Elisa2 schreef:Nee ik hoef juist geen echte oprichting te zien,dat kan helemaal niet bij zo'n jong paard.Maar ik vind het zo zonde dat het dier dan zo gereden word. Verder ben ik het met je eens dat een dier bewerkbare gangen moet hebben,maar dat noem ik dan correct.
Correct bewegen is iets anders dan bewerkbaar gangwerk. Een paard kan heel correct bewegen zonder bewerkbaar te zijn namelijk. Andersom kun je denken: pffff.... wat een krabbelaar en dan blijkt ie onwijs bewerkbaar te zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je het zonde vindt bij zo'n paard.... maar dit duurt al met al misschien 10 minuten.... vervolgens wordt ie weer dagelijks op basiswerk getraind. Het is gewoon de commercie die dit soort foto's verlangt en daar kan een paard zich best een paar minuten voor lenen.
Met name op die eerste draf-foto: HP geeft inderdaad been om te verruimen, en tegelijkertijd wordt het paard van voren toch flink tegengehouden. Kun je toch echt wel zien aan de hoofd-hals houding. Zo'n 'zwanehals', zeg maar, hij wil graag weg van voren, maar kan het niet (anders had ie z'n hals wel verlengd). Ook zie je het duidelijk aan de manier waarop hij z'n achterbeen optilt, namelijk omhoog en niet (of in ieder geval te weinig) naar voren. (Op de tweede draf-foto is dit minder, maar daar is ook aanzienlijk minder druk op de teugel)
(dat zou ook de terughoudendheid op de tweede foto verklaren - net of ie angstig is voor iets wat vóór hem gebeurt)

)
Hij heeft toch al wel een "paar"
goede paarden gebracht !..(mits blablabla.........)
)
en spannend !