moet het maar zeggen.
Jeetje Lon wat balen van die vliegen, jammer. Nu het weer warmer is merk je ze direct weer bah. Vandaag tijdens de proef vloog er me ook al eentje in de mond.
Van de week ook concours gehad, ging aardig netjes, schrok 1 keer in de proef, was wel jammer. De onderdelen wat netter afwerken. 1 proef geen winst (174) en de ander 186 en nog een 5e prijsje.
Vandaag ging ook wedstrijd gehad, ging goed, was wel zweten haha. 1e en 4e prijs en nu M1 startgerechtigd. Maar we blijven voorlopig nog wel even in de L2 doorrijden. Net even wat meer bevestigen, onderdelen netter afwerken en puntkee op de I. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:27

Ben blij dat 't voor iedereen zo vlot vooruit gaat :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:31

Lon: leuk dat je nu M1 startgerechtigd bent. Ik heb deze week voor het eerst een L2 proefje geoefend. Maar pffff. Hij wordt van het doorzitten heel druk en dan kan ik niet meer zitten. Gelukkig hoef ik aan het einde van de zomer pas echt over. Ditmaal maar doorrijden tot de 30 winstpunten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:40

Sussie: dat verhaal ken ik bij m'n jong paard.
Komt omdat we telkens doorzitten om te gaan aangalopperen, dus doorzitten is voor hen nu vooruit.

Ze telkens wat doen wachten en in 't doorzitten eens wat overgangen terug ( naar stap/ halt) helpt :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:54

Niet in het proefje gaat het tegenwoordig heel goed met doorzitten. Probleem in de proef die ik geoefend heb is dat je meteen aan het begin van de proef twee keer middendraf moet doen. Daarna zit de vooruit er iets te goed op.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:23

Sussie85 schreef:
Lon: leuk dat je nu M1 startgerechtigd bent. Ik heb deze week voor het eerst een L2 proefje geoefend. Maar pffff. Hij wordt van het doorzitten heel druk en dan kan ik niet meer zitten. Gelukkig hoef ik aan het einde van de zomer pas echt over. Ditmaal maar doorrijden tot de 30 winstpunten.

Ik denk dat je henrieke bedoelt ;) Ik zit net in de L1... :) Ik kijk juist uit naar meer doorzitten, dat gaat beter dan lichtrijden bij mij. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik nog iets tegen die vliegen kan doen, anders wordt het een moeijk seizoen voor mij.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:35

Sorry, ik zie het inderdaad een verkeerde naam. Dat krijg je met even snel bijlezen.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:08

Was het maar zo ;) ik wil wel naar de M :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:15

komt wel goed hoor! Jullie gaan ook hardstikke goed!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:02

Had er hier ook iemand een weltmeyer te koop staan?