Xritt schreef:Ik heb de afgelopen tijd best veel nakomelingen gezien van McLaren. Ik heb er zelf mee gefokt, dan valt dat toch meer op. Ik ben bij 3 opfok bedrijven geweest , waar ik toch even vroeg of ze McLaren nakomelingen hadden. Ik vind dat er veel vos nakomelingen zijn en niet de grootste. Sommige waren als 1 en 2 jarige wel erg puppy achtig. Wat fijntjes, niet grof of groot, eerder wat klein, kort in de rug/ beknopt gebouwd.
Ik zou, als ik weer zou gaan fokken, niet meer met McLaren fokken. Ondanks dat ik hem fantastisch vindt.
De afstammelingenrapportage staat nu online. Mc Laren blinkt nergens echt in uit en heeft ook geen zwakke punten. Niet in beweging en ook niet in exterieur.
Er val dus weinig mee te verbeteren. Hij zal het dus echt van de rijdbaarheid en instelling moeten hebben.
Trouwens, deze hele jaargang komt wat lauw op me over. Natuurlijk is de betrouwbaarheid niet hoog maar mijn waarneming komt meestal wel overeen met de lineaire scores.
Wel een paar opmerkingen daarbij.
De twee kleinste hengsten vererven een dikke plus op ontwikkeling.
Er wordt, dit jaar blijkbaar voor het eerst, geen verdere toelichting gegeven op de lineaire scores.