[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:01

Ik vond het ook heel leuk om een berichtje van Ilona te ontvangen! Afspreken lijkt me leuk als het lukt.

Hier ook een hoop veranderd qua paarden. Dostawa, Doroata en Emperia zijn helaas allen ingeslapen. Dos omdat ze oud was, Door vanwege koliek en Emperia door een slokdarmverstopping.
Ely heb ik door het tandproblemen moeten verkopen, die staat nu in Drenthe en heeft alweer 3 mooie kids mogen krijgen.
Bijna 2 jaar geleden heb ik de mogelijkheid gekregen om Euforio terug te kopen van Krista en sindsdien is hij weer mijn vriendje.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:47

Annikab schreef:
Bijna 2 jaar geleden heb ik de mogelijkheid gekregen om Euforio terug te kopen van Krista en sindsdien is hij weer mijn vriendje.

Je hebt er een aantal moeten laten gaan, maar dit is wel heel fijn nieuws.
Dank voor het PB' tje Ilona, ik hoor niet bij de oude garde, maar sluit graag aan. Grijp élke gelegenheid aan om over paarden te kletsen :D .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:39

Ja leuk Iloon, ik las het net.
Ik ben eigenlijk niet zo goed in afspreken, vanaf Groningen is het meestal een dagtour en als hoofd dierverzorger best een geregel, de laatste tijd al veel aanspraak gedaan op hulp dus als jullie allemaal hier komen vind ik het perfect. :D

Super om ook van jou wat te horen Kat! Het verlies van Set was ook the end of an era, nu met de kindjes weer een heel ander leven wat ook ontzettend mooi is natuurlijk.

Annika, zo leuk dat je Euf terug hebt!

Adhira schreef:
Ja leuk om een berichtje te krijgen van Ilona. Ik ben al jaren niet meer actief geweest hier. Inmiddels zijn mijn paardjes oud en stokoud.[ Afbeelding ]

Wat heerlijk die twee oudjes!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:22

Ik kom ook maar even langs in het topic. Wat een mooie foto's weer. Sommige mensen en paarden heb ik ontmoet, en sommige (nog) niet. Op dit moment heb ik nog twee arabieren en twee kwpn. Mijn oudste arabierendame heb ik in 2023 moeten laten gaan, ze is 28 jaar geworden. Een stalgenote heeft nog wat mooie foto's gemaakt, en eentje staat hier naast de laptop.

Met mijn vos heb ik nu twee keer een klasse twee endurance uitgereden, maar bij gebrek aan groom kan ik niet zo vaak starten. Was wel heel leuk om te doen. Ben de laatste wedstrijd als laatste gestart en dan toch in de prijzen vallen, hahaha. Ik wilde rustig starten en dat is gelukt.

De witte arabierendame mag wat stappen en draven onder het zadel en is verder gezelschapsdame, net als de KWPN ers (dat zijn oude manegepaarden, die bij mij nog een oude dag krijgen). Helaas heeft ze nu ook PPID. Behandeling slaat goed aan en ze vind alles wel weer leuk om te doen,

We (vos en ik) doen nog steeds FNRS proefjes dressuur en springen (ze zijn bijna op, haha) en daar komen we ook steeds een stukje verder mee.

Afspreken in het midden van het land lijkt me wel een goede optie?

Miranda, Fu wilde liever kort haar hebben in plaats van lange manen? Wel weer pech met blessures. Hopelijk gaat het straks weer de goede kant op allemaal.

Annika, dat zijn ook veel veranderingen. Wel mooi dat Euforio weer je vriendje is. Die veulenfoto's waren zo leuk om te zien en ik was een stille meelezer daar. Ely heeft ook weer een mooi plekje.

Adhira, wat leuk! De omaatjes, hahaha (nou ja, eentje dan). Ze hebben een goed leven bij jou.

Set, wat een mooie lieve dame was dat. En zoon Ilya. Hele verhalen. Jonge kindjes worden vanzelf groter, en dan kan het best wel weer gaan kriebelen, dat paardenvirus.

Ingeborg, mooie merries op de foto! Is het een optie om het jaar rond wat weidegang te regelen voor haar? Ik heb mijn oude paarden het jaarrond op de weide en mijn ervaring is dat ze dan minder problemen hebben met de wisseling van de seizoenen. Maar het moet maar net kunnen natuurlijk. Goede weidegrond is schaars en duur.

Ilona, gefeliciteerd met Jas. Prachtige foto van jullie samen. Goed gedaan hoor.

Miereneter, succes met het zadel, dat komt vast wel goed. Is aan de hand stappen een optie? Heb ik met mijn vos ook wel eens gedaan, toen ik door omstandigheden er even niet op kon rijden.
Soms kan dat helpen hoor, die bijzetteugels. Ook in de paardenwereld geldt: zoveel mensen, zoveel meningen.

BarbaraNova, ook wat senioren als paard. Au vol betekent ook iets als "als de wind" en dat is wat hij is. Ze kunnen zo fanatiek blijven. Succes met het zoeken naar een leuke pony voor je dochter. Mooie foto ook, met je dochter op je paard.

Eline, wat een pech heb jij gehad met je paarden. Zo zie je maar weer, je weet nooit hoe het loopt. Maar een Connemara is ook heel leuk en veelzijdig.

