Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:08

Ytjuuhhh, kan hoor dat het net een beetje zo lijkt,
maak er eens eentje op stand?
Ben wel nieuwsgierig, de kleur vind ik prachtig ( ik hou van schimmels! )

Een 5 jarige moet niet iel zijn nee, dat word niet erg op prijs gesteld.
Er zit dus nog heel wat werk aan en mss een paar potten Myoplast :+ .

Mosh, nee deze gilt niet hoor, en vandaag was ze weer errug braaf :P ,
waar Drama Queen volledig door het lint ging ( wapperend plastic van de balen )
Deed Eef even zuchten en een kleine schrikreactie in het lijf, meer niet.
O:) Ze vind alleen de molen niet zo leuk, als ze merkt dat ze er naar toe moet, gaat ze stil staan :=

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:10

vind het verder wel een knappe merrie hoor de vos.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:52

Vind de vos ook wel een mooi dier hoor! Is zo weinig van te zeggen, maar het lijkt toch niet heel gek vind ik. Wanneer verwacht je weer te kunnen beginnen met trainen? Je hebt nu in ieder geval nog tijd genoeg om er spier op te krijgen.

Ik ben ook benieuwd naar de schimmel, beetje vreemde houding zo, maar ze lijkt een mooi model te hebben. Ik hou van jonge schimmels, als ze nog mooi donker zijn. En als ze heel mooi spierwit zijn, maar helaas houden die beesten zich nooit schoon :P

Ik ben er eigenlijk wel uit, ik ga mijn merrie zadelmak laten maken. Ik heb een goed adres (mijn instructeur) in de buurt, en als hij tijd heeft wil ik haar daar het liefst rond april/mei heenbrengen. Dan kan ik in juni nog lekker longeren, dan moet dat volgens mij goedkomen. Er zijn mensen die zeggen dat zadelmak maken slecht is voor het vrij bewegen, maar het lijkt me dat dat toch wel prima moet gaan, als ik niet teveel doorrij daarna? Ervaringsdeskundigen?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:33

Ik zou dan persoonlijk voor kiezen na de keuring zadelmak te maken. Je hebt er toch ook niet veel aan om zadelmak te maken en daarna alleen te gaan longeren? Ik zou persoonlijk het liefst zadelmak maken en dan ook doorrijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:06

Jord schreef:
Ik zou dan persoonlijk voor kiezen na de keuring zadelmak te maken. Je hebt er toch ook niet veel aan om zadelmak te maken en daarna alleen te gaan longeren? Ik zou persoonlijk het liefst zadelmak maken en dan ook doorrijden.

Ja dat is bij mij ook nog de twijfel. De anderen had ik wel voor de keuring zadelmak en ging prima. Ik weet het nog niet.
Nou vandaag is de bak droog, het stormt niet en de zon schijnt dus ik ga er vandaag weer voor. Rustig een beginnetje maken na de paar weken vakantie.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:46

Ik ga zadelmak maken voor de keuring,
heb ik bij mijn schimmel ook gedaan en geen nadelige gevolgen hoor.

In April gaan we erop

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:03

Nee ik kan me ook slecht voorstellen dat het nadelig is eigenlijk, en qua planning is het veel makkelijker. In de zomer kan je toch lekkerder door rijden met zo'n jong dier, dan heb je 's avonds lekker de tijd als het nog licht is.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:52

Ja LETS dat vind ik ook,

En het meisje dat het voor mij gaat doen, heeft zomers meer tijd idd vanwege het langere licht, tegen de tijd dat de winter begint, zit er een knap stuur op en kan ik er ook mee aan de gang.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:42

@ Ullaatje en Lets, ik zal binnenkort wel even een foto maken op stand, moet ik haar van te voren wel even een beetje wassen natuurlijk :Y)

De vos vind ik ook een erg aansprekend paard! Wanneer is de keuring? Je hebt nog wel een paar maandjes toch?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:56

Ik ga er dit keer ook voor de keuring al op.. Maar eerst hebben we eind maart fries kampioenschappen vrij bewegen en vrij springen!! is voor jonger paarden. We gaan aankomende dinsdag voor het eerst vrij springen met errina, ben zo benieuwd. En vandaag als ze mij heel laten gaat het scheerapparaat zijn werk doen ;) baard neus kin oren voeten.. hoppa. Netjes de lente in. ;)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:35

Die van mij gaat iig geval mei gereden worden. Tot die tijd alleen spelenderwijs wennen aan alles.
Ze kent inmiddels longeren, sjabrakken, singel, bijzet op kaptoom en bitje in (nog niet sturen). Vandaag eens het zadel van haar moeder op gedaan (met sjabrak en singel) en aan de hand gestapt, maar dat boeide haar niks.

