Ik heb een hengst gehad die binnen een week al constant op zijn moeder sprong. Constant werd hij aangepakt tot zij bijna het licht uit hem sloeg. 15 hechtingen rijker op zijn schouder. Hij was pas 6 weken toen dat gebeurde. Daarna skippy ballen in de wei gegooid. Toen werd het wat beter maar wat een etters kunnen het zijn. Ook als het stroom er niet opstond gelijk ontsnappen. Leek wel een Shetlander maar was echt kwpn. Nog probeert hij te ontsnappen als er geen stroom op staat en hij is nu 11
Revali
Geplaatst: 22-05-22 12:21
Nou wij hebben nog geen 2e baby merrie heeft nog geen zin denk ik.
Onze kleine Mylord heeft haar ochtend gymnastiek al gehad
Gefeliciteerd. Geen aftekeningen is vaak mooi. Hopelijk vouwt hij snel uit.
Hier is de beslissing genomen om de merrie opnieuw bij de hengst te doen. Begint nu hengstig te worden maar de veulenhengstigheid sla ik op advies van de da over. Nu bedenken spuit ik haar met een dag of 18 of gok ik het. Vorig jaar een lange cyclus en was het rommelig maar wel in 1x drachtig van deze hengst.
Merries hier worden op de 20e dag hengstig gespoten en daarna breng ik ze weg en worden ze gedekt. Daar heb ik betere ervaringen mee dan gewoon de cyclus opvolgen. (hoewel toen ik hier nog ruinen had, leek het wel beter te gaan).
Hier ook 20e dag hengstig spuiten. Maar mijn ene merrie wordt nooit mooi hengstig dan. Dus dit jaar geef ik haar voor het eerst een supplement wat moet helpen haar mooier hengstig te krijgen. Ben benieuwd. Andere merrie is nu voor het eerst op de veulenhengstigheid geinsemineerd
Gefeliciteerd Besita, knap koppie heeft je veulen maar hij heeft ook wel een heel knappe moeder!
Kendra
Geplaatst: 23-05-22 20:03
rensju schreef:
Ik zie best veel New pleasure veulens voorbij komen, wat vinden jullie van die hengst?
Waar zie je ze langskomen rensju? Ik ben erg druk, dus mijn man heeft zich vooral bezig gehouden met de hengstenkeus en dus is onze Padinus-merrie vandaag geïnsemineerd met New Pleasure (direct VDL-boek erbij gekregen ).
rensju
Geplaatst: 23-05-22 20:04
Ja op facebook.. weet je wat voor hem de doorslag heeft gegeven? Of gewoon advies van vdl gehad?