Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Qamanka schreef:Het zijn of een docht van deze merries of een zus ervan. Wij vinden dat het karakter bijna aalemaal op elkaar lijkt. Dus een hengst die op 1 van deze merries past past op degene die we willen dekken meestal ook. (mss een beetje moeilijk geformuleerd)
Qamanka schreef:We zijn inderdaad al een paar jaar bezig;) we kunnen het is overwegen. We kennen VDL stud redelijk goed heeft u daar mss een idee van?
Benita schreef:Ik ben al lange tijd een stille meelezer en vind jullie reacties zeer interressant en leerzaam. Nu willen we ons eerste veulen gaan fokken met één van onze merries.
Het is een Numero Uno merrie uit de Freiminka stam (Quite Easy is de vader van de moeder) van 13 jaar. Ze is 1,40 mtr. gesprongen en ook geklasseerd in deze hoogte. Het is een hele mooie merrie.
We hebben haar nu twee keer laten insemineren, maar het is niet aangeslagen. Dit was diepvriessperma dat ik via een veiling heb gekocht, dit doe ik dus nooit meer, achteraf blijkt dat de sperma van zeer slechte kwaliteit was.
Nu willen we voor verse sperma gaan. Maar aangezien we nu al veel kosten hebben gemaakt, willen we niet teveel geld uitgeven. De merrie springt heel goed met veel vermogen, maar is heel erg kijkerig. Ze trekt goed aan, maar niet te heet. Ze heeft ook nog hele mooie gangen.
Wat voor hengst zouden jullie adviseren? Ik had al een hengst op het oog, maar de opa van de hengst is de overgrootvader van de merrie.
Oehlala schreef:Benita schreef:Ik ben al lange tijd een stille meelezer en vind jullie reacties zeer interressant en leerzaam. Nu willen we ons eerste veulen gaan fokken met één van onze merries.
Het is een Numero Uno merrie uit de Freiminka stam (Quite Easy is de vader van de moeder) van 13 jaar. Ze is 1,40 mtr. gesprongen en ook geklasseerd in deze hoogte. Het is een hele mooie merrie.
We hebben haar nu twee keer laten insemineren, maar het is niet aangeslagen. Dit was diepvriessperma dat ik via een veiling heb gekocht, dit doe ik dus nooit meer, achteraf blijkt dat de sperma van zeer slechte kwaliteit was.
Nu willen we voor verse sperma gaan. Maar aangezien we nu al veel kosten hebben gemaakt, willen we niet teveel geld uitgeven. De merrie springt heel goed met veel vermogen, maar is heel erg kijkerig. Ze trekt goed aan, maar niet te heet. Ze heeft ook nog hele mooie gangen.
Wat voor hengst zouden jullie adviseren? Ik had al een hengst op het oog, maar de opa van de hengst is de overgrootvader van de merrie.
Jammer dat je tot nu toe nog geen succes hebt gehad met het dekken. Ik denk zeker wel dat het op jouw merrie loont om een goede hengst te kiezen. Dus daar zou ik zeker niet op besparen.
Welke hengst had je op het oog? En wat wil je graag verbeteren aan de merrie ?