[VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur en geslacht krijgen de veulens?

Zwartbonte merrie
75 (19%)
Zwartbonte hengst
80 (20%)
Zwarte hengst
19 (4%)
Zwarte merrie
10 (2%)
Amber champagne merrie
70 (18%)
Amber champagne hengst
32 (8%)
Classic champagne merrie
59 (15%)
Classic champagne hengst
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 383

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:23

Rouwen doet iedereen op zijn of haar eigen manier. Je hoeft echt niet te breken of een klap te krijgen. Het kan wel. Rouwen is heel individueel.
Mijn vriendin die haar zoon verloren heeft van 20 haar oud verloor die dag ook haar zangstem. Deze komt inmiddels weer terug. Maar ze is uiterst verdrietig met haar man maar ze werkt en doet alles en wij haar koor hebben haar daarin gesteund.
Er is niet een manier.
En ja verlies is altijd heel verdrietig maar als oude vrouw zeg ik dat het wel bij het leven hoort. Hoe ruk ook. Verdrietig zijn is voor veel mensen voldoende zonder in elkaar te storten of een klap te krijgen.
Ik hoor ook bij die mensen.
Voor nu zal het verlies van Zilver en de manier waarop vooral onwerkelijk zijn. Het is een drukke emotionele tijd waarin uiterst geluk en uiterst verdriet bij elkaar komen. Kabayo doet gewoon wat bij haar past. En dat is altijd goed. Of je nu wel of niet nog een klap krijgt, wel of niet huilt etc etc. Rouw kent geen blauwdruk!

aisa

Re: [VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Een tien voor Pien
Echt eens.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Marigold schreef:
Ik vroeg me ook nog af, als Fayola nog geen melk heeft en Roza al wel probeert te drinken kan dat niet voor problemen zorgen zoals, de merrie die bozig wordt of problemen aan het uier of frustratie bij het veulen?

Hangt van de merrie af. Bij eentje geholpen waarbij het veulen er iets te optimistisch vroeg bij mocht (melk leek op gang dus hup dr bij, niks niet langer afwachten). Die trok uiteindelijk gewoon bloed uit die arme merrie, maar merrie was zo'n ongelooflijke oermoeder dat ze geen kik gaf. Gelukkig zagen we het snel, dus veulen toch alleen nog maar even onder toezicht er bij tot de productie góed op gang was, en wat langer met bakjes melk in de weer intussen :=

Komt ongetwijfeld goed met deze twee. Echt fantastisch om te zien hoe zo'n merrie zich ontfermt, dan is de natuur gelukkig ook wel weer heel mooi <3

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

aisa schreef:
Een tien voor Pien
Echt eens.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Kabayo heeft, zo te lezen, helaas ook al genoeg ervaring met verlies. Ik hoop en denk dat ze haar eigen weg gevonden heeft dit te verwerken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

pien_2010 schreef:
Rouwen doet iedereen op zijn of haar eigen manier. Je hoeft echt niet te breken of een klap te krijgen. Het kan wel. Rouwen is heel individueel.
Mijn vriendin die haar zoon verloren heeft van 20 haar oud verloor die dag ook haar zangstem. Deze komt inmiddels weer terug. Maar ze is uiterst verdrietig met haar man maar ze werkt en doet alles en wij haar koor hebben haar daarin gesteund.
Er is niet een manier.
En ja verlies is altijd heel verdrietig maar als oude vrouw zeg ik dat het wel bij het leven hoort. Hoe ruk ook. Verdrietig zijn is voor veel mensen voldoende zonder in elkaar te storten of een klap te krijgen.
Ik hoor ook bij die mensen.
Voor nu zal het verlies van Zilver en de manier waarop vooral onwerkelijk zijn. Het is een drukke emotionele tijd waarin uiterst geluk en uiterst verdriet bij elkaar komen. Kabayo doet gewoon wat bij haar past. En dat is altijd goed. Of je nu wel of niet nog een klap krijgt, wel of niet huilt etc etc. Rouw kent geen blauwdruk!

Klopt helemaal, heel goed beschreven!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:36

Hoe is het met de baby' s? Lekker buiten in het zonnetje?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:59

Zulke opmerkingen maken mij niet perse anders. Ik hoop ergens dat de klap nog komt, want daar wacht ik op haha. Hoort er bij. Toch bedankt van beide kanten, lief bedoeld :*

Ja ze staan de hele dag al buiten! Minthe al vanaf kwart over 7 en Fayola vanaf 9u. Eerst onder toezicht maar het gaat zo goed! M’n man kwam het hoekje om om de fles te geven en Fayola waakt al over haar terwijl ze slaapt. Ik ben zo blij dat ze de hele dag naar buiten kunnen en dit goed gaat!
Slechte telefoon foto. Deken is om omdat ze de hele dag buiten is en dus op de nog vochtige grond moet liggen. Anders kon die wel af
Afbeelding

Zelf blijf ik even op de bank dus kan geen foto’s beloven, heb wat last van m’n lijf :Y)

Edit ik zag nog een vraag
Ze krijgt de fles, een kom willen we niet uit angst dat ze gevoel van een tepel helemaal kwijt is en straks niet meer bij de merrie wil/kan drinken. Ze krijgt er nu 10 op een dag van een liter melk. Dat is een flesje om de 2,5u. M’n vader doet 22u, m’n moeder 12.30, m’n broer 3u, m’n man 5u en ik half 8 ‘s ochtends. Overdag wissel ik af met m’n moeder, maar net hoe het uit komt
Het is gelukkig prima te doen zo

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:14

Wat gek dat je last hebt van je lijf :Y)
Ik was al trots dat ik tot 10 dagen voor de geboorte van miranda nog heb kunnen poepscheppen _O-
Kijk es ff wat jij allemaal flikt ;)

Zo fijn dat jullie veel hulp hebben van de rest van de familie.
Hopelijk blijft het allemaal zo goed gaan!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Fayola lijkt me een heel lieve merrie. Wat doet ze dit goed.

Durf je ze in de box ook al samen alleen te laten?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:02

Wat geweldig dat iedereen zo meehelpt, is anders toch bijna niet te doen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Zo fijn dat Fayola echt de moederrol op zich heeft genomen. Ik hoop dat de melk straks netjes op gang is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Echt heel fijn dat je ouders, broer en man helpen met de fles geven.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Fijn dat het zo goed gaat!

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Jouw moeder moet toch ook wel enorm trots en blij zijn met haar Fayola!
Is toch bijzonder dit, zo mooi!