Vrijspringen heeft ze ook 1 keer gedaan.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:46

Ulla; wat fijn dat Eef het weer zo goed oppakt.
Ytju; ik ben ook benieuwd naar een stand foto

Mijn jonkie ga ik zaterdag uit de opfok halen en dan gaat het grote paarden werk voor dr beginnen.
Inrijden doe ik na de keuring. Heeft niet zoveel met de keuring te maken, maar ze is van mei en ik vind het anders gewoon te vroeg.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:12

Afbeelding

Dit is onze 3-jarige. ( Eindelijk een foto kunnen maken ) Niet zo'n goede kwaliteit maar dan heb je een idee.
Ze meet 1.62/1.63, madame vond de stok eng.. :P

Die van ons krijgt pas in de zomervakantie een zadel op. Vind haar nog veel te jeugdig in alles.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:44

Ramzi die toont nog wel heel jeugdig,
ben benieuwd hoe ze is zonder wintervacht.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:12

oe die is wel heeel jeugdig ramzi :j

gister enjoy weer met zadeltje gelongeerd, en elke dag de bijzetjes er iets meer aan
en na het longeren krukje ernaast gezet en voet in de beugel gehad *D erover heen hangen en kloppen vind ze helemaal niet eng, kijkt echt zo om van heee gezellig baasje :D

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:20

Inderdaad nog erg jeugdig Ramzi, daar zou ik ook nog even mee wachten.

Mooi dat Enjoy zo braaf is, je zit er al bijna op ;). Wordt ze al wat voller?

Ik heb gisteren afgesproken dat we in april zadelmak maken, dan een week of 3/4 licht doorrijden, in juni longeren en dan na de keuring gewoon weer doorrijden. Heb er zo'n zin in! Ik wil nu ook weer longeren maar de bak is nog te nat (heel gek, hij is normaal altijd droog). Nog even geduld dus.
Laatst bijgewerkt door Spruit op 16-09-24 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:24

Ik verwacht over een maandje weer te kunnen trainen. :j

Ramzi wat een ukkie idd nog om te zien! Gek he wat voor een verschil dat soms uitmaakt met andere 3 jarige.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:39

@lets ja ze word al wat voller, stop er ook wel veel voer in haha maar straks als ze t land op gaan zal t ook wel veel schelen. Vandaag krijgt ze ijzers :)
Is je bak aan de onderkant nog bevroren denk dat t water nog niet weg kan lopen?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:55

Ja als er weer wat gras staat scheelt dat heel veel. Ben heel benieuwd hoe je 'langpootmug' er over een tijdje uitziet ;).
Ik denk idd dat de bak nog bevroren is aan de onderkant, de plassen blijven erop staan terwijl hij normaal super draineert. Ik wil voorjaaaar!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:03

gaat goed vooruit dus es :j ben benieuwd naar de eerste er op fotos. Met vita zijn we aan het rijden ze is braaf soms iets schieterig maar geen rare capriolen. Morgen ga ik zelf voor het eerst ben benieuw wat ze daar van gaat vinden :=

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:29

ullaatje schreef:
Ramzi die toont nog wel heel jeugdig,
ben benieuwd hoe ze is zonder wintervacht.

Hier is ze precies 1 jaar. Eind April 2010 gemaakt. In haar zomervachtje.. Dan is ze een stuk mooier.
Afbeelding

Er gaat een zadel op en daarna gaat ze tot volgend voorjaar de wei weer op. We zien wel.

Jullie hebben allemaal leuke paarden zeg, die zijn een stuk meer ''af''.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:42

Ramzi; wat voor afstamming is het of heb ik daar overheen gelezen? Zeker een jaartje wachten hoor, nu echt nog veel te jeugdig.
Essie; fijn dat Enjoy wat voller wordt en dat ze zo braaf is

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:51

Frenka schreef:
Ramzi; wat voor afstamming is het of heb ik daar overheen gelezen? Zeker een jaartje wachten hoor, nu echt nog veel te jeugdig.
Essie; fijn dat Enjoy wat voller wordt en dat ze zo braaf is

Rhodium x inspecteur x notaris. We hebben nergens geen haast mee, ik ben zelf herstellende van een ongeluk, dus om haar later zadelmak te maken vind ik ook niet erg ;)
Ik had ook niet verwacht dat ze met haar 3 ''klaar'' zou zijn. De fokker vertelde al dat haar zus ook pas klaar was met 4 jaar, en dat het lang doorgroeien in moeders kant zit, hij heeft er 3 generaties van.. Maar hij heeft dus wel gelijk! Hieronder haar zus.

v. metall
Afbeelding

Essiesilly: Veulen verworpen van Don Schufro? Jeetje wat balen! Hoe kwam het?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:05

Nou Ramzi,
daar zou ik echt nog even mee wachten hoor.
Ze is echt nog niet volwassen,
ze toont een beetje als een beetje pony achtig

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:05

Essie Jee daar lees ik over heen, wat jammer van je veulen zeg!