Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bucephalus schreef:Voor degenen die van lezen houden: Een interessante site:
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/index.php
Klik op Rollkur How and why not? Vervolgens verder lezen op How? Why not? En het ?
ceasario"][/quote]
[quote="ceasario"][quote="xyzutu2"]
[Hmm. Zou je mij dan eens willen uitleggen hoe een voorbeen dan wel zou moeten bewegen gebaseerd op het echte oorspronkelijke paard, de prezwalski?
[/quote]
Moet je eerst weten wat het oorspronlijk paard is.![]()
[quote="xyzutu2 schreef:[
De prezwalski haalde ik niet aan als voorvader van alle op dit moment rondhuppelende paarden,maar als het enige niet door jeukende 'verbeterende' mensenhanden is aangetast.
xyzutu2"][/quote]
[quote="ceasario"][quote="ceasario"]
[quote="xyzutu2"][Hmm. Zou je mij dan eens willen uitleggen hoe een voorbeen dan wel zou moeten bewegen gebaseerd op het echte oorspronkelijke paard, de prezwalski?
[/quote]
Moet je eerst weten wat het oorspronlijk paard is.![]()
[quote="xyzutu2 schreef:[
De prezwalski haalde ik niet aan als voorvader van alle op dit moment rondhuppelende paarden,maar als het enige niet door jeukende 'verbeterende' mensenhanden is aangetast.
Anna42"]
[quote="sarabande"][quote="Anna42 schreef:Ik wil graag wat leren.
CGJ en de meeste geleerden. Wie zijn die geleerden dan wel?
sarabande schreef:Dat hoeft niet. CGJ12 gaat er net zoals de meeste geleerden van uit dat de
voorvaderen tot meer dan 4 generaties weinig of geen invloed meer hebben.
CGJ12"]
[quote="sarabande schreef:Dat hoeft niet. CGJ12 gaat er net zoals de meeste geleerden van uit dat de voorvaderen tot meer dan 4 generaties weinig of geen invloed meer hebben.
sarabande"]
[quote="ceasario schreef:Nooit gehoord over lijnenteelt etc.
ceasario"]
[quote="xyzutu2 schreef:En verder snap ik ondanks de smileys nog steeds niet wat je wilt zeggen. Een 'oorspronkelijk paard' is in mijn ogen een paard dat nog steeds zijn oorspronkelijke natuurlijke kenmerken behouden heeft. Er staat toch niet "Zou je mij dan eens willen uitleggen hoe een voorbeen dan wel zou moeten bewegen gebaseerd op de echte oorspronkelijke voorouder van ons huidige paard, de prezwalski"?
We zijn het dus gewoon helemaal met elkaar eens. Top!
?
Citaat:Dan zou een oplossing dus zijn dat we onze rijstijl, en de invloed die we daarmee op de bewegingen van het paard hebben, moeten gaan overdenken en die moeten aanpassen, in plaats van het huidige paardenbestand en hun fokkers af te kraken omdat de paarden door hun training niet meer goed kunnen bewegen.
ceasario schreef:Rembrandt![]()
xyzutu2 schreef:Moet ik hier echt op in gaan? Caesario, iedereenkan zien dat de lijstjes vragen die ik steeds produceer niet beantwoord worden. Dus inderdaad, als je eens zou lezen wat er werkelijk staat, dan schrijf ik niet dat de persoon die ze zou kunnen/moeten beantwoorden al vijf pagina's niet meedoet aan de discussie, maar dat die persoon al vijf pagina's niet op de punten reageert/ de vragen beantwoord die ik over zijn theorie stel. Hij doet dus wel mee, maar praat overal vrolijk overheen/reageert niet op mijn vragen en die van anderen.
Maar het kan nooit kwaad om zaken nog eens te verduidelijken, dankjewel voor het wijzen van onduidelijkheden in mijn tekst.
Missouri"]
[quote="ceasario schreef:Ik denk dat het verstandig is,om het boek geschreven door Karel de Lange. En inmiddels wel in de verkoop zal zijn, dat aan te schaffen.
Bucephalus schreef:Je kunt alleen maar oordelen over een boek als je het ook hebt gelezen en gefundeerd commentaar kunt geven. Iets op voorhand afdoen als lachwekkend vind ik niet getuigen van inzicht, sorry. Ik lach niet mee.