najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:10

amaze schreef:
Katja schreef:
San Remo x Balzflug
Was nogal een beetje lastig maar liet zich op een paar stukken fijn zien. Denk dat hij wel heel veel moet verbeteren om over twee weken door te mogen.

Cat. Hk’07: 609 San Remo x Balzflug die ook aangeboden is tijdens de nalevering is door de eigenaar teruggetrokken.

...dat hadden de eigenaren dus waarschijnlijk zelf ook al gezien !

Blijft niet veel over. Knipoog

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:14

amaze schreef:
Katja schreef:
San Remo x Balzflug
Was nogal een beetje lastig maar liet zich op een paar stukken fijn zien. Denk dat hij wel heel veel moet verbeteren om over twee weken door te mogen.

Cat. Hk’07: 609 San Remo x Balzflug die ook aangeboden is tijdens de nalevering is door de eigenaar teruggetrokken.

...dat hadden de eigenaren dus waarschijnlijk zelf ook al gezien !

Die is op advies van de hengstenkeuringscommissie terug getrokken, het waren namelijk Arie Hamoen's woorden dat ie veel moet verbeteren om een kans te maken...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:16

Ik zie nu dat de commissie weer keurig mijn advies van 2 dagen geleden heeft opgevolgd, net als in het voorjaar. (Wie zij er ook al weer dat ik uit mijn nek banketstaaf en nog wat van die akelige beschuldigingen?)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:16

Katja schreef:
Special D x Pretendent
Was eerlijk gezegd verbaasd dat deze door mocht. Achterbeen beweegt imo echt volledig de verkeerde kant op met name in draf. Met heel veel druk verbeterde het wel iets maar ik vond het onvoldoende. Wel een erg mooi paard om te zien en hij liet zich ook braaf bewerken.[/quote]

Dan is hij sinds de eerste 2 beoordelingen, niets vooruitgegaan.
Wat achterbeengebruik betreft, helemaal mee eens.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:19

Wel potverdorie, nou is iedereen het met me eens over de special D!!! Het moet niet veel gekker worden!!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:58

anneve schreef:
Wel potverdorie, nou is iedereen het met me eens over de special D!!! Het moet niet veel gekker worden!!

Of jij bent het met mij eens, Tong uitsteken zie pagina 13

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:10

anneve schreef:
De Rousseau (er zit er nog een in, vos van van Vuuren) is lelijk en gewoon, totdat je hem probeert te sluiten, dat kan hij zomaar, doet gewoon bijna passage bij de kleinste vraag tot sluiten, dat is wel knap, maar hij is mij te lelijk.

Afbeelding
Ach gut
Probeer nu eens te vertellen wát er exact lelijk is aan dit paard, want voorlopig kom je niet verder dan ongenuanceerde praat waar niemand wat aan heeft.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:32

Heb je hem in het echt gezien? Vast niet, anders vroeg je dat niet.
Tja, op de foto sluit de gastruiter hem, dat scheelt, dan krijg je een ander paard. Jij zou hem niet herkennen van deze foto als hij in de stal staat. De bovenhalsspier is onvoldoende ontwikkeld (op deze foto kun je dat niet zien), de kaak is wat grof. Het kruis is wat te plat (ook niet te zien op de foto, maar je hebt hem blijkbaar niet in het echt gezien). Je loopt er zo voorbij. Dit dier is afgewezen bij de gewone hengstenkeuring en pas bij de herkansing onder het zadel genomen. Toen was hij net verkocht aan van Vuuren omdat de hengsteneigenaar die hem had er geen vertrouwen in had (haha).

Het dier is grof gebouwd. Het dier staat voldoende in het rechthoeksmodel, maar het gouden draadje is bepaald niet aanwezig. Nogmaals het sluiten gaat hem gemakkelijk af, maar paslengte en cadans, zijn aspecten waarin hij niet uitblinkt. Hij loopt onder zijn stalruiter teveel op de voorhand, en zal dat bij de gemiddelde ruiter dus ook doen.

