Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:32

Seven schreef:
Kijk dat bevestigd mn gedacht Newt bedankt :D Ben al 10 jaar niet echt op keuringen geweest hahaha.

Mooie afstammeling ken veel fijne rhodiums.

Heb je een foto van je scandic? Ben altijd benieuwd naar scandics mn nicht heeft een vreselijk leuke scandic namelijk.

Ja die heb ik, moet ik dan even online zetten. ;)
Wordt vervolgd! :)

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:33

Afbeelding

Dit is dan mijn Scandic merrie. :)
Nu net onder het zadel!
Zie hier een al heerlijk ontspannen bewegend paardje. :)

Ben benieuwd of ik haar ster krijg!
Als ik het goed begrijp kun je je merrie dus pas vlak van te voren opgeven voor de keuring, ergens rond mei/juni..??

Ramzi

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:07

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:21

Ziet er goed uit de scandic, hoe groot is ze?

Grappig ik pluis altijd allerlei stambomen uit en ben je merrie eens tegen gekomen zie ik nu :j

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:47

We hebben haar toevallig vandaag gemeten en ze is nu 1,66 m.
Nog flink in de groei uiteraard, dus gaat helemaal goed komen met de maat. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:52

Had dr zo van de foto kleiner verwacht :j rond de 1.60 maar das altijd lastig te schatten vanaf 1 foto. Heb je ook een standfoto?

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:56

Seven schreef:
Had dr zo van de foto kleiner verwacht :j rond de 1.60 maar das altijd lastig te schatten vanaf 1 foto. Heb je ook een standfoto?

Ow nee hoor, ze is mooi aan de maat gelukkig! ;)
Is zeker lastig schatten vanaf een foto, zeker onder het zadel en van een afstand zoals hier. ;)
Heb nog geen stand foto, die zal ik binnenkort eens maken. :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:40

oh ik dacht dat thuiskeuring alleen maar voor tamboek opname was en er nooit ster verklaard kan worden...

in feite op beweging niet, maar op ext wel. Dus als je de sterwaardigheid op beweging al binnen hebt wordt je met een sterwaardig ext op de thuiskeuring direct ster. ;)

dit klopt niet helemaal.
Voldoende exterieurpunten op stamboekopname + Sportpredikaat is ster.
Als je op een eerdere keuring bent geweest mag je je paard niet aanbieden voor thuiskeuring.
Alleen als je de punten in de sport hebt behaald betekent dit dus dat je ster kunt worden aangezien je het paard bij de thuiskeuring voor het eerst exterieurmatig laat keuren.

Even ontopic: Ik begin volgende week met mijn 2 jarige. Tien minuutjes aan de longe max. Uitbouwen tot half uurtje. Van de winter pauze.. en dan weer oppakken.[/quote]

------------------------------------------------------------------------------------------

Nog even terug te komen op een thuiskeuring. Stel wij laten onze 3-jarige thuis keuren en stel dat ze STB-Extrieur haalt, dus ze voldoet aan de exterieur norm dan hoef je inprincipe Z2+ winst te rijden en is ze ster. Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

Andere insteek: Als we nu met haar naar de stamboekkeuring zouden gaan en ze haalt de bewegingsnorm niet (75 p. ) maar exterieur wel ( 70 p. ) dan kan ze dus GEEN ster meer worden ook al heeft ze het sportpredikaat ( Z2 +1 ) ? Of kan dat wel, inprincipe haalt ze dan toch hetzelfde als de thuiskeuring? Alleen worden ze daar niet beoordeelt op beweging..

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:45

Nou, de mijne ga ik toch maar wegbrengen om klaar te maken voor Didam. Dan wordt ze gelijk beleerd. Nog een keer kijken als ze daar met de paarden aan het werk zijn, maar ik denk dat het wel goed zit.

