Eerste 2 merries waren op 14 dagen drachtig vorige week. Beetje vroeg gekeken, maar dierenarts was er toch. 3 jarige is donderdag voor de tweede keer geinsemineerd, omstandigheden weer ideaal dus hopelijk nu meer geluk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charisma schreef:Ik moest jodium gebruiken omdat het ook moest uitdrogen...maar vanochtend kreeg staleigenaresse het niet meer voor mekaar. Hij wordt echt wild. Ik heb nu cyclospray besteld en ga vanavond daarmee ontsmetten. Vanochtend kwam er nog steeds wat wondvocht uit...
Gefeliciteerd met de drachten! En bedankt voor alle tips!
Revali schreef:rensju schreef:Gefeliciteerd Iorr!
Hier met chloorhexidine ontsmet, is hier goed droog maar het is wel een heel dik stompje.
Mijne heeft een naar binnen gedraaid ooglid, is de rest allemaal goed gegaan.. heb je dit weer! Gelukkig is het een vrij eenvoudige ingreep schijnt
Dat heb ik vaker gezien. Dat zetten ze met wat hechtdraad toch?
Revali schreef:Nou onze 3 jarige voor de 3e x gust
Wil nog 1x proberen maar wel andere hengst. Merrie is verder mooi hengstig enz. Sperma was ook goed. Dus waarom het dan niet pakt. Maar nu moet ik maar gaan bellen. Sperma komt bij M.vanD.ijck vandaan maar geregeld via R.T.ewis.dus weet niet zo goed hoe dat nu in zijn werk gaat.moet ik het via R. Regelen of via V.D.ijck
Wil nog 1x proberen maar wel andere hengst. Merrie is verder mooi hengstig enz. Sperma was ook goed. Dus waarom het dan niet pakt. Maar nu moet ik maar gaan bellen. Sperma komt bij MvD vandaan maar geregeld via R.T dus weet niet zo goed hoe dat nu in zijn werk gaat.moet ik het via R.T Regelen of via MvD
Wil nog 1x proberen maar wel andere hengst. Merrie is verder mooi hengstig enz. Sperma was ook goed. Dus waarom het dan niet pakt. Maar nu moet ik maar gaan bellen. Sperma komt bij MvD vandaan maar geregeld via R.T dus weet niet zo goed hoe dat nu in zijn werk gaat.moet ik het via R.T Regelen of via MvD
Revali schreef:Ik heb 3x Ermitage Kalone gebruikt
Maar ik word nog niet warm van de hengsten die de hengstenhouder heeft
Heb zelf ook nog rietjes... Of zouden jullie dat afraden en voor vers gaan?