322 DYNAMIC DREAM x DANONE - Mooi type - Veel uitstraling - Veel zelfhouding - Sterk achterbeen - Veel souplesse, veel bewegingh - In galop strak in lichaam - Goede stap JURY: - Opwaarts - Veel ruimte en techniek in draf - Stap en galop meer overtuigen (Snapte niet dat deze niet door was!)
309 BORDEAUX x AMPERE - Sterk achterbeen - Mist souplesse - Moet meer houding maken - Stekerig voorbeen - Weinig sprong en houding in galop JURY: - Royaal - Front, uitsraling - In beweging meer tot dragen komen
310 BORDEAUX x SEZUAN - Op voorhand - Achterbeen moet actiever en meer ondertreden - Stekerig voorbeen - Matige sprong en op voorhand JURY: - Vanuit achterbeen meer tot dragen komen
311 BORDEAUX x ZHIVAGO - Voldoende actief, buigend en ondertredend achterbeen - Meer houding - Weinig sprong en houding JURY: Uitnodiging (Snap er niks van vond het niks)
Die Bordeaux x Zhivago is ook nog door naar de kampioenskeuring
manubres
Geplaatst: 01-02-25 15:10
GROEP 10
366 GLAMOURDALE x PAINTED BLACK - Mooi type - Mist balans galop - Achterbeen moet meer naar voor gezet - Matige sprong en houding - Goede stap JURY: - Sterke bovenlijn - Ruimte - In galop meer overtuigen
367 GLAMOURDALE x CHARMEUR - Mooi type, lange hals, langgelijnd - Souplesse - Front - Voldoende zelfhouding - Achterbeen meer naar voor JURY: - Bloedgemaakt - In galop meer overtuigen
368 GLAMOURDALE x WYNTON - Mooi type - Wat hoog in kruis/week in rug - Voldoende actief en buigend achterbeen, maag meer naar voor - Voldoende sprong en houding JURY: - Uitstraling - In beweging meer ruggebruik
369 GLAMOURDALE x VIVALDI - Mooi type - Voldoende zelfhouding - Goed actief en buigend achterbeen, mag meer naar voor - Voldoende sprong en souplesse - Mag meer overtuigen in stap, meer door lichaam, recht achterbeen JURY: Uitnodiging
371 TOTO JR x NEGRO - Sterk gebouwd - Souplesse - Goede balans galop - Lichtvoetig - Scwung - Goed achterbeen JURY: Uitnodiging
372 TOTO JR x JAZZ - Sterk gebouwd - Goed achterbeen - Souplesse - Lichtvoetig - Goede balans - Zeer goede stap! JURY: Uitnodiging
Ik denk omdat gelderse paarden er tussen uit gevallen is.
manubres
Geplaatst: 01-02-25 15:24
GROEP 11
450 MOWGLI x WYNTON - Mooi type, elegant - Souplesse - Voldoende actief en buigend achterbeen, mag meer naar voor - Eigenzinnig - Voldoende sprong, meer houding - Draf voldoende houding - Voldoende stap JURY: Uitnodiging
451 SANTIANO x EYE CATCHER - Langgelijnd - Op voorhand - Voldoende actief, buigend achterbeen, moet meer naar voren - Voldoende sprong, meer houding - Hoog in kruis JURY: - Langgelijnd - Meer bewegen met schoft omhoog
453 SANTIANO x DAILY DIAMOND - Lange hals, veel nek (mss wat teveel) - Langeglijnd - Goede balans gaop - Moet meer houding maken - Achterbeen mag actiever en meer ondertreden JURY: - Chique - In beweging meer lichaamsgebruik/techniek
458 SANTIANO x FEINRICH - Mooi type - Lange hals, langgelijnd - Souplesse - Voldoende houding - Voldoende actief, buigend, ondertredend achterbeen - Voldoende sprong, houding en goed voorbeen - Redelijke stap JURY: Uitnodiging
474 NEXT PITCH x SKOVENS RAFAEL - Mooi type - Voldoende houding - Goed actief en buigend achterbeen, mag meer naar voor JURY: - Goed ontwikkeld - Beweging meer op achterbeen - Stap meer overtuigen
455 SANTIANO x DAVINO - Front, lange hals - Lijkt hypermobiel - Hoog in kruis/hol in rug JURY: Uitnodiging
457 SANTIANO x NEGRO - Langgelijnd - Voldoende sprong, meer houding - Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen - Veel souplesse - Goede balans - Zou wat meer houding mogen maken JURY: - Streke bouw - Ruimte - Meer oprichting (Ik had wel door)
Aimee
Geplaatst: 01-02-25 15:26
Quir schreef:
Ik denk omdat gelderse paarden er tussen uit gevallen is.
