Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:19

MargreetB schreef:
Rhea schreef:
ik dacht eerder aan bordeaux1 bordeaux2 :-)

:D

Bordeaux 1 en 2 lopen nu bij Youtube, 1 zou over 40 min klaar moeten zijn en daarna begint 2... >;)

Bojengel 1 loopt net bij Vimeo, dat gaat nog langer duren...

Sorry, kan er echt niet meer van maken... :)

Zie je ..geef nooit op. ;)

In het vervolg een tijd kiezen dat het drukste gedeelte van de wereld slaapt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:26

Die Johnson x Sultan is wel stevig teruggefokt op Sultan.

Johnson is Jazz x Flemmingh x Sultan...

Ik ben daar dus echt geen fan van!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:48

Yeah! *\o/* Bordeaux deel 1:

Rest komt morgen wel.. Pfff

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:02

Jammer dat het spectaculaire voorbeen van het begin van het onderzoek er een beetje af is.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 02:12

Ik vind Bordeaux toch nog wel erg staartzwiepen....hij lijkt geïrriteerd terwijl hij geroemd wordt om zijn bewerkbaarheid.
ben benieuwd.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 07:08

En 2:

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 07:29

Nu de beste nog en proficiat...wat een ouwe van 62 iemand nog kan leren. ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 07:57

janderegelaa schreef:
Jammer dat het spectaculaire voorbeen van het begin van het onderzoek er een beetje af is.
Hij lijkt in draf behoorlijk over zijn tempo te worden gejaagd.
Zijn galop vind ik erg mooi doorgesprongen.
Bedankt Margreet ! *D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:03

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:46

Ben blij voor de Contendro's ! Ik heb ze nog niet gezien behalven dan op een foto in de paardenkrant of zo maar het is goed dat nu ook hier het Contendro bloed wordt geapprecieerd. Ik heb zelf een Contendro dochter uit een Purioso x Goldspring de Lauzelle x Radetzky en ze is een typische Contendro.
Toen ik met de hengst ging fokken waren er Belgische fokkers die a) de hengst nog niet eens kenden en b) vonden dat dat maar niets was.
Op het Bundeschampionat waar zijn eerste kinderen van zijn eerste dekjaar (iets meer dan 20 paarden nota bene) deelnamen was Captain Fire al kampioen. Het jaar nadien leverden ze de vice kampioen en dit jaar terug de kampioen. In Zangersheide werd Brockx met Codex One 4de bij de zevenjarigen met 0 springfouten enz... enz...
Nu gaan de ogen open van onze 'kenners" en ik ben er blij mee.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:43

First Class

(1)
(2)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:37

Als ik het filmpje zo zie vind ik die 4,5 voor de stap niet gerechtvaardigd en had de draf toch ook zeker wel een 7 mogen zijn.
Maar ja, Florencio zelf een niet heel positief veulenrapport, deze hengst was in eerste instantie ook niet genomen.En dan gaan er hele ander factoren meespelen.Maar dat is puur speculatie natuurlijk ;)

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:40

Zijn er ook filmpjes van de springhengsten gemaakt?

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:08

Bojengel

(1)
(2)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:28

Ik ben niet verandert ( gedragen draf )...Braaf en een zeer rustig beeld, overgang naar galop geen probleem..
Galop niet veel druk opgezet.
Dank voor je werk

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:47

Hartelijk dank voor de filmpjes :D
Ik vind Bojengel eerlijk gezegd toch de beste van de 3(4). De punten van de Florencio vallen mij ook erg tegen. Al hoewel ik de stap op het filmpje ook niet goed vind. De draf had van mij wel wat hogere punten voor mogen worden gegeven. Bordeaux ben ik niet zo van gecharmeerd. Vooral zijn achterhand niet en ik vind het er niet zo fijn uit zien allemaal. :o Maar goed dat is mijn mening. Er zullen misschien mensen zijn die hem wel geschikt vinden voor zijn merrie. Breezer lijk mij een leuke correcte hengst.