Mijn Sir Oldenburg is 167cm, maar past nog maar net in haar 205cm deken :D

Uitslag van de PROK heb ik nog niet, omdat de DAP niet wist dat je ook Spat-foto's moet maken bij de aanvullende foto's... Ik moest dus weer terug om nog 6 foto's bij te maken. Dat is vrijdag gebeurd, dus nu maar afwachten.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:38

Wat een raar verhaal Marieke, staat die DA dan wel in het lijstje van KWPN voor PROK-dierenartsen? Neem aan dat ze toch wel meer paarden Prokken?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:56

MariekeA schreef:
Nou, de mijne ga ik toch maar wegbrengen om klaar te maken voor Didam. Dan wordt ze gelijk beleerd. Nog een keer kijken als ze daar met de paarden aan het werk zijn, maar ik denk dat het wel goed zit.

Mijn Sir Oldenburg is 167cm, maar past nog maar net in haar 205cm deken :D

Uitslag van de PROK heb ik nog niet, omdat de DAP niet wist dat je ook Spat-foto's moet maken bij de aanvullende foto's... Ik moest dus weer terug om nog 6 foto's bij te maken. Dat is vrijdag gebeurd, dus nu maar afwachten.

Tja bij ons idem-dito! Bij het KWPN waren ze een foto kwijt.. Zij weer met al haar apparatuur naar ons om voor een foto te maken! En toen was de dierenarts volgens het KWPN niet erkend, terwijl hun gewoon op de site staan. Maar goed, gelukkig enkele keren naar het KWPN bellen doet wonderen..

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:15

Jord schreef:
Wat een raar verhaal Marieke, staat die DA dan wel in het lijstje van KWPN voor PROK-dierenartsen? Neem aan dat ze toch wel meer paarden Prokken?

Ja, is PROK-da: DAP Ell. Schijnt nieuw te zijn dat die bij de aanvullende foto's opnieuw moeten.
(Esprit is als jaarling al voor OCD geweest en toen zijn de sprongen ook gefotograveerd.)

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:06

Ik wil van de zomer mijn merrie ook voor de keuring laten gaan. Ze is nog nooit op een keuring geweest, maar heb er nu het sportpredikaat bij en wil er later waarschijnlijk een veulentje bij gaan fokken. Ze hoeft volgens mij dan alleen nog maar linear gekeurd te worden, omdat ze het sportpredikaat al heeft.

Dit is de merrie:
Afbeelding
Riverman x Wolfgang
Heb helaas geen standfoto zonder ruiter en zadel.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:31

We gaan weer van start!!!! De winter is weer voorbij. Mijn kleuters doen het goed, al is Eowyn wat verder dan Errina (die is nu voor de 2e keer aan de longe geweest, en Eowyn loopt al met hoofstel en touwtjes). Daarbij stond ik op sokken in de blubber en waren mijn schoenen vastgezogen aan de grond.. :Y)

Leuke Riverman!!. Ik dacht dat ik die al vaker tegen gekomen was?!?. Friesland?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:38

Hier zit de vorst nog in de grond. Water kan nog niet goed weg. Is inderdaad heel drassig hier. Ik wacht nog eventjes, ik denk maandag weer te beginnen.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:26

Ik ben ook alweer begonnen. In december op stal en nieuwe longeerbak gekregen, super fijne bodem dus ben alweer bijna een week met haar bezig! Gister een zadel op gehad, alleen wat merrieachtige trapneigingen naar de beugels maar verder heel braaf! Dus ik denk dat ik er in maart gewoon op ga ;-) Zal van de week even een filmpje maken, ben namelijk benieuwd wat jullie van haar vinden en of jullie adviseren haar dit jaar of volgend jaar naar de keuring te doen!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:43

Mooi paard Ytjuuh!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:45

Hier is het nog steeds heel erg nat, dus ik wacht ook nog even. Ik denk er wel over om haar weg te brengen om zadelmak te maken. Ze is best brutaal, en ik heb eigenlijk niet echt hulp die me een aantal keer per week kan helpen. Breng haar misschien toch liever even weg, zodat ik er daarna gewoon in m'n eentje mee aan de gang kan. Maar wat is dan wijsheid qua planning.. Keuring is 4-5 juli hier, dus ik denk wel dat ik haar daarvoor al wegbreng dan. April/mei/juni? Ze moet er natuurlijk wel super voor staan dan.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:02

leuk hoor om al die jonkies te zien.
De schimmel is ook leuk,
al vind ik hem zo op het eerste oog wat weinig opwaarts gebouwd.
Maar met sportpredikaat op zak, heb je wel wat krediet.

Hier ook wat nat nog maar wel heel goed te doen.
Gister voor het eerst weer gelongeerd,
sjee wat was ze fris en wakker, maar wel braaf.
Later in de binnenbak uitgestapt toen kreeg ze in de gaten dat er wat op haar rug lag,
dat was echt heel komisch, schudden en slaan naar d'r buik, scheef kijken enzo, zelfs nog een keer overeind komen.
Na dat hoort bij het groot worden, daar went ze maar aan :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:37

leuke schimmel! :)

haha ullaatje wat zei je, dit is nou je nieuwe leven :P

lets, denk idd dat dat een mooie periode is, zolang je maar een paar weken voor de keuring niet meer teveel rijd

vandaag enjoy voor het eerst een zadeltje opgehad :D ging vet goed! ze is wel scherp maar meer op onverwachtse dingen of mijn lichaamstaal dan op het zadel, dat boeide haar niet :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:37

Ja ik introduceerde haar in leven van een volwassen paard :D ,
Heb haar gelijk erbij verteld dat als ze er niet aan zou wennen de paardenworst vlakbij gemaakt word.......
En dat ik aan 1 zo'n lijpe wel genoeg heb :P .

Nee zonder dollen, natuurlijk, ik haar nu weer even pakken, ben benieuwd vandaag.
Volgende week ook maar een zadeltje proberen.

Leuk Essie dat ze er zo braaf op reageerde!

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:42

Bedankt voor de leuke reacties!
@ Newt; kan wel kloppen dat je ons vaker bent tegengekomen. Kom inderdaad uit Friesland :)
@ Ullaatje; foto is net na het groeten gemaakt. Pak net de teugels weer vast. Ze heeft opzich wel veel front van haarzelf, maar op de foto lijkt ze inderdaad wat lang :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:55

Inderdaad leuk paard Ytjuuh!

Marjolein, toch niet weer zo'n madame hè? :P Och ik heb ook een tante van die van jou zadelmak gemaakt, gillen als een speenvarken! En daarna liep ze mee in de manegeles ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:15

Hoi luitjes..

Ik kom weer zomaar even binnenvallen.. Sommige weten misschien nog wie ik ben omdat ik vorig jaar ook al het een en ander heb gevraagd wat betrefd keuringen. toen heb ik besloten om nog te wachten omdat ik dr nog erg jeugdig vond..

Nu twijfel ik weer of het wel zin heeft.. Ze staat momenteel met een rug blessure en weet niet of ze optijd in orde is zodat ik dr kan gaan trainen.

Zo kocht ik dr

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0396_n.jpg

Zo was ze vorig jaar zomer

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1320_n.jpg

Zo was ze afgelopen december *niet goed te zien alleen onder het zadel)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8258_n.jpg

Momenteel is ze weer erg onbespierd door het weinige trainen(door de rug blessure).. Ze toont als een beetje als een erg groene/slappe 3 jarige maar het is wel een 5 jarige.. is het dan wel handig om te gaan??

Met de laatste sneeuw maar ook niet duidelijk
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8006_n.jpg

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:18

Als 5 jarige zijn ze naar mijn inzicht wel strenger ze willen geen heel smal onbespierd paard zien er moet een goed ontwikkelde merrie staan die dr leeftijd ook laat zien, of het dus nut heeft dit jaar met dr heen ligt er aan hoe snel ze weer bij komt.

Met onze dame gaat het goed, zijn we nu aan t klaar maken voor de ibop dus hopelijk op de keuring voorl keur en dan door naar de ibop en anders gaan we gewoon starten.