We zijn potverdorie het NRPS niet, hengsten moeten wel iets extra's hebben. We testen op genotype, niet op fenotype, ofwel, we willen de aanleg weten, en niet wat een topruiter uit dit ene dier kan halen. Het gaat hier om dekhengsten, die potentieel veel van hun genen gaan rondstrooien. Het vermogen tot sluiten zegt wel iets over zijn karakter. Ik geef hem ook nog wel een kans, maar ik zou hem zelf niet gebruiken voor mijn merrie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:35

Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:35

ik wel, dier heeft een super papier, lijkt een heel fijn karakter te hebben en lijkt aanleg voor het hogere werk te hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:37

Verward
De beste paarden loop je zo voorbij in de stal.
Grove bouw lijkt me wel handig voor de steeds ieler wordende KWPN merriestapel. Boverhalsbespiering zal zich vanzelf meer ontwikkelen, het dier is verdorie drie.
Beter een goeie onder het zadel en lelijke op stal, dan een mooie op stal en een slechte onder het zadel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:38

Ik zie niks sluitends aan die foto,er komt geen achterhand onder,ruiter heeft een los teugeltje,en paard loopt opgekropt met een valse knik.Ook zie ik niks lelijks in dit paard,en onder een betere ruiter word hij waarschijnlijk alleen maar mooier.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:38

Aimee schreef:
Verward
De beste paarden loop je zo voorbij in de stal.
Grove bouw lijkt me wel handig voor de steeds ieler wordende KWPN merriestapel. Boverhalsbespiering zal zich vanzelf meer ontwikkelen, het dier is verdorie drie.
Beter een goeie onder het zadel en lelijke op stal, dan een mooie op stal en een slechte onder het zadel.

Mee eens. Bovendien zie ik op deze foto toch echt geen lelijk paard.

Afbeelding

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:39

Hoe bedoel je, dat ik mezelf tegen spreek? Ik heb van deze hengst niet gezegd dat hij het niet gaat redden. Je kunt hierboven toch zien dat ik zelf verbaast stond over zijn vermogen tot sluiten. Dat zegt wat over zijn karakter en dat zou wel eens de doorslag in positieve richting kunnen geven. We moeten het even afwachten. Jullie mogen er van mij best mee dekken, als ik het maar niet hoef.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:40

Mee eens Fokfanaat !
Hij heeft misschien niet het gouden draadje maar wel veel andere goede eigenschappen waaronder zijn zeer goede galop !

*en Aimee !!

... er zijn er al zoveel ''met een gouden draadje'' ,maar te weinig met echte kwaliteit Sigaar
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 31-10-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:43

ik vind het echt jammer, denk best dat er markt was voor deze hengst.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:44

anneve schreef:
Heb je hem in het echt gezien? Vast niet, anders vroeg je dat niet.
Tja, op de foto sluit de gastruiter hem, dat scheelt, dan krijg je een ander paard. Jij zou hem niet herkennen van deze foto als hij in de stal staat. De bovenhalsspier is onvoldoende ontwikkeld (op deze foto kun je dat niet zien), de kaak is wat grof. Het kruis is wat te plat (ook niet te zien op de foto, maar je hebt hem blijkbaar niet in het echt gezien). Je loopt er zo voorbij. Dit dier is afgewezen bij de gewone hengstenkeuring en pas bij de herkansing onder het zadel genomen. Toen was hij net verkocht aan van Vuuren omdat de hengsteneigenaar die hem had er geen vertrouwen in had (haha).

Het dier is grof gebouwd. Het dier staat voldoende in het rechthoeksmodel, maar het gouden draadje is bepaald niet aanwezig. Nogmaals het sluiten gaat hem gemakkelijk af, maar paslengte en cadans, zijn aspecten waarin hij niet uitblinkt. Hij loopt onder zijn stalruiter teveel op de voorhand, en zal dat bij de gemiddelde ruiter dus ook doen.

