Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:41

betadine schreef:
Proficiat met de geboren veulens.
Ik lees al eventjes mee en wil dit jaar zelf een veulentje fokken.
Mijn oog is op Tattoo h & db gevallen. Hebben sommigen hem op de hengstenshow van team Nijhof gezien ? Hij was dit jaar reserve kampioen bij het BWP. Stuurde een mailtje naar team nijhof om wat meer info te krijgen, maar kreeg enkel een 'hij past bij veel merries' antwoord. Mijn merrie word normaal al hengstig als er een ruin naar kijkt, maar nu gaat ze mij uiteraard laten wachten :D

Ik denk dat ze van zo'n jonge hengst momenteel ook nog niet meