[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 17:34

Wat is er een hoop gebeurt sinds de laatste keer dat ik hier actief was...

Bij ons staat alleen Daisy nog. Maar ben nog steeds op zoek naar een nieuwe eigenaar voor haar. Mijn leven draait eigenlijk niet meer om paarden. Al kriebelt het wel af en toe om weer te gaan rijden, maar ben nu ruim 6 maand zwanger, dus dat is nu niet zo handig, haha.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:05

Ahh hier kriebelt het dan weer telkens als ik zulke dingen lees.
Maar ik heb me eigenlijk voorgenomen geen derde paard meer er bij te nemen. De enige reden dat ik er destijds een tweede bij kon nemen was omdat Dexter het me zo ontzettend gemakkelijk maakte. Daar had je nu eens echt geen paard aan, alles was goed, hij kon lezen en schrijven en was gemakkelijk qua voer en onderhoud.
Was Duke mijn eerste paard geweest had ik er wellicht geen bij gehaald. Ik ben stapelgek van hem maar hij heeft gewoon veel meer tijd en aandacht nodig en het is misschien niet slecht dat ik nu dan een beetje 'over' heb.
Dina is er onverwacht bijgekomen toen mijn zus kindjes kreeg en die mag hier haar oude dag slijten, kan haar ook echt niet meer missen, maar zolang zij met z'n tweetjes zijn is het misschien gewoon even goed zo. Had alleen altijd gedroomd van een mooi dubbelspan, maar goed. Misschien maar even van me af zetten. Eerst maar eens het huis en de stal af en hopelijk kunnen er dan nog 2 van de 3 paarden mee verhuizen naar ons paardenparadijsje.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:15

Daisy heb je al heel lang te koop of niet? Heb die advertentie ooit wel eens eerder gezien een paar jaar geleden al?

Ik ben het interesse om te rijden helemaal kwijt. Wil Saul beleren maar dat is puur omdat ik me erop zekerder voel dan erachter want de bedoeling is dus dat ik misschien wel bruiloften met hem wil doen. Maargoed dat zijn toekomst dromen en we zien wel of het ooit gaat lukken

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:20

anoukwendy schreef:
Daisy heb je al heel lang te koop of niet? Heb die advertentie ooit wel eens eerder gezien een paar jaar geleden al?

Klopt. Maar slechts weinig geïnteresseerden, en als ze dat zijn, toch met grote vraagtekens van onze kant. "Zadel hoef ik niet, die hebbik al". "Ze komt deels op een stal." (En dan een stal van 3x3.5, daar past ze niet eens in). "Ik wil alleen leasen, niet kopen". Of ze verwachten dat ze een paard is waar je zo beginners op kunt zetten en er een bom naast af kan steken. Maar goed...

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:10

JewEmm schreef:
anoukwendy schreef:

Klopt. Maar slechts weinig geïnteresseerden, en als ze dat zijn, toch met grote vraagtekens van onze kant. "Zadel hoef ik niet, die hebbik al". "Ze komt deels op een stal." (En dan een stal van 3x3.5, daar past ze niet eens in). "Ik wil alleen leasen, niet kopen". Of ze verwachten dat ze een paard is waar je zo beginners op kunt zetten en er een bom naast af kan steken. Maar goed...

Oh jaa als verkoper moet je natuurlijk wel een goed gevoel hebben.
Heb ook echt het idee dat je net de juiste persoon moet treffen die weet wat het inhoud om een shire te hebben. Geen idee wat je vraagprijs is maar hier krijg ik 0 reactie op mn veulentje, misschien toch te hoog, geen idee maar de shire wereld lijkt echt in te storten, in ieder geval hier in zweden.

Eigenlijk is dat natuurlijk heel jammer. Mijn rij ambities zijn eigenlijk zo goed als weg, wil dan met Saul proberen te mennen om uiteindelijk bruiloften te doen maar mn interesse gaat op dit moment uit naar de fok. En dat is moeilijk als je niks kan verkopen natuurlijk

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:27

Bij Ed merkte ik vooral dat mensen een goedsul verwachten, en ergens is hij dat ook want hij is echt súperlief, bitloos aan een lang teugeltje in alle gangen te rijden, alleen of in een groep, etc. Maar tegelijk is hij ook heel sensibel en kan hij spanning moeilijk laten afvloeien, waardoor hij dan "ineens" om iets kleins kan ontploffen. Dus je moet hem lezen en die opbouw managen. En dat matcht niet met de doelgroep die doorgaans op een grote koudbloed afkomt was mijn ervaring := Ook leg ik heel eerlijk een ontiegelijk hoge lat überhaupt qua huisvesting en dergelijke, dus ik ben ook niet geschikt om te verkopen. Ik denk dan ook dat hij nog steeds bij mij was geweest als zijn bijrijder hem niet had willen overnemen.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:25

Jeejtje Daisy nogsteeds bij jullie, die staat idd al flink lang te koop dan.. Hoe oud is daisy nu?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Merel, jij hebt het thuis ook echt heerlijk voor elkaar!

