Ik vind geen aftekening vaak wat saai. Mag graag een beetje wit op het hoofd zien. Onze Quabri heeft ook geen aftekening maar ik had een kol of bles toch wel leuk gevonden
eilander
Geplaatst: 24-05-22 13:11
Afgelopen weekend Helena (Zirocco) en Coblesse (Chin chin) geïnsemineerd. Coblesse zou eigenlijk niet omdat ze met een veulen aan de voet moeilijk drachtig wil en ik haar niet met een veulen aan de voet naar V D L sturen wil maar ze was zo razend hengstig op de 7e dag na het veulen, en de enige keer dat het gelukt is was op de veulenhengstigheid, dat ik hals over de kop n kwak besteld heb Ik wilde graag Nabab bloed en het enige wat ze daar hebben is Glasgow (alleen ben ik daar niet gek van) dus Glasgow erin gedrukt. Helena is opnieuw geïnsemineerd met Carrera. Hopelijk slaat er wat aan
Gefeliciteerd met het veulen Besita! De andere veulens zien er ook goed uit
Hier doet het veulen het goed. Wel een hele joekel
Andere merrie gaat nu ook over tijd maar lijkt er nog niet klaar voor. Zou het ook wel leuk vinden om eens een mooi kleurpatroon te krijgen. Tot nu toe altijd een witte kol en thats it
Andere merrie wilt maar niet hengstig worden terwijl je er andere jaren maar naar moet kijken en ze plast je in de schoenen. Heel vreemd. Schiet wel niet op natuurlijk
lexa
Geplaatst: 24-05-22 21:00
Nee hier schiet het ook nog niet op… merrie nummer 3 staat nu bij de veearts om geïnsemineerd te worden. Last minute nog geswitcht van hengsten keuze. We gaan voor Junior du seigneur
Revali
Geplaatst: 25-05-22 06:53
Ipv Er.as Lexa?
Hier gister de 3 jarige weer opgehaald. Voor de 3e keer geinsemineerd Naja 3x is scheepsrecht zeggen ze
Mijn andere merrie heeft nog geen zin om te veulenen... Enige voordeel is dat ze niet meer languit ligt
lexa
Geplaatst: 25-05-22 07:28
Het komt als het af is revali! Ja ipv Eras. Misschien op een andere merrie en anders volgend jaar gebruiken
De Canturano weer niet drachtig. Heb ff een baal moment
Charisma
Geplaatst: 25-05-22 21:39
Hier de kleine ontwormd. Zelden zo'n makkelijk veulen meegemaakt. Nam de spuit zelf in de mond, halstertje aandoen geen probleem. Je kan em overal aanraken, vind alles goed! Zalig ding!
Laatst bijgewerkt door Charisma op 28-10-24 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Merrieveulen Geen alarm lag er net achter toen ik vannacht keek
Gefeliciteerd Wel erg eigenlijk dat je 15 keer wakker gebeld bent als er niets aan de hand is en niet belt als het veulen er wel aankomt We kunnen er wel om lachen als het goed gaat maar stel dat het een moeilijke bevalling was of veulen verkeer lag
rensju
Geplaatst: 26-05-22 08:56
Gefeliciteerd Revali!
Hier ook een merrieveulen, ben ook niet gebeld. Had de wekker gezet want ze was al steeds onrustig. Toen hing de vruchtblaas eruit Mooie aftekeningen, maar ze gaat schimmelen
Gefeliciteerd beide! Ik helaas net telefoon van de dierenarts dat mijn merrie is opengemaakt om het veulen met keizersnede te halen. Hoofd zat teruggeslagen. Eerste berichten lijken voor zowel merrie als veulen oke. Maar nu nog een heel lang uur uitzitten tot ze wakker is en we mogen gaan kijken
Hier zit het ook nog niet mee. Hematoom is doorgebroken en zwelling is zo goed als weg, maar hij wil been niet meer belasten sinds dinsdag en kniegewricht is overvuld. Morgenmiddag komen ze een foto maken, hoop zo dat er geen breuk in de knie zit en dat hij nog een kans heeft op herstel. Na 2 weken intensieve verzorging ben ik behoorlijk gehecht geraakt aan het beestje...