Met die Geldersen zou ik ook echt in m’n maag zitten als ik het KWPN was
Alles is er in de tweede uitgegaan. Dus geen presentatie of kampioenskeuring.
Oh oliebol haha. Vond dat er toch wel voldoende kwaliteit tussen zat.
manubres
Geplaatst: 01-02-25 16:08
GROEP 12
409 LAS VEGAS x SPECIAL D - Mooi type, elegant - Langgelijnd - Op voorhand - Achterbeen moet actiever onergebracht - Voldoende sprong wel op voorhand JURY: Uitnodiging (Snapte ik niet)
410 LAS VEGAS x GRIBALDI - Mooi type - Goede balans galop - Goed actief, buigend en ondertredend achterbeen - Voldoende zelfhouding - In galop voldoende sprong, mag meer lichaamsgebruik en houiding - Goede stap JURY: - Royaal en langgelijnd - Te weinig staartdracht en go (Ik had door maar twijfelde ivm staart)
411 LAS VEGAS x FURSTENLOOK - Mooi type - Langgelijnd - Actief en buigend achterbeen, mag meer naar voor - Voldoende sprong, maar meer houding maken JURY: - Ras - Galop moet meer kracht
415 LAS VEGAS x SIR DONNERHALL - Baldadig - Mist balans galop - Moet meer houding maken - Voldoende sprong maar blijft hoog in kruis - Moet achterbeen meer onder brengen - Stap redelijk JURY: Uitnodiging (Snapte ik niks van)
417 LAS VEGAS x DAVINO ! - Prachtdier! - Sterk gebouwd, langgelijnd, lange hals, mooi kleur en staart - Goede zelfhouding - Goede takt en balans - Goede sprong, ruimte, voorbeen, zou iets meer houding mogen maken - Goed ondetredend achterbeen, mooi voorbeen - Stap onregelmatig JURY: Uitnodiging
423 LAS VEGAS x BRETTON WOODS - Veel body, sterk gebouwd - Langgelijnd - Goede balans galop - Voldoende sprong, ruimte, meer houding maken - Baldadig - Wil niet draven JURY: - Jeugdig - Front - In beweging meer bergop
424 LAS VEGAS x PAINTED BLACK - Elegant - Souplesse - Voldoende houidng - Mooi voorbeen - Voldoende sprong, blijft hoog in kruis - Goed actief en buigend achterbeen, mag meer naar voren - Goede stap JURY: - Veel beentechniek - Vele ruimte - Zou langgelijnder mogen en - Moeder zou met exterieur meer moeten overtuigen (Ik had door)
carika
Geplaatst: 01-02-25 16:09
De McLaren x Wynton komt hier wel op het lijstje
manubres
Geplaatst: 01-02-25 16:09
GROEP 13 LAST MAAR ZEKER NOT LEAST!! (BESTE GROEP)
438 MC LAREN x OLIVI - Hele vriendelijke uitstraling - Mooi en sterk gebouwd - Veel beweging - Mooie balans - Erg actief, buigend en goed onderbrengend achterbeen - Goede sprong, mag mss wat meer houding - Heel makkelijk bewegen met fijne takt en balans JURY: Uitnodiging
301 BLOOMBERG x VITALIS - Mooi elegant - Langgelijnd (mss een beetje té), mooie hals - Front - Voldoende zelfhouding - Voldoende actiefm buigend achterbeen zou meer naar voor mogen - Meer houding galop JURY: Uitnodiging
435 MC LAREN x WYNTON PREMIEHENGST - Mooi en sterk gebouwd - Mooie hals - Balans, makkelijk bewegen - Goede sprong, voldoende houidng - Goed achterbeen, zou nog wat meer naar voren mogen - Redelijke stap JURY: Uitnodiging
440 MC LAREN x TUSCHINSKI - Mooi gebouwd, mooie hals - Langgelijnd - Veel souplesse - In galaop houdt hij zich wat vast in lichaam - Voldoende stap JURY: Uitnodiging
442 MC LAREN x GOVERNER - Mooi en sterk gebouwd - Mooi hoofd en halsvorm - Voldoende actief, buigend en ondertredend achterbeen - Voldoende sprong, goed voorbeen - Vrij goede stap JURY: Uitnodiging
475 NEXT ROMANCIER x UB40 - Front - Souplesse - Elegant - Wat hoog in kruis - Goed achterbeen maar mag meer naar voor - Vrij goede stap - Goede sprong, meer houding JURY: - Royaal - Front - Galop meer ruggebruik en opwaarts
477 NEXT ROMANCIER x FIVE STAR - Mooi type - Langgelijnd, mooie hals (vorm) - Front - Voldoende houding - Matige sprong - Achterbeen zou actiever mogen en meer ondertreden - Redelijke stap JURY: Uitnodiging (Snapte ik niet)
Laatst bijgewerkt door manubres op 01-02-25 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
417 was inderdaad erg leuk, die hoorde wel bij het rijtje inderdaad.
