[VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur en geslacht krijgen de veulens?

Zwartbonte merrie
75 (19%)
Zwartbonte hengst
80 (20%)
Zwarte hengst
19 (4%)
Zwarte merrie
10 (2%)
Amber champagne merrie
70 (18%)
Amber champagne hengst
32 (8%)
Classic champagne merrie
59 (15%)
Classic champagne hengst
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 383

Polly
Moderator Algemeen

Re: [VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:30

Dankje Polly!

Het gaat hier goed. Het was rustig dus had even niet veel te melden. Roza gaat elke dag meerdere keren samen met fayola en dat gaat heel goed. Nog wachten op melk maar duurt gerust een week dus even geduld nog. Maar Roza mag al aan haar tepels zuigen dus dat is goed. Ook samen in de stal gaat goed. Nogsteeds nog wel onder toezicht maar verwacht wel dat ze hopelijk deze week gewoon 24/7 samen zijn
Fijn beeld zo. Ze vind het fijner naast Minthe
Afbeelding
Van gister. Vandaag miezert het zo vies
Afbeelding
Minthe vandaag wel half 8 zoals normaal buiten gezet maar werd zo vies weer. Staan nu weer binnen, helaas
Afbeelding
Ik vind dit lief
Afbeelding

Ik mis je :*
Afbeelding

Edit
Sorry zag nog een vraag over mijzelf
Het gaat wel goed met mij, ik ga wel door. Het zal later allemaal wel komen
Met mijn zwangerschap gaat het ook goed. Ik hoop dat de kleine man zich snel meld, dan hebben we dat allemaal gehad. En heb er ook wel weer zin in. Nog even geduld. Donderdag ben ik 40 weken
Laatst bijgewerkt door Kabayo op Vandaag, 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Een grote virtuele knuffel aan jou :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Ja soms is dat het beste om door te gaan. Ik vind het fijn dat je jouw familie en man om je heen hebt. Dat voelt voor mij goed
Het leven is gewoon af en toe ontzettend naar. Hoop ook dat jouw kleine man zich gauw aandient.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Wat fijn dat het zo goed gaat met Roza en Fayola samen, en de foto waar Minthe en Rémy samen in de stal liggen is inderdaad lief. Ik vind hem prachtig. Mooie tekening, leuk koppie en zijn benen _/-\o_

Pas goed op jezelf, TS. Denk dat het maar goed is ook dat het gebeuren rondom het verlies van Zilver nog niet doordringt. Ik hoop voor je dat het in kleine stukjes loskomt de komende maanden/jaren. Het is te groot voor in één keer.

En kijk eens hoe goed je voor haar veulen zorgt. Het is aan jou te danken dat Roza leeft. Je hebt haar gered. En je hebt een ervaren paard voor haar gevonden wat voor haar wil zorgen en wat haar de wereld kan laten zien. Ik begrijp dat Zilver onvervangbaar is. Maar beter dan het nu gaat kun je niet doen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:54

Ik wil je even zo'n enorm compliment geven voor jouw kracht Kabayo !!
Hoe je ondanks je enorme verdriet zo liefdevol blijft reageren hier maar ook in het dbt, dat je blijft genieten en denken aan de andere 4 enz.
Als je ff instort is dat heel begrijpelijk en niet erg maar potdikke wat ben je sterk <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:36

MondyJoker schreef:
Hoe je ondanks je enorme verdriet zo liefdevol blijft reageren hier maar ook in het dbt, dat je blijft genieten en denken aan de andere 4 enz.
Als je ff instort is dat heel begrijpelijk en niet erg maar potdikke wat ben je sterk <3

Inderdaad _/-\o_

Ik hoop dat de kleine snel geboren wordt en je weer in je ‘gewone’ lijf zit :j

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:32

MondyJoker schreef:

Ook ik sluit me hier bij aan. Wauw wat ben jij een onwijs sterk mens! Ik heb echt onwijs veel respect voor je. Ik hoop voor je dat je snel jou lieve mannetje in je armen mag sluiten en dat het met de rest van de paarden heel goed blijft gaan. En dat Roza een nieuwe moeder vind in Fayola

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:44

Lief mondy, dankjewel
Of ik sterk ben of sterk doe weet ik nog niet zo goed. Ik ben niet de persoon die in een hoekje zit te huilen want daar schiet je ook niets mee op. Maar door alle verliezen van afgelopen 9 jaar incl honden en m’n oma druk ik misschien onbewust alles wel weg. En dat is ook niet perse goed. Voor nu voel ik even weinig. Vooral ongeloof denk ik. Misschien denkt m’n systeem wel dat ze nog terug komt. Tuurlijk huil ik om m’n meisje en het besef waait zo nu en dan wel naar boven. Maar zolang ik door ga, gaat het wel. Niet teveel nadenken :=

Ze zijn lekker buiten geweest. Buiten gaat super, daar durf ik ze wel bijna samen te laten zonder er perse bij te zitten
Roza heeft ook voor het eerst kennis gemaakt met stroom := Sorry meisje maar dat hoort er ook bij
Ze zat er gister zo erg op te kauwen dat ze haar mondhoek al een beetje open had. Ook niet de bedoeling. Mooi om te zien dat ze gelijk naar fayola galoppeert van ‘help!’
Binnen gaat ook al heel goed maar vinden we nog iets spannender omdat ze dan niet echt weg kan. Ze heeft buiten in ieder geval al iemand die zich over haar ontfermt. Kunnen ze straks mooi met z’n vieren in de weide
Foto’s zijn niet geweldig in dit grauwe weer, toch even een spam
Afbeelding
Afbeelding
Das gek, ‘mama’ op de grond haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liggen vond ze wel nog echt heel eng bij Fayola. Uiteindelijk durfde ze toch!
Afbeelding
Afbeelding

Minthe keek zo lief naar haar zusje
Afbeelding
Kijk, Rémy heeft wel wel witte manen :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zulke lieve mooie kaartjes gekregen <3
Afbeelding

Zo’n mooie bijzondere foto gekregen van bokker Bamii. Ben er stil van
Zo had het moeten zijn :knuffel:
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

Jou klap komt waarschijnlijk later nog wel.

