Wbt Bon Bravour, dat zou je idd denken he. Of toch terug de sport in.. met Anky, dat zou toch erg leuk zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky1963 schreef:Mag ik me hier ook melden?
Mijn Krack C x Ferro merrie had een hengstveulentje van For Ferrero vorig jaar. Het was een mooi veulen, echter een beetje popperig. Helaas is ze gust gebleven na inseminatie door For Ferrero en daarna Ferguson.
Wij willen haar in maart/april weer laten insemineren, heeft iemand nog een vernieuwend idee voor een hengst? De merrie is niet groot, maar kan zeer goed bewegen en heeft het Sport- en elitepredicaat.
[ [url=m/zThKX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
essie_blue schreef:Mooie merrie Nicky! Wat wil je verder verbeteren? Wat vind je belangrijk?
Wbt Bon Bravour, dat zou je idd denken he. Of toch terug de sport in.. met Anky, dat zou toch erg leuk zijn
Phuddle schreef:Misschien een rare vraag maar mijn merrie staat bij haar stamboom fokfamilie 16.
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekend?
Suzanne F. schreef:Phuddle schreef:Misschien een rare vraag maar mijn merrie staat bij haar stamboom fokfamilie 16.
Er is een hele lange lijst met fokfamilies en de stammoeder:
https://www.horsetelex.nl/horses/mlist?q=mareline-fok
Suzanne F. schreef:Phuddle schreef:Misschien een rare vraag maar mijn merrie staat bij haar stamboom fokfamilie 16.
Er is een hele lange lijst met fokfamilies en de stammoeder:
https://www.horsetelex.nl/horses/mlist?q=mareline-fok
irmaz schreef:Interessante lijst, die kende ik niet. Ik heb wat merrielijnen bekeken en kwam toevallig uit bij de moederlijn van Nimmerdor. Nimmderdor is, dacht ik, toch een redelijk invloedrijke hengst geweest of vergis ik mij?
Er wordt (volgens horsetelex) gewoon helemaal niet meer met deze moederlijn gefokt, bizarDe laatste merrie staat in Italie
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Ik vind het interessanter dat een groot deel van de stambomen ontbreekt dan wel half ingevuld is.
Omdat je het zelf moet doen. Horsetelex controleert alleen maar.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Ik vind het interessanter dat een groot deel van de stambomen ontbreekt dan wel half ingevuld is.
_San87_ schreef:janderegelaa schreef:
Ja snap ik. Bij een aantal merries staat wel de vader uitgeschreven, maar niet de moeder. Dat vind ik wel apart.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:
Ja snap ik. Bij een aantal merries staat wel de vader uitgeschreven, maar niet de moeder. Dat vind ik wel apart.
Nou nee, de naam van de vader x vader weten de meesten wel uit hun hoofd maar zijn dan te lui om het papier erbij te pakken voor de naam van de moeder.