anneve schreef:Heb je hem in het echt gezien? Vast niet, anders vroeg je dat niet.
Tja, op de foto sluit de gastruiter hem, dat scheelt, dan krijg je een ander paard. Jij zou hem niet herkennen van deze foto als hij in de stal staat. De bovenhalsspier is onvoldoende ontwikkeld (op deze foto kun je dat niet zien), de kaak is wat grof. Het kruis is wat te plat (ook niet te zien op de foto, maar je hebt hem blijkbaar niet in het echt gezien). Je loopt er zo voorbij. Dit dier is afgewezen bij de gewone hengstenkeuring en pas bij de herkansing onder het zadel genomen. Toen was hij net verkocht aan van Vuuren omdat de hengsteneigenaar die hem had er geen vertrouwen in had (haha).
Het dier is grof gebouwd. Het dier staat voldoende in het rechthoeksmodel, maar het gouden draadje is bepaald niet aanwezig. Nogmaals het sluiten gaat hem gemakkelijk af, maar paslengte en cadans, zijn aspecten waarin hij niet uitblinkt. Hij loopt onder zijn stalruiter teveel op de voorhand, en zal dat bij de gemiddelde ruiter dus ook doen.
We zijn potverdorie het NRPS niet, hengsten moeten wel iets extra's hebben. We testen op genotype, niet op fenotype, ofwel, we willen de aanleg weten, en niet wat een topruiter uit dit ene dier kan halen. Het gaat hier om dekhengsten, die potentieel veel van hun genen gaan rondstrooien. Het vermogen tot sluiten zegt wel iets over zijn karakter. Ik geef hem ook nog wel een kans, maar ik zou hem zelf niet gebruiken voor mijn merrie.
Het ene moment kraak je de hengst op zn model type en beweging finaal af, 10 zinnen later geef je zelf aan dat niet het fenotype maar het genotype van de hengst belangrijk is
Nergens staat dat ik wel/niet gecharmeerd ben van deze hengst, en jij kan al helemaal niet weten of ik de hengst wel/niet heb gezien...