Ik snap jullie helemaal, ik ben ook echt een zijkerd.. Ik betaal nu 200 euro elke maand om mijn stal en paddock plekje aan te houden. Sommige verklaren mij voor gek. Maar goede stallen zijn schaars en ik vind het dat wel waard :j

Er staan zoooooooveel veulens en jaarlingen te koop.. Volwassen beleerde paarden dan weer amper tot niet.. Ik heb een beste wensenlijst, dus ben benieuwd hoelang ik straks op zoek kan := haha!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:11

Hahaha jaa ik zou je ook voor gek verklaren _O- maargoed in Nederland en Belgie is dat wel anders dan hier bij mij in de buurt natuurlijk.

Eventueel zou Amina ook naar een leuk plekje mogen, ze staat niet officieel te koop maar mocht iemand zich melden zou ik er wel voor open staan denk ik.
Eerlijk is eerlijk, haar kocht ik omdat ik Saul wilde hebben, en de verkoper niet apart wilde verkopen.
Zij is ingereden en voor de kar beleerd, tot nu toe nog niet bang geweest voor iets maar of ze echt bomproof zou zijn, durf ik geen antwoord op te geven want daar ken ik haar niet goed genoeg voor, zoals ik haar nu ken zou ik wel zeggen dat ze dat wel is. Ze wil heel graag werken, vind het super leuk om iets te doen maar het is geen paard dat graag door de bossen wil racen, ze vind het leuker om lekker om zich heen te kijken en af en toe een stukje te draven, das genoeg voor haar.

Had er heel graag eens een veulentje uit gefokt maar ik ’durf’ het niet met het bevroren sperma te proberen. Puur omdat een dracht me 3000€ kost en ik dat veel te duur vind om te gokken. Dat is als het in een keer zou pakken. Je betaald per seizoen bij de dierenarts, stalling en eventuele medicijnen/behandelingen komen erbij, dit is puur het insemineren en scannen. En elke keer dat ik extra probeer kost het me 1150€ aan sperma per portie.
Daarom kan ik mn veulentjes dus ook niet voor een dubbeltje weg doen.

Mensen verklaren me hiervoor ook voor gek, dat ik dit eraan uitgeef :') maarja hier is de keus nou eenmaal heel klein met hengsten dus ’moest’ sperma uit Engeland halen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:23

Lief Nadine :* ben jij gestopt met jullie stal, nu je het over een plekje aanhouden hebt?

Zo wat een prijzen joh anoukwendy, dat snap ik dat je dat niet aandurft! Ik heb mijn eerste shireveulen destijds voor 1500 euro gekocht toen hij 7 maanden was :') de tijden zijn echt veranderd.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:38

Whahah doe mij er een stuk of 5 voor dat geld _O-
Dat gaat nu echt niet meer idd.

De fokker van mijn ene merrie vertelde ook wat ze voor dr veulentjes had gekregen, dan is het straks einde shire hobby voor mij als alle prijzen zo worden :') ga dat niet openbaar zetten hier maar de prijzen gaan echt hoger en hoger.

Ik heb occhio ook voor wat hoger staan hoor maar ik heb weinig keus als alles zo duur is om hem uberhaupt levend eruit te krijgen :') Anastasia had uiteindelijk placentitis, die medicijnen koste me 450€ per 10 dagen, dat heeft ze van 15 april tot 15 juni gehad ongeveer, dat risico is er altijd maar het is echt niet leuk meer. Liter plasma er bovenop omdat ze door die placentitis te weinig biest aanmaakte.
Jeej leuk fokken _O-
Dit is trouwens niet bedoeld om te klagen want ik vind het geweldig om die veulentjes te zien opgroeien en er zo mee bezig te zijn

Foto van twee maanden terug alweer maar ik smelt echt <3 die billetjes _O- :9
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:57

Klopt merel, wij hebben de boerderij verkocht inderdaad en sta nu op een hele fijne pensionstal :j

Nja zonder paard dus _O-

Het kost allemaal veel geld.. :n
Maar blijkbaar hebben we het er voor over *\%/*

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:25

Hoe gaat het hier met alle bumlignar?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:24

Afbeelding
Afbeelding

Deze knappe man is bij mij komen wonen <3

Een 9 jarige ruin van bijna 1m90

Afbeelding
Hij oefende voor de mammoet rol in oce age :=

En had het dus ook een beetje warm, dus hij gaat nu door het leven als naaktkat :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We noemen hem Freddie <3 hij mag eerst even aarden en spieren opbouwen aan de hand en daarna gaan we op zadeljacht en proberen er een allround dressuur shire van te maken :))

Voor de mensen die hem.herkennen, het is inderdaad een bekende. Zijn moeder is Fay van Ariana en hij is geboren met de naam Fedor.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:32

Heel gaaf Nadine <3

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 01:23

Oef, ik ben jaloers <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 07:08

Ik had het al gezegd, maar gefeliciteerd!