De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

Rivaldo

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:36

Blijf die Gladiator ontzettend aansprekend vinden, veeeeeel meer dan die andere Totilas. :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:14

zijn fokkers zeggen dat hij nergens is aangeboden als 2.5 jarige hoor :)

nog een leuk citaat van Edward Gal:
in 2005 zag ik de zwarte hengst totilas voor het eerst tijdens de wk voor 5 jarigen in verden. ik vond het een heel leuk paard met veel looplust en in de ring zag het er erg vriendelijk uit. ik vond het goed maar had geen wauw gevoel. goed stappen, goed draven en goed galopperen. het was zeker niet een van de vele paarden die daar op dat wk rond liepen. hij behoorde duidelijk tot de kopgroep ( werd daar 4e) maar ik dacht niet "die is voor mij" in februari van het jaar daarop werd de familie Visser door Matty Marissink benaderd dat totilas te koop was. met Kees en Tosca Visser zijn Nicole en ik toen naar Matty gegaan om totilas te proberen. Eerlijk is eerlijk, de eerste keer heb ik er niet heel lang op gezeten. iedere keer als ik wat vroeg, merkte ik de explosieve kracht die in het paardenlichaam schuil ging. ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat hij er tussenuit zou knijpen. de volgende dag ben ik terug gekomen en had ik iemand bij me die totilas eerst voor reed. hij bokte een paar keer en toen hij rustig was ben ik er op gestapt.
ik voelde direct de kracht in zijn lichaam, merkte de looplust en merkte ook direct dat hij gemakkelijk te bewerken was. ik voelde ook dat hij extreem veel kracht van achter had waardoor hij als vanzelf ging zitten en naar voren kon. het gevoel was goed. ik merkte zijn reflexen. piaffe en passage kende hij nog niet, dus dat kon ik niet proberen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:01

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:58

Hij is nu van Bernadette Brune. Hij is als enige Totilas verder gekomen op de keuring. Ik vind hem correct maar om nou te zeggen apart...Nee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:32

Totilas x Desperados x Rotspon, vandaag in de baan tijdens de hengstenkeuring van het Hannoveraner stamboek:

Volgens de eerste berichten viel hij gisteren tegen en bewoog hij als een pony :?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:39

Ik zie een paard wat gewoon nog 'baby' is en zich nog moet ontwikkelen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:56

Cayenne schreef:
Totilas x Desperados x Rotspon, vandaag in de baan tijdens de hengstenkeuring van het Hannoveraner stamboek:

[ Video ]
Volgens de eerste berichten viel hij gisteren tegen en bewoog hij als een pony :?

heerlijk beest!!! :9
enne... als een pony draven is een goede eigenschap :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:01

Cayenne schreef:

[ Video ]

Of die man is heel groot of die Totilas is heel klein...Vind hem wel lekkerder bewegen dan die andere Totilas.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:07

Ik vond hem zelf eigenlijk ook niet verkeerd. Dier is ook nog geen 3 natuurlijk.
Deze Totilas zou 1.66m zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:18

Cayenne schreef:

[ Video ]

Ik vind deze veel indrukwekkender dan die 'Grimaldi'.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:25

janderegelaa schreef:
Cayenne schreef:

[ Video ]

Of die man is heel groot of die Totilas is heel klein...Vind hem wel lekkerder bewegen dan die andere Totilas.

Eens!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:34

Hij komt straks in ieder geval in de kooi en dat is live te zien via clipmyhorse :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:52

Wanneer is dat te volgen Cayenne :) ?

Mooi dier :9 :9 .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:06

Ik vindt hem helemaal niet bewegen als een pony! wel een beetje erg gehoekt/lang achterbeen maar hij gebruikt hem goed! ben heel benieuwd hoe die eruit ziet als ie nog wat meer ontwikkeld is. Stap lijkt wel wat minder dan de draf..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:27

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:43

hij is nr 102 en nu 98 in de baan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:15

Licensed! heb hem gezien..wat me opviel was de korte rug en dat ie achter nogal wijd liep..verder viel met het goede schakelvermogen en goede reflexen op.

Maar die United x Stedinger die erna kwam vondt ik een completer paard,een hele hele beste zelfs.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:26

de united was zeker goed (had van mij niet hoeven springen :P echt op z n dressuurs)
ik vond de totilas erg onder de indruk van alles en wat kruiperig, wel viel op dat hij heeeel makkelijk wissels maakte waar veel andere paarden in draf schieten of gewoon overkruist door galopperen deed hij dat niet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:13

Dat viel mij ook op,hij kwam zowiezo makkelijk terug op het achterbeen en weer weg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:22

De Totilas viel niet mee volgens het publiek en na zijn goedkeuring was er boe-geroep te horen, overigens de enige hengst die boe-geroep kreeg.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:19

janderegelaa schreef:
Hij is nu van Bernadette Brune. Hij is als enige Totilas verder gekomen op de keuring. Ik vind hem correct maar om nou te zeggen apart...Nee.

:+ dat weet ik

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:21

Cayenne schreef:

[ Video ]

Toffe knol zo op film!

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:27

horses.nl schreef:
Toen juryvoorzitter dr. Werner Schade het juryoordeel uitsprak, brak gejoel en gefluit los. Ook met zijn eerste goedgekeurde zoon houdt Totilas de gemoederen in beweging. Waarom het Hannoveraanse volk zich nu zo tegen de mening van de jury verzette is niet helemaal duidelijk. Qua model is de hengst inderdaad twijfelachtig; hij heeft een erg korte rug waardoor de bovenlijn wat gespannen aandoet. Maar in beweging liet de hengst precies zien wat de waarde van zijn beroemde vader is: het rond worden van de bovenlijn in verzameling. De hengst maakte steeds perfecte overgangen terug naar een lager tempo of naar halt houden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:31

Cayenne schreef:
De Totilas viel niet mee volgens het publiek en na zijn goedkeuring was er boe-geroep te horen, overigens de enige hengst die boe-geroep kreeg.

Ontzettend kinderachtig en niet getuigende van een groot paardenhart :n Bah zeg.

Fijne paarden komen er voorbij hier! Ik zelf voel niet echt de WAUW-factor, maar correct zijn ze zeker wel. Ben vooral benieuwd hoe ze het onder het zadel gaan doen. Dan kunnen ze opeens veel explosiever zijn maar ook juist wat trager in de bewegingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:32

Cayenne schreef:

Flauw, ze zijn toch niet verplicht om er mee te dekken... vind het een mooi dier.