Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:39

Dat loeren komt van numero uno. Die van mij is ultimo x numero uno en loert ook heel erg.
Ik zoek voor vooral een nuchtere hengst

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:04

Don't touch Tiji hero en Colestus zijn bij mijn NU merrie gegaan (NU x lux x Amethist) Ik zou Tiji Hero ook goed aandurven bij de merrie van Benita. Die bevrucht ook heel goed.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:12

Heb je twee keer gedekt en gespoeld dit jaar Panty? Alle twee aangeslagen?

Don’t Touch Tiji staat voor mij voor volgend jaar op de lijst. Ook goede voorwaarden gemeen ik mij te herinneren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:24

MizzMontana schreef:
Heb je twee keer gedekt en gespoeld dit jaar Panty? Alle twee aangeslagen?

Don’t Touch Tiji staat voor mij voor volgend jaar op de lijst. Ook goede voorwaarden gemeen ik mij te herinneren.

Yes! *\o/* Dat was heel veel mazzel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:33

Wauw dat is mooi inderdaad, leuk vooruitzicht zeg voor volgend jaar!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:03

Pantykous schreef:
Don't touch Tiji hero en Colestus zijn bij mijn NU merrie gegaan (NU x lux x Amethist) Ik zou Tiji Hero ook goed aandurven bij de merrie van Benita. Die bevrucht ook heel goed.

Heb je 2 draagmerries of laat je haar 1 zelf dragen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:21

Is er bij jullie geen tekort aan draagmerries? Ik zoek nog voor enkele merries draagmerries maar bijna overal is een stop

Qamanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:56

Fokker321: we hebben een veulen Hardrock z x arezzo x corland en Qannando x arezzo x cardento

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:04

Lynn_Nikita schreef:
Is er bij jullie geen tekort aan draagmerries? Ik zoek nog voor enkele merries draagmerries maar bijna overal is een stop

Ik zie nu links en rechts wel terug draagmerries te koop bij de particulier, maar ik vraag me dan af of dat geprobeerde zijn, waar het overplanten mislukt is en die ze dan terug te koop aanbieden.

Bij de grotere stations zijn bij de meesten inderdaad reservatiestops

Evakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:05

Er is wel al wat over hem gezegd hier, maar wat vinden jullie (positief en negatief) van Dominator? Ben eens benieuwd… Los van het feit dat je moet reserveren of geselecteerd worden ofzo

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:09

Pantykous schreef:

Leuke hengsten!
De condities van Colestus zijn gelukkig wel verbeterd tov vroeger.
Gefeliciteerd met de geslaagde overplantingen, fijn op deze manier fokken :D

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:33

Fokker321 schreef:
Ik vind de suggestie van lexa van Colorit wel een goede keuze.

Ik ken de hengst Wilfred niet, maar dubbelen op Quidam de Revel zou ik niet doen. Dat komt het mondje tijdens het rijden niet ten goede.

Bij Zangersheide zijn er enkele hengsten waarbij je pas in 2023 moet betalen. Bij Joris de Brabander is het ook pas betalen bij dracht.

Tangelo van de Zuuthoeve vind ik in jouw geval ook een optie. Vers in NL en super vruchtbaar.

Poker de Mariposa bij Nijhof of King Kashmir TN.

Van welke hengst had je diepvries gekocht?

Van Hector van de Abdijhoeve.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen. Ik ga het even op een rijtje zetten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:56

caro29 schreef:
Pantykous schreef:

Heb je 2 draagmerries of laat je haar 1 zelf dragen?

2 draagmerries. Een bevriende fokker had wat merries leeg, en omdat zijn kleindochters nu veel sporten met de paarden fokt hij wat minder omdat ie minder verkoopt. :D

Ik huur de merries van hem :j

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:58

Benita schreef:
Fokker321 schreef:
Ik vind de suggestie van lexa van Colorit wel een goede keuze.

Ik ken de hengst Wilfred niet, maar dubbelen op Quidam de Revel zou ik niet doen. Dat komt het mondje tijdens het rijden niet ten goede.

Bij Zangersheide zijn er enkele hengsten waarbij je pas in 2023 moet betalen. Bij Joris de Brabander is het ook pas betalen bij dracht.

Tangelo van de Zuuthoeve vind ik in jouw geval ook een optie. Vers in NL en super vruchtbaar.

Poker de Mariposa bij Nijhof of King Kashmir TN.

Van welke hengst had je diepvries gekocht?

Van Hector van de Abdijhoeve.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen. Ik ga het even op een rijtje zetten.

Dat is zeker zeer slecht sperma ja. Helaas heb ik dezelfde ervaring met verschillende paarden en rietjes geprobeerd. Hebben het onder de microscoop gehad toentertijd en het was gewoon dood.

