najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:25

Gitta1977 schreef:
Hey je was er dus wel Amaze? Heb je niet gezien!!

Hihi ik was verdekt opgesteld bij de koffie hoek ! Knipoog Jij ?
Gelukkig heb jij wel fotos gemaakt.....

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:26

De San Remo ging wel beter lopen aan het eind van de beoordeling vond ik persoonlijk... Hij was wel wat stout, dat geef ik toe... Haha! Maar als je daar doorheen kijkt zie ik in ieder geval een goed paard. De Partout had van mij nog wel mogen blijven, hou wel van dat type.

Ik zat uiteraard netjes op de tribune... Bloos Dacht: daar vindt ze me wel, normaal sta ik meestal ook dicht bij de koffie... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:27

De Partout eruit gegaan? Op de foto leek mij dat nog wel een fijn paard, maar zal dan in het echie wel zijn tegengevallen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:29

Was ook wel een fijn dier... Ja Had wel een paar anderen voor de exit kunnen bedenken.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:30

Dat de Partout naar huis moest, vond ik echt terecht .Imo schoot hij eigenlijk in alles tekort ;niet slecht, maar gewoon in alles -als hengst-niet goed genoeg .

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:34

Was de Don Schufro niet vooruit gegaan? Wel jammer (voor Fred Vlaar dan). Hij was zeker niet tevreden over hem, maar vond hem tijdens de tweede beoordeling wel wat beter lopen. Ik hoopte eigenlijk dat hij nog meer vooruit zou zijn gegaan.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:37

Twaalf hengsten vervolgen verrichtingsonderzoek. 31-10-2007

De tussenbeoordeling van het najaarsonderzoek is vanochtend afgerond. Zes springhengsten en zes dressuurhengsten vervolgen het onderzoek.

Onder grote publieke belangstelling werden negen dressuurpaarden en negen springpaarden getest. De springpaarden werden getest door Angelique Hoorn, Dave Maarse en Richard Kapteyn. Voor het testen van de dressuurhengsten waren aanwezig Karen Nijvelt, Patrick van der Meer en Gert van den Hoorn.
De volgende springhengsten vervolgen het onderzoek waarbij de hengstenkeuringscommissie aangaf dat zij voor de Cantos een veterinaire check wensen.
Cat. 2 Cat. Hk’07: 7 Berlin X Concorde
Cat. 6 Cat. Hk’07: 32 Cantos x Epilot
Cat. 9 Cat. Hk’07: 101 Clinton X Lord Z
Cat. 15 Cat. Hk’07: 242 Mermus R X Hemmingway
Cat. 17 Cat. Hk’07: 343 Sam R X Rebel I Z
Cat. 20 Cat. Hk’07: 389 Tolan R X Cordalmé Z

Van de dressuurhengsten vervolgen de volgende hengsten het onderzoek.
Cat. 22 Cat. Hk’07: 421 Don Romantic X Rubinstein I
Cat. 25 Cat. Hk’07: 485 Krack C X Jazz
Cat. 29 Cat. Hk’07: 571 Rousseau X Rubinstein
Cat. 33 Cat. Hk’07: 625 Scandic X Biotop
Cat. 34 Cat. Hk’07: 661 Special D X Pretendent

Cat. 30 Cat.Hk’07: 588 Rubiquil x Matador II, die tijdens de nalevering werd geaccepteerd wordt over twee weken beoordeeld in het kader van de tussenbeoordeling. De eigenaar van cat. 32, Cat. Hk’07: 609 San Remo x Balzflug die ook aangeboden is tijdens de nalevering is door de eigenaar teruggetrokken.

Cat.nr. 26 (491), de Krack C x Vindicator die dit voorjaar in de tweede helft van het onderzoek problemen kreeg met zijn gebit is trainbaar bevonden en staat nu op het onderzoekscentrum.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:38

Stal Roelofs heeft er drie bij lopen? Hm boert goed tot nu toe...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:42

listiglistje schreef:
anneve schreef:
Door mij hè. (En mijn mening wordt hier afgekraakt door mensen die de hengsten niet live gezien hebben.) Het tandenknarsen vergeef ik hem.

Je praat weer poep Vork

Moderatoropmerking:
Graag ietwat normale nederlands please.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:51

amaze schreef:
Dat de Partout naar huis moest, vond ik echt terecht .Imo schoot hij eigenlijk in alles tekort ;niet slecht, maar gewoon in alles -als hengst-niet goed genoeg .

Snap ook wel dat ie niet meer in het moderne plaatje past, maar ik houd wel van een stevig paard. Al die iele dingen tegenwoordig... Nagelbijten / Gniffelen Straks heb je allemaal iele merries en wat moet je daar dan nog voor hengst op zetten om een beetje paard over te houden?
Blijven er voor mij 2 over voor goedkeuring en denk dat dat ook genoeg is uit deze lichting. Viel me echt tegen moet ik zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:00

Hoeveel zijn er in van het voorjaar ook al weer gekeurd?

Al opgezocht: 13 stuks.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:26

Alvast 2 foto's , dan ben ik weer weg... Knipoog

Afbeelding
Zhivago (v.Krack C)

Afbeelding
De Scandic...

Doei, doei

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:30

De onderste is toch de Rousseau??

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:36

Katja schreef:
De onderste is toch de Rousseau??

Ja

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:41

Wat mij ook is opgevallen is dat de hengsten door de vaste ruiters stuk voor stuk achter de loodlijn gereden werden ,De testruiters reden ze juist ''met het neusje eruit'' , en daardoor werden de meesten beter!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:11

Wat foto's van mijn kant.