Ik blijf het jammer vinden dat de Florencio niet door is, maar door die stap kan ik het mij wel voorstellen ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:53

Jammer dat Belmondro niet goedgekeurd is. Ik vond het altijd een fijne hengst in de omgang... Maar goed, toen was hij niet onder het zadel, dus hoe hij is weet ik niet.

Ik vond het er op de filmpjes goed uitzien, dus ik weet niet in hoeverre hij niet lekker te rijden was.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:58

_San87_ schreef:
Jammer dat Belmondro niet goedgekeurd is. Ik vond het altijd een fijne hengst in de omgang... Maar goed, toen was hij niet onder het zadel, dus hoe hij is weet ik niet.

Ik vond het er op de filmpjes goed uitzien, dus ik weet niet in hoeverre hij niet lekker te rijden was.

Ben ik niet helemaal met je eens. Volgens mij heb jij je laatste week stage bij Reinie gehad toen ik net mn 1e week had? Of heb ik de verkeerde voor me haha. Maar ik vond het geen fijne hengst in de omgang. De Contendro zeker wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:02

Euh... in September 2007 had ik mijn laatste week. Ik kon goed met hem opschieten. Hij was brutaal, maar wel eerlijk. Best een knuffeltje, is mijn ervaring. Een ander bruintje had ik meer moeite mee, die deed alle dagen zijn uiterste best te ontsnappen :P

Ben jij ook wel eens met Marco nogwattes mee op concours? Om even offtopic te gaan... :P

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:47

_San87_ schreef:
Euh... in September 2007 had ik mijn laatste week. Ik kon goed met hem opschieten. Hij was brutaal, maar wel eerlijk. Best een knuffeltje, is mijn ervaring. Een ander bruintje had ik meer moeite mee, die deed alle dagen zijn uiterste best te ontsnappen :P

Ben jij ook wel eens met Marco nogwattes mee op concours? Om even offtopic te gaan... :P

Ik weet al wel wie jij bedoelt ja. Die was ook niet zo fijn nee :D
En ik ben ook wel eens met Marco mee op concours ja. Dat is mijn vriend ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:49

Melanie15 schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet al wel wie jij bedoelt ja. Die was ook niet zo fijn nee :D
En ik ben ook wel eens met Marco mee op concours ja. Dat is mijn vriend ;)

Ahaaa, vandaar. Ik zag je lopen in Lonneker afgelopen zondag, maar ik wist t niet zeker :Y)

Die bruine was volgensmij de Vainqueur... Maar ik weet t niet zeker.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:56

janderegelaa schreef:
Als ik het filmpje zo zie vind ik die 4,5 voor de stap niet gerechtvaardigd en had de draf toch ook zeker wel een 7 mogen zijn.
Maar ja, Florencio zelf een niet heel positief veulenrapport, deze hengst was in eerste instantie ook niet genomen.En dan gaan er hele ander factoren meespelen.Maar dat is puur speculatie natuurlijk ;)

Tja als je een paard zo gaat rijden in de stap weet je zeker dat het niks beter wordt :? Bij aanlevering was de stap en draf zeker beter.
Blijf het wel jammer vinden dat hij eruit is, was zeker wel interessant geweest voor onze merrie...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:00

De vraag is of de Floris zo van nature stapt. Vast niet.
Beetje jammer dat zo een externe factor als de ruiter daar invloed op mag hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:00

TICKELS schreef:
janderegelaa schreef:

Tja als je een paard zo gaat rijden in de stap weet je zeker dat het niks beter wordt :? Bij aanlevering was de stap en draf zeker beter.
Blijf het wel jammer vinden dat hij eruit is, was zeker wel interessant geweest voor onze merrie...

Is hij ook al niet Oldenburg gekeurd?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:01

Suzanne F. schreef:
De vraag is of de Floris zo van nature stapt. Vast niet.
Beetje jammer dat zo een externe factor als de ruiter daar invloed op mag hebben.

hij is er niet alleen uit om zijn stap...

werkwilligheid, neerwaartse romprichting, kort voorbeen, traag lopen en weinig uitstraling zijn daar naar mijn idee ook mede de oorzaak van.....