Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 07:57

Gefeliciteerd met Tess *\o/* .

Gisteren mijn eerste duo ttaining moment met mijn jongens gehad <3 .
Was begonnen met Asfaloth in werken in vrijheid en Gimli deed opgegeven moment een heel mooi stukje mee.
Gimli wil ik echt zonder voedselbeloning gaan trainen en echt vanuit vertrouwen etc. Gaan werken op zijn tempo.
Zo trots dat die even mee wilde doen <3 .
Hoe doen jullie dat vrijdag en zaterdag met de paarden? Mijn pony's hebben geen schaduw dus ik zit er aan te denken om ze alleen in de ochtend een paar uur buiten te hebben en verder alleen op stal met die hitte.
Ook vanwege Asfaloth zijn astma. 'S nachts buiten durf ik even niet. De wolf is in de omgeving gespot van de week (wel 10 a 15 km verder op, maar toch).

Afbeelding

Emori

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:11

Nog gefeliciteerd met Tess *\o/*

Oef nee ‘s nachts buiten zou ik dan ook niet doen.
Fjo woont op een km van de Waddenzee. Dus hier waait het altijd wel en wordt het nooit zo warm.. rondom bomen dus schaduw is er wel maar ben benieuwd of hij er in gaat staan :))
Waar z’n stal is, is best een benauwde loods dus ik laat hem liever buiten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:36

King staat ook lekker 24/7 buiten. Overigens het jaar rond, maar wel een inloopstal.
Op de vlakte dus altijd wel een windje.

Zijn moeder staat ook weer 24/7 buiten. En dat haat gelukkig goed met haar been. Eerder d'r met de nacht verplichte rust met de nacht op stal gegeven.
Bij slecht weer zetten we het hek open naar de stallen en de deuren open.
Voor de zon hebben ze overal genoeg bomen en daardoor schaduw.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:56

Ik zit echt nog steeds flink in twijfel. Gimli kan het duidelijk hebben, maar Asfaloth had gisteravond al grote neusgaten en was warm. Terwijl het gisteren mee viel qua temperatuur. Heb ze nu ook buiten staan en ben benieuwd hoe Asfaloth er vanavond bij staat.

Trouwens. Wel goed nieuws! Gimli rolt niet meer met eten *\o/* . Ik geef ze sinds een paar dagen buiten in de wei eten en dat helpt duidelijk zo goed dat Gimli en niet meer rolt, maar ook zijn hele bak leeg eet *\o/* .
Heb ze nu op marstall vito staan. Van de hartog kreeg Asfaloth niet genoeg energie voor het werk (verder is de Hartog prima brok).
En de vito helpt al wel goed :D . Hoef geen moeite meer te doen om Asfaloth in beweging te zetten :D
Het eten op stal geven gaf Gimli echt nog te veel stress blijkbaar. Buiten in de wei heeft die rust en ruimte.

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 22:07

Hier dag en nacht buiten.

Fijn dat buiten eten beter gaat.

Tess mocht de wei weer in.

Afbeelding