KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:19

Weet iemand of De HK ook live via internet te volgen is?

fokfanaat

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:19

iS ER AL WAT BEKEND OVER DE Valdez van Kajanus?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:24

fokfanaat schreef:
iS ER AL WAT BEKEND OVER DE Valdez van Kajanus?

Niet door!!!!!!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:25

krackertje schreef:
De 1e 2 groepen hengsten waren zo teleurstellend dat we ons plan getrokken hebben en naar huis zijn gegaan.

Voor de enkele hengst die op papier nog wat leek te kunnen zijn, hebben we een paar kennissen van ons ingeschakeld om die te bekijken.

Is dat vandaag? Jammer! Zijn jullie niet heel erg snel weggegaan? Ik zou toch jammer zijn dat ik later iets zou missen. Het kan natuurlijk altijd zijn dat er hengsten komen die op papier misschien minder lijken, maar toch verrassen.

Ben beniewd of er dan uiteindelijk toch nog iets overblijft waar we als fokkers iets aan hebben.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:29

mbkaatje, op papier hebben we bekeken wat er naar onze smaak tussen zou kunnen zitten, dat was maar een enkele en die worden voor ons bekeken!!!

In de 1e 2 groepen was de kwaliteit zo bedroevend slecht dat mijn broek er van af zakte.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:31

jammer! heb je toevallig de oscar x corleone gezien

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:34

fokfanaat schreef:
jammer! heb je toevallig de oscar x corleone gezien

Die komt in de groep van 13.00 uur.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:35

krackertje schreef:
mbkaatje, op papier hebben we bekeken wat er naar onze smaak tussen zou kunnen zitten, dat was maar een enkele en die worden voor ons bekeken!!!

In de 1e 2 groepen was de kwaliteit zo bedroevend slecht dat mijn broek er van af zakte.

Erg jammer inderdaad. Ik hoop niet dat dat de hele dag zo door gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:35

merelhof schreef:
andiamo: dus eerst gekeurd door nrps, eerst niet genomen door ongeval en dan goedgekeurd kwpn na verkort onderzoek en dan Z . Stond er bij van Olst niet bij, daar enkel nrps en z, verwarrend :)

Andiamo is als jonge hengst aangewezen geweest voor het KWPNverrichtingsonderzoek. Hij heeft daaar een ongeluk gehad en de wervels bij de schoft gebroken. Hij heeft een langdurig revalidatie proces doorgaan en van Olst heeft hem daarna volgens mij niet meer bij het KWPN aangeboden.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:50

De derde groep was nog erger. :D
Maar daarna werdt het beter hoor. :(:)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:02

shan schreef:

Wat er daarna kwam had eigenlijk onze interesse niet qua bloedvoering.

Onze contactpersonen hebben ons getipt op de Oscar x Corleone, de Vivaldi x Donnerhall en de Florencio van Nico maar ja Florencio gaan wij toch niets mee doen de komende jaren.

We hebben weinig gemist, hooguit nog meer ergenis!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:03

Maar hebben ze wel veel goed gekeurd of heeft die ze ook laten staan?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:08

Naar wat ik heb meegekregen zijn deze hengsten ook door naar het onderzoek.

Deze paarden hadden wij ook op ons lijstje staan dus sluit aardig aan bij wat wij al hadden gedacht. Deze hengsten zullen wij gaan volgen de komende tijd.

Goedkeuring volgt natuurlijk pas na het onderzoek!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:10

Ik doelde eigenlijk op de slechte kwaliteit hengsten..

Ik bedoelde inderdaad aanwijzing voor het verrichtingsonderzoek.

Ik mag morgen vroeg m'n bed uit voor Den Bosch...oef. (tja je hebt een hobby of niet :D )

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:15

NatasjavE, sorry ik heb niet doorgevraagd, het was een zware dag qua kwaliteit, diegene die er vandaag waren hebben alles gevolgd en hebben er weinig leuks gezien....er werd achteraf heel goed begrepen waarom wij na 2 groepen live gevolgd te hebben en nog 1 groep via een scherm, naar huis zijn gegaan.