Ik zou bij deze merrie aan Comme il Faut te denken, hij fokt vergrotend en dat zijn vrij nuchtere paarden. Uriko kan ik mij ook voorstellen of Casall bloed. Of Quabri idd. Een Kannanzoon. Al enkele aansprekende paarden van gezien. Colorit vind ik niet zo.

Dominator, tja hij is zeker commercieel. Vind zelf niet dat hij de beste springmanieren heeft en ben ook wel benieuwd wat hij doet als er een andere 'cowboy' opzit. Ahlmann is natuurlijk een briljante ruiter.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:54

Comme il faut fokt in mijn ervaring niet altijd groot en ze zeggen numero uno ook niet altijd.
Ik zou wel een hengst met maat nemen.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:58

Weet niet hoe het bij jullie gaat maar wij hebben echt een belabberd seizoen qua dracht dit jaar.
Van de vijf pas 1 drachtig….
We hebben verschillende merrie’s jonge en iets ouder diepvries en vers maar het is niet mijn jaar.
Hoe gaat het bij jullie dit jaar?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:26

Balen Lexa… ik hoor het meer om me heen dat mensen weinig merries drachtig krijgen. Zelf had ik er ook een hard hoofd in, maar na drie pogingen gelukkig toch drachtig.

Heb de da speciaal gevraagd om haar hand er nog even in te houden na het insemineren en een beetje rond te woelen en nu is het dan toch gelukt :+
Mijn oude da deed dat altijd en zij had wel het hoogste drachtigheidspercentage van die kliniek. Wrs is het bijgeloof, maar het heeft wel gewerkt.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:44

Hier nog maar 1 merrie gedekt (voor de eerste keer. Werd al niet hengstig dus dat beloofd). Mogen we woensdag scannen.

De andere gisteren op 20dagen hengstig gespoten.
Ik heb er ook wel een beetje schrik voor daar ik al zo laat op het seizoen zit. Hoop volgend jaar toch op 2 veulens :o

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:46

Ik hoor ook overal dat er een serieus te kort is aan draagmerries.

Wordt er zoveel meer ET gedaan ten opzichte van andere jaren?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:12

Wij hebben nog een top draagmerrie! Die heeft nu onze agenix aan de voet en is vanaf begin juli ‘over’. Heerlijk paard en goede moeder.

Hier de Goodtimes dus in een keer drachtig, deze week hoor ik of de baloubet drachtig is en volgende week kan de NU erbij: die doen we ik bij Akarad :)

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:15

Hier zijn we ook nog bezig merrie drachtig te krijgen. Vorig jaar was ze drachtig gescand maar uiteindelijk op 33 dagen toch leeg en niet hengstig meer geworden dat seizoen. Dus niet meer geprobeerd. Dit jaar weer een poging, zijn nu bezig met tweede rondje wel nu vers ipv dv.

Wel apart dat het zo'n vraag is naar draagmerries. Er is toch ook wel onzekerheid met de enorme inflatie lijkt mij.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:24

Ik kan me ook voorstellen dat er minder aanbod is aan draagmerries omdat de markt voor recreatie paarden echt goed is op dit moment

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:27

lexa schreef:
Weet niet hoe het bij jullie gaat maar wij hebben echt een belabberd seizoen qua dracht dit jaar.
Van de vijf pas 1 drachtig….
We hebben verschillende merrie’s jonge en iets ouder diepvries en vers maar het is niet mijn jaar.
Hoe gaat het bij jullie dit jaar?

Ook met Eras geprobeerd? -O-
Hier sukkelen we ook verder
3 jarige voor de 4e keer geinsemineerd. Volgende week 18 dagen. Warrant morgen scannen(was op dag 26 drachtig) en zapatero staat nu bij de hengstenhouder....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:28

Even iets heel anders maar het is vaker via hier gelukt dus nog een poging:

Mijn schoonmoeder van inmiddels 64 is op zoek naar een paard nadat die van haar vorige week plots is ingeslapen. Ze kan best rijden (meermaals Z dressuur geweest) maar is geen held. Ze zoekt dus gewoon een leuk paard die goed vertrouwd is en waar ze lekker wekelijks mee kan lessen en eventueel weer wat wedstrijden mee kan pakken. Z ambitie is er niet meer, wel de wens om lekker te rijden. Eigenlijk zoekt ze iets tussen de 8 en 15 jaar oud ongeveer, die al wedstrijd/ club ervaring heeft en gewoon lekker mee kan doen. Graag 1.70+ want ze is groot.

Ze had dus een springpaard van mij die wat vermogen miste maar wel braaf was. Zoiets zou mooi passen. Ruin of merrie is niet belangrijk.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:14

MizzMontana schreef:
Is Quabri weer vers beschikbaar dit jaar? Die is toch met pensioen nu?

Daar ben ik achteraan geweest. Hij staat in Frankrijk en vers was mogelijk in België en Frankrijk. Helaas niet in NL verdorie want daar wil ik er nòg wel een van