We zijn potverdorie het NRPS niet, hengsten moeten wel iets extra's hebben. We testen op genotype, niet op fenotype, ofwel, we willen de aanleg weten, en niet wat een topruiter uit dit ene dier kan halen. Het gaat hier om dekhengsten, die potentieel veel van hun genen gaan rondstrooien. Het vermogen tot sluiten zegt wel iets over zijn karakter. Ik geef hem ook nog wel een kans, maar ik zou hem zelf niet gebruiken voor mijn merrie.

Het ene moment kraak je de hengst op zn model type en beweging finaal af, 10 zinnen later geef je zelf aan dat niet het fenotype maar het genotype van de hengst belangrijk is Ach gut
Nergens staat dat ik wel/niet gecharmeerd ben van deze hengst, en jij kan al helemaal niet weten of ik de hengst wel/niet heb gezien...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:45

Hij is hier voor zijn doen echt gesloten, want onder de stalruiter is hij een meter langer (hoewel die hem ook een pasje kon sluiten ). Heeft iemand hem gezien zonder gastruiter erop?

Hij heeft zeker goede eigenschappen, maar we moeten alleen de aller-allerbeste hengsten gebruiken bij het nummer 1 stamboek van de wereld!! We moeten wel heel kritisch zijn, 1 hengst kan enorme aantallen nakomelingen krijgen. Daar passen alleen heel strenge normen bij.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:45

fokfanaat schreef:
ik vind het echt jammer, denk best dat er markt was voor deze hengst.

Huh ? Verward de Rousseau X Rubenstein doet nog gewoon mee hoor !

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:46

Citaat:
Het ene moment kraak je de hengst op zn model type en beweging finaal af, 10 zinnen later geef je zelf aan dat niet het fenotype maar het genotype van de hengst belangrijk is

Ik begrijp je punt niet. (edit: Type en beweging zijn genotype volgens mij. Wat een bijzonder getalenteerde ruiter aan het model (b.v. bovenhalsspier verbeteren/ontwikkelen) ermee kan is fenotype en minder interessant.

We kunnen hier natuurlijk het 70 dagen onderzoek ter discussie stellen, maar dat is een beetje off-topic.
Laatst bijgewerkt door anneve op 31-10-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:47

tja ik vond deze hengst zeker een stuk meer dressuurpaard dan bv velasques en universeel.

Amaze, volgens mij hebben we het over de partout. Ik iig wel.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 31-10-07 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:49

ging me verdorie net zo vorig jaar, toen had ik de krack x partout in mijn hoofd.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:50

Citaat:
Amaze, volgens mij hebben we het over de partout.

...dan ben ik een boon.... er staan toch echt fotos van de Rousseu voor en na de stukken tekst Blond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:52

anneve schreef:
Hij is hier voor zijn doen echt gesloten, want onder de stalruiter is hij een meter langer (hoewel die hem ook een pasje kon sluiten ). Heeft iemand hem gezien zonder gastruiter erop?

Hij heeft zeker goede eigenschappen, maar we moeten alleen de aller-allerbeste hengsten gebruiken bij het nummer 1 stamboek van de wereld!! We moeten wel heel kritisch zijn, 1 hengst kan enorme aantallen nakomelingen krijgen. Daar passen alleen heel strenge normen bij.

Ach... er zullen toch hengsten gekeurd moeten worden die al die korte propjes met veel te afhangende kruizen weer enigszins functionaliteit mee gaan geven Haha!

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:52

anneve schreef:
De Rousseau (er zit er nog een in, vos van van Vuuren) is lelijk en gewoon, totdat je hem probeert te sluiten, dat kan hij zomaar, doet gewoon bijna passage bij de kleinste vraag tot sluiten, dat is wel knap

anneve schreef:

Blijkbaar kan hij zijn lijf dusdanig sluiten dat hij op 3 jarige leeftijd al passage-achtige momenten laat zien...en dat onder de stalruiter!!