Hebben jullie die kromme achterbenen van 523 (Vivino x Boston) gezien?? Logisch dat het dier zijn achterbenen ver onder plaatst. Hij kan niet anders.... En die is geprimeerd. Kan toch niet...
Phonix
Geplaatst: 01-02-25 17:29
fokfanaat schreef:
Waarom geeft hij de leeftijden van de amazone's niet.
Waarom is dat belangrijk?
Kendra
Geplaatst: 01-02-25 17:34
Kendra schreef:
Kendra schreef:
Everglow!! En wat een mooie staarten dit jaar
En naar de kampioenskeuring natuurlijk!!
En reservekampioen !
c_alsemgeest
Geplaatst: 01-02-25 17:38
Benzz schreef:
Ik zie weer geen paarden, alleen een zangeres. Kan Vrienden van Amstel ook teruggaan kijken.
Ik was er gisteren ook, en al die danseressen e.d. met gescheurde panty's mogen ze van mij overslaan volgend jaar
fokfanaat
Geplaatst: 01-02-25 17:41
Phonix schreef:
fokfanaat schreef:
Waarom geeft hij de leeftijden van de amazone's niet.
Waarom is dat belangrijk?
Het was toch een rubriek met jonge talenten, ben dan wel benieuwd hoe jong ze zijn.
Aimee
Geplaatst: 01-02-25 18:23
Mieke schreef:
Hebben jullie die kromme achterbenen van 523 (Vivino x Boston) gezien?? Logisch dat het dier zijn achterbenen ver onder plaatst. Hij kan niet anders.... En die is geprimeerd. Kan toch niet...
Kampioen
Kyton onder Emmelie is wel echt een verademing (letterlijk )
manubres
Geplaatst: 01-02-25 18:57
Mijn favorietenlijstje na de eerste bezichtiging en de uitkomsten:
495 SIR DONNERHALL I x JOHNSON - niet door (begreep ik echt niet) 518 VITALIS x ALJANO - door 523 VIVINO x BOSTON - KAMPIOEN 417 LAS VEGAS x DAVINO - door 448 MORRICONE x FLORENCIO - door 319 DREAM BOY x SPIELBERG - niet door (had zelf wel door) 329 EXPRESSION x OSCAR - niet door (viel mij ook tegen bij 2e bezichtiging) 509 TOTAL MCLAREN x APACHE - niet door (viel mij ook tegen bij 2e bezichtiging) 300 BELANY x FLORENCIO - was er niet 408 LANTANAS x NEGRO - was er niet 808 VIVALDON x QUATERHALL - was er niet
En over de reserverkampioen schreef ik: Eerste bezichtiging:
328 ESCOLAR x SIR DONNERHALL - Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen - Voldoende houding en lichaamsgebruik - Mist balans galop - Neiging onderhals - Voldoende ruimte in galop - Matige stap
Tweede bezichtiging:
328 ESCOLAR x SIR DONNERHALL - Mooi type, elegant, front, halsvorm - Langgelijnd - Goede verbindingen - Hakketrekker - Stekerig voorbeen - Meer met schoft omhoog - Rijst aan de hand wel meer