Let op, vooral je eigen plan trekken, dat lijkt nu toch zeker het motto, gelukkig doen wij toch niets liever :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:20

krackertje schreef:
Let op, vooral je eigen plan trekken, dat lijkt mij nu toch zeker het motto, gelukkig doen wij toch niets liever :D

Ik heb een Gelderse :D ik doe niets anders ;)

Nou ik hoor het morgen wel van bekende die ik daar tegen kom..
Ben heeeel benieuwd(hoor ook alle inside roddels meteen :9 We hebben er weer zin in)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:23

NatasjavE schreef:
krackertje schreef:
Let op, vooral je eigen plan trekken, dat lijkt mij nu toch zeker het motto, gelukkig doen wij toch niets liever :D

Ik heb een Gelderse :D ik doe niets anders ;)

Nou ik hoor het morgen wel van bekende die ik daar tegen kom..
Ben heeeel benieuwd(hoor ook alle inside roddels meteen :9 We hebben er weer zin in)

Eem hele fijne dag toegewenst, het Gelderse wereldje is toch fijner en closer dan het dressuurwereldje, zal dus best lukken denk ik zo.

Die inside-roddels....geweldig
*\o/*

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:45

Ik denk toch dat jullie te vroeg naar huis zijn gegaan want wij vonden dat er vandaag meer goede hengsten waren als andere jaren. En volgens ons hebben we het goed gezien want van de 13 favoriete hengsten op ons lijstje mochten er toch 11 door naar het verrichtings onderzoek.
Ik denk als daar een stel van goedgekeurd worden dat we toch weer een paar goede dekhengsten erbij hebben.

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:49

krackertje schreef:
shan schreef:

Onze contactpersonen hebben ons getipt op de Oscar x Corleone, de Vivaldi x Donnerhall en de Florencio van Nico maar ja Florencio gaan wij toch niets mee doen de komende jaren.

Die drie hengsten die je hier boven noemt hoorden inderdaad bij de beste en zeker de Oscar x Corleone, dat was volgens ons de beste hengst van vandaag.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:50

Ik ben net terug uit Den Bosch, ik kon nog langer blijven want ik had ook een kaart voor de avond maar, ik ben halverwege de hengstencompetitie weggegaan, want ik moest een flink stuk met de auto rijden en ik was heel moe (was om 6 uur de paarden al aan het voeren en zo ;) )
De hengst van mijn werk is door :D Ik vond hem ook veruit de beste van de dag ;) ben benieuwd hoe hij het in het verrichtingsonderzoek gaat doen :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:51

EllyGesth schreef:
Ik denk toch dat jullie te vroeg naar huis zijn gegaan want wij vonden dat er vandaag meer goede hengsten waren als andere jaren. En volgens ons hebben we het goed gezien want van de 13 favoriete hengsten op ons lijstje mochten er toch 11 door naar het verrichtings onderzoek.
Ik denk als daar een stel van goedgekeurd worden dat we toch weer een paar goede dekhengsten erbij hebben.

Ik help het je hopen hoor, het is maar net waar je je op richt.

Vorig jaar was een heel slecht jaar, dit jaar iets beter maar het kan echt niet aan onze wensen voldoen qua bloedvoering en kwaliteiten.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:51

krackertje schreef:
shan schreef:

De Florencio is van mijn werk en gedeeltelijk van Nico ;) hij liep echt super :D

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:53

magootie, gefeliciteerd, een beste hengst, zowieso een heel goed sportpaard........

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:55

Ja magootje proficiat, dat is ook een hele goede hengst, nu maar hopen dat hij het gaat halen.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:56

krackertje schreef:
magootie, gefeliciteerd, een beste hengst, zowieso een heel goed sportpaard........

Ja een heel leuk paard is het. En heel koel in zijn kop. Toen hij van de zomer werd opgehaald ging hij achterstevoren langs het voordeutje naar buiten en zat toen flink klem. Hij gaf geen kik en vervolgens een andere trailer ( van mijn werk zelf en niet een trailer waar van alles aan mankeert ) zo weer oplopen, echt een superkakater ;)