Zo, een bijleespost gemaakt. Nu naar de paarden en een buitenrit maken met vosje.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:12

zoutenootjes schreef:
Ik kom ook maar even langs in het topic. Wat een mooie foto's weer. Sommige mensen en paarden heb ik ontmoet, en sommige (nog) niet. Op dit moment heb ik nog twee arabieren en twee kwpn. Mijn oudste arabierendame heb ik in 2023 moeten laten gaan, ze is 28 jaar geworden. Een stalgenote heeft nog wat mooie foto's gemaakt, en eentje staat hier naast de laptop.

Met mijn vos heb ik nu twee keer een klasse twee endurance uitgereden, maar bij gebrek aan groom kan ik niet zo vaak starten. Was wel heel leuk om te doen. Ben de laatste wedstrijd als laatste gestart en dan toch in de prijzen vallen, hahaha. Ik wilde rustig starten en dat is gelukt.

De witte arabierendame mag wat stappen en draven onder het zadel en is verder gezelschapsdame, net als de KWPN ers (dat zijn oude manegepaarden, die bij mij nog een oude dag krijgen). Helaas heeft ze nu ook PPID. Behandeling slaat goed aan en ze vind alles wel weer leuk om te doen,

We (vos en ik) doen nog steeds FNRS proefjes dressuur en springen (ze zijn bijna op, haha) en daar komen we ook steeds een stukje verder mee.

Afspreken in het midden van het land lijkt me wel een goede optie?

Zo, een bijleespost gemaakt. Nu naar de paarden en een buitenrit maken met vosje.

Wat fijn dat de oude paarden bij jou nog een goed pensioen krijgen!
Gaaf dat je endurance rijdt. Dat lijkt me ook heel erg leuk, maar ik kan niet trainen in de omgeving en hij is heel moeilijk te laden, dus de hort op gaat ook (nog) niet. En ja, dan ook nog het groom-probleem. Super dat je nog in de prijzen bent gevallen!

Heel mooi dat de PPID-behandeling aanslaat. Hier is het moeilijk lopen ook alweer lopen, we zijn weer aan het werk en het zadel is ook aangepast. Moet altijd een beetje bijgevuld, paard en ik zijn scheef, verder lag het nog prima.

Voor mij maakt de locatie niet uit, ik rij er wel heen (zit zelf in regio hoofdstad).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:37

Hoi! Ik wil ook proberen om wat bij te lezen en zo. Het leven is aardig veranderd doorheen de jaren, maar Adje en Fin zijn er nog steeds. Nu wel allebei wit haha.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:57

Zulke mooie en uitgebreide reacties en bijleesposts gaan mij niet lukken vrees ik maar I love it! Ook om al die bekende namen weer terug te zien hier! :D

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Zoutenootjes schreef: mooie merries op de foto! Is het een optie om het jaar rond wat weidegang te regelen voor haar? Ik heb mijn oude paarden het jaarrond op de weide en mijn ervaring is dat ze dan minder problemen hebben met de wisseling van de seizoenen. Maar het moet maar net kunnen natuurlijk. Goede weidegrond is schaars en duur.

Dankjewel! Het oudje (laat ze het maar niet horen :+) zou het hele jaar rond in de weide kunnen, maar de ander (Sameerah) kan dit helaas niet meer en moet zodra het gras teveel fructaan gaat aanmaken eruit dit ivm de maagzweren. En op een of andere manier is dit eind august begin september... vraag me niet hoe en waarom... Maar ze zijn plak en band :+: dus de ene in de weide de ander in de paddock is een drama.
PPID goed dat het aanslaat! Ancara heeft ook zins 3 jaar PPID, wel een paar keer de hoeveelheid gewijzigd en 1 keer van merk tabletten. Maar we mogen niet klachen ze doet het goed!
Heerlijk om te horen dat veel van de arabieren echt een oude leeftijd behalen! En dat de senioren nog lekker meelopen en genieten van een pensioen!

@MirandaMalik: Ik zag dat je in Groningen woont, ik woon net over de grens bij TerApel in Duitsland wie weet zitten we niet ver van elkaar vandaan. Misschien nieuw in de topic, maar mocht er wat georganiseerd worden.

@miereneter: goed te horen dat hij vooruitgang boekt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Ik vind in het noorden ook beter te doen qua afspreken :+ maar ik vind het net als Miranda best ingewikkeld om tijd te vinden

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Annikab schreef:
Ik vond het ook heel leuk om een berichtje van Ilona te ontvangen! Afspreken lijkt me leuk als het lukt.

Hier ook een hoop veranderd qua paarden. Dostawa, Doroata en Emperia zijn helaas allen ingeslapen. Dos omdat ze oud was, Door vanwege koliek en Emperia door een slokdarmverstopping.
Ely heb ik door het tandproblemen moeten verkopen, die staat nu in Drenthe en heeft alweer 3 mooie kids mogen krijgen.

Heyyy zie dat je in Oostvoorne woont? Wij in Rockanje *\o/*

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

We zijn net terug van 15 dagen veluwe, zo heerlijk daar. Volletje blijft gaan, 26 jaar, bizar paard!
Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding