amaze schreef:Citaat:Amaze, volgens mij hebben we het over de partout.
...dan ben ik een boon.... er staan toch echt fotos van de Rousseu voor en na de stukken tekst
Ja, volgens mij ook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
...dan ben ik een boon.... er staan toch echt fotos van de Rousseu voor en na de stukken tekst
Citaat:Blijkbaar kan hij zijn lijf dusdanig sluiten dat hij op 3 jarige leeftijd al passage-achtige momenten laat zien...en dat onder de stalruiter!!
shan schreef:Citaat:Blijkbaar kan hij zijn lijf dusdanig sluiten dat hij op 3 jarige leeftijd al passage-achtige momenten laat zien...en dat onder de stalruiter!!
Dat komt door zijn platte kruis.
sprakeloos schreef:een kruis is nooit plat maar hellend of recht, een croupe kan plat zijn..
anneve schreef:Ik geloof dat we het uiteindelijk met elkaar eens zijn, in model komt de Rousseau tekort (ik noem dat lelijk, op zijn brabants, wil er niemand mee beledigen, maar ben gewoon eerlijk), maar hij laat zich gemakkelijk bewerken. Dat is een pluspunt. Misschien dat het voor sommige merries wel wat is.
anneve schreef:Ik geloof dat we het uiteindelijk met elkaar eens zijn, in model komt de Rousseau tekort (ik noem dat lelijk, op zijn brabants, wil er niemand mee beledigen, maar ben gewoon eerlijk), maar hij laat zich gemakkelijk bewerken. Dat is een pluspunt. Misschien dat het voor sommige merries wel wat is.
Citaat:Lelijk kun je van geen enkel paard zeggen, ook niet op z'n brabants. Er zal altijd iemand zijn die zo'n paard wel mooi vindt.
anneve schreef:Ik kan zeggen wat ik wil en ik doe dat ook. Natuurlijk is dat subjectief, maar dat lijkt me prima in dit forum.
anneve schreef:Nee mijn merrie is lang niet mooi genoeg. Maar is dat relevant voor dit topic?
anneve schreef:Jullie mogen er van mij best mee dekken, als ik het maar niet hoef.
sprakeloos schreef:anneve schreef:Ik geloof dat we het uiteindelijk met elkaar eens zijn, in model komt de Rousseau tekort (ik noem dat lelijk, op zijn brabants, wil er niemand mee beledigen, maar ben gewoon eerlijk), maar hij laat zich gemakkelijk bewerken. Dat is een pluspunt. Misschien dat het voor sommige merries wel wat is.
dan maar niet op merries met 60 punten voor exterieur
Sammie schreef:En de merrie mag gewoon een geit zijn, want die heeft geen invloed?
misterA schreef:De rousseau heb ik tweemaal gezien en beide keren vond ik hem veel te hoog van achter.
Hij loopt op de kop en brengt het achterbeen niet goed onder en buigt het ook onvoldoende in de sprong. Dus lijkt me later echt moeite te krijgen met piaffe en passage .
Van mij mag hij van een welverdiende rust gaan genieten.
anneve schreef:Hoe kom je erbij, een hengst kan meer dan 300 merries per jaar dekken/veulens krijgen. Mijn merrie maar 1.
Daar gaat het hier over!!! We moeten echt heel kritisch naar deze hengsten kijken.
Aimee schreef:misterA schreef:De rousseau heb ik tweemaal gezien en beide keren vond ik hem veel te hoog van achter.
Hij loopt op de kop en brengt het achterbeen niet goed onder en buigt het ook onvoldoende in de sprong. Dus lijkt me later echt moeite te krijgen met piaffe en passage .
Van mij mag hij van een welverdiende rust gaan genieten.
Je bent wel de enige met dit verslag over de Rousseau.