Fijn dat roza al mag zuigen...
Hopelijk helpt dat mee qua opwekken!

En rémy is ook echt goed gelukt!
Minthe kijkt trouwens inmiddels ook tevreden!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:03

Wat een geweldige (pleeg)mama heb je daar voor Roza. <3
Remy zijn witte plukje manen is tof.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:56

Allemaal tevreden paarden en paardjes. Ik wordt blij van de spam.
Zilver met de dochter op de foto is prachtig. Zo had het inderdaad moeten zijn. Helaas heeft het (nood) lot anders uitgepakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:08

Hoe gaat het met de melkgift van Fayola? Mag Roza al drinken?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

Wat een mooie update zo.
Ja ook benieuwd naar of ze al mag drinken ?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:24

Wat fijn om Roza zo te zien bij Fayola! Echt superlief!

En nu je het zo schrijft.. Minthe is inderdaad de zus van Roza terwijl ze zelf ook met een veulentje loopt. Bijzonder eigenlijk he <3

En die kaart, wow dat is wel even een binnenkomer, maar supermooi gemaakt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:31

Correct me if I’m wrong hoor, maar ik heb altijd het idee dat veulens synchroon lopen/staan/bewegen met hun moeder de eerste tijd.
En Roza en Fayola zie ik steeds in heel verschillende houdingen bij elkaar staan, maar vandaag gaandeweg de laatste foto of foto’s, lijken ze toch synchroon te gaan.
Ik weet niet of dat ‘iets is’ , maar het viel me op.
Zou dan betekenen dat ze naar elkaar toe groeien.

Ik vroeg me ook nog af, als Fayola nog geen melk heeft en Roza al wel probeert te drinken kan dat niet voor problemen zorgen zoals, de merrie die bozig wordt of problemen aan het uier of frustratie bij het veulen?

Trouwens sterkte met het inmiddels al voorbijgegane ophaal moment van Zilver. Lijkt me heel vervelend en dan blijft over de plek waar ze lag. En dan is ze ook echt weg..

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:34

Als je niet beter wist zou je denken dat die 2 echt mama en kind zijn.

En sterk zijn of doen.. ook doen ben je sterk. Klap zal echt nog wel kunnen komen maar dan nog vind ik je mega sterk/moedig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:48

Lief Mondy, dankje. Het is ook wel lastig verdrietig te zijn als je kleine meisje met een grote glimlach voor je staat. Maar ja, het komt nog wel

Nee Fayola geeft nog geen melk. Dat duurt gerust een week of zelfs langer. Het geeft buiten in ieder geval geen probleem als Roza het wel probeerd. Ze mag er aan zitten en zelfs zuigen. Binnen vind ze het wat vervelender daarom blijven we er ook nog bij. Maar ze is helemaal niet boos oid naar haar toe
Wbt Marigold, je hebt gelijk. Zoals je op de camera screenshots kan zien staat ze onder toezicht in de box van zilver. Fayola heeft de hele box geroken en ook gefleemd en je zag haar hele houding veranderen. Ze was echt dingen aan het beseffen en aan het rouwen. Heel bijzonder om te zien. Daarna werd ze zo zacht en lief in haar uitdrukking. Alsof ze het nu wat beter snapt. Daarna zijn ze naar buiten gegaan en Roza liep ook echt voor het eerst met fayola mee ipv ons steeds opzoeken
Ook al gaat fayola geen melk geven heeft Roza er enorm veel aan qua paardenopvoeding. Want fayola voed haar nu al op. En tegelijk beschermt Fayola haar tegen Minthe. Gaat er tussen staan of mee bemoeien. Ook als er iets is (zoals Roza die stroom krijgt) draaft ze gelijk naar haar toe om te zien of alles goed gaat
Ik zag dat ze redelijk vlot van de kunstmelk al af mag, dus als ze echt geen melk geeft is dat echt geen probleem, ook niet qua opvoeding. Maar we moeten nog even geduld hebben. Had vandaag nog terugkoppeling van de kliniek en die zei dat we erg goed bezig waren zo

Het geeft mij overigens juist heel erg veel rust dat zilver opgehaald is. Niks aan er de hele dag langs te lopen, je moet de honden er bij weg houden, de paarden vinden het zeil eng, ze begon wat te ruiken en het kleed steeds boller. Nee ik vond het een vreselijk aanzicht. Ook op de buiten camera. En ik heb een hondenopvang dus de klanten moeten er dan ook steeds langs en dan al die vragen. Dit is beter nu ze echt weg is

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

Ik snap dat je nu aanstaat, zeker tot je kleine er is maar laat het verdriet daarna wel toe hoor!
Ik ging ook altijd maar door en bezig blijven maar die man met de hamer komt altijd als het echt niet uitkomt.
Je bent een gezegend mens Kabayo met je mooie dochter en prachtige paarden en veulens :(:)