Eerste groep:
Afbeelding
Afbeelding
Rousseau x Rubinstein
Mijn paard is het niet. Vind hem erg graag op de voorhand duiken en verder ook niet heel overtuigend. Wel een mooi model als je de hals niet meerekent.

Afbeelding
Partout x Saluut
Ik denk terecht eruit gegooid. Te gewoon in alles.

Afbeelding
Afbeelding
Scandic x Biotop
Beetje beknopt maar wel heel veel lossigheid in het lichaam. Galop vond ik wel de minste gang. Tong was overigens wel erg storend op een enkele keer na dat hij echt los liet.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:23

ceasario schreef:
anneve schreef:
Het tandenknarsen vergeef ik hem.

Zenuwlijder ?? Knipoog

Nee eigenlijk helemaal niet.
Wel iets te ijverig in zijn werk misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft. Wil niet graag fouten maken ok.
Goede in stelling vind k zelf Knipoog

Katja

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Don Romantic x Rubinstein I
Vond ik wel een fijn paard. Miste op sommige momenten wat lossigheid en had moeite met verruimen in draf.

Afbeelding
San Remo x Balzflug
Was nogal een beetje lastig maar liet zich op een paar stukken fijn zien. Denk dat hij wel heel veel moet verbeteren om over twee weken door te mogen.

Afbeelding
Special D x Pretendent
Was eerlijk gezegd verbaasd dat deze door mocht. Achterbeen beweegt imo echt volledig de verkeerde kant op met name in draf. Met heel veel druk verbeterde het wel iets maar ik vond het onvoldoende. Wel een erg mooi paard om te zien en hij liet zich ook braaf bewerken.

Katja

De laatste groep komt vanavond moet nu echt weg. Doei!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:27

amaze schreef:
wonderboy schreef:
Lees hier net dat onze don romantic als het meest ideale paard word gezien. Haha! das tog wel heel goed voor onze zizou Clown

Is hij van jullie Wonderboy ?..of door jullie gefokt ?

Ik vond hem persoonlijk de beste ,niet de meest opvallende (dat was de Krack Knipoog ) maar wel een paard dat zich simpel liet rijden (heb geen tandengeknars gehoord) en 3 fijne basisgangen heeft met veel balans. Pling

Verder viel me de Scandic erg mee ( vooral een goede draf -hij liet zich ook al mooi een beetje sluiten !) en de Rousseau X Amethist kon vooral heel fijn galopperen .
Het zijn wel hengesten die me lijken een merrie nodig te hebben met een scheutje bloed

Ja de Don romantic is van ons. Of Nou liever gezegt van mijn stage.
Vind het zelf ook een heel fijn paard en dat tandenknarsen doet hij ook niet altijd. lijkt wel een soort ijverig van hem want aan de longe of met losrijden doet ie het niet. Gewoon niets fout willen doen denk ik. Vind ik persoonlijk wel een goede instelling Haha!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:39

Dan ben ik in de war met de vossen en overal waar ik Scandic heb gezegd moet dan Rousseau zijn... Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:07

[/quote]

Is hij van jullie Wonderboy ?..of door jullie gefokt ?

Ik vond hem persoonlijk de beste ,niet de meest opvallende (dat was de Krack Knipoog ) maar wel een paard dat zich simpel liet rijden (heb geen tandengeknars gehoord) en 3 fijne basisgangen heeft met veel balans. Pling

Verder viel me de Scandic erg mee ( vooral een goede draf -hij liet zich ook al mooi een beetje sluiten !) en de Rousseau X Amethist kon vooral heel fijn galopperen .
Het zijn wel hengesten die me lijken een merrie nodig te hebben met een scheutje bloed[/quote]

Ja de Don romantic is van ons. Of Nou liever gezegt van mijn stage.
Vind het zelf ook een heel fijn paard en dat tandenknarsen doet hij ook niet altijd. lijkt wel een soort ijverig van hem want aan de longe of met losrijden doet ie het niet. Gewoon niets fout willen doen denk ik. Vind ik persoonlijk wel een goede instelling Haha![/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tandenknarsen komt meestal door spanning,en dat kun je hem niet kwalijk nemen met de rijkunsten van de ruiters op de foto's te zien.Net als de tong van de Scandic,ik vind op de foto de Partout het meest aansprekende paard,jammer dat hij naar huis is.De Don Romantic vind ik een wat lang pijpbeen hebben achter en erg steil.Kan me voorstellen dat hij moeite heeft met verruimingen enzo.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:54

Katja schreef:
San Remo x Balzflug
Was nogal een beetje lastig maar liet zich op een paar stukken fijn zien. Denk dat hij wel heel veel moet verbeteren om over twee weken door te mogen.

[Afbeelding

San Remo x Balzflug
Afbeelding
Afbeelding

Is op de foto een van de weinige die een afdruk van achteruit heeft. Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:06

Katja schreef:
Wat foto's van mijn kant.

Eerste groep:
Afbeelding
Afbeelding
Rousseau x Rubinstein
Mijn paard is het niet. Vind hem erg graag op de voorhand duiken en verder ook niet heel overtuigend. Wel een mooi model als je de hals niet meerekent.

.

Kun je het paard de schuld niet van geven met een beginnende manegeruiter erop. Ach gut Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:07

Katja schreef:
San Remo x Balzflug

Cat. Hk’07: 609 San Remo x Balzflug die ook aangeboden is tijdens de nalevering is door de eigenaar teruggetrokken.

...dat hadden de eigenaren dus waarschijnlijk zelf ook al gezien !