Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Totilas was in zijn jonge jaren wel goed genoeg om professioneel te laten rijden. De eigenaren van toen hebben er dus wel brood in gezien.
Het blijft echter een Gribaldi x Glendale uit de Minka stam. Daar zou ik geen al te moderne paarden van verwachten.
Uit hele beste moeders zullen er heus prima Totilassen komen. Maar het hogere dekgeld, 4 tot 10 keer hoger dan bij andere kwpn-hengsten,... welnu, dat zie je dus niet terug in het eindresultaat. Ze zijn vooralsnog niet 4 tot 10 keer beter dan de rest van de populatie
essiesilly schreef:Helemaal met Elisa eens, wacht nou maar eerst tot ze onder het zadel zijn
Ik kan genoeg voorbeenzwaaiers bedenken die "hoog scoorde" op keuringen en onder het zadel weinig presteren..
Wat wil jij precies zien dan Jan? Kortom waar doel je op?
Elisa2 schreef:Als hij zijn goede achterbeengebruik en werkwillige karakter vererft dan kan hij al positief vererven..een tweede Toot fokken is een illusie. Ieder paard is uniek en mede door de omstandigheden worden ze gevormd/gemaakt..dat zie je nu maar al te goed bij Toot en zijn "nieuwe" ruiter.
Als hij bovenstaande door vererft en die dieren bij de juiste ruiters terecht komen dan kunnen er best hele aparte naar boven komen denk ik.
Vindt die op bovenstaande filmpje ook helemaal geen verkeerd paard.
janderegelaa schreef:svdijk schreef:Zo apart was Toot toch niet in z'n jonge jaren? Althans, liet wel aparte dingen zien maar niet genoeg voor een goedkeuring.
Hij is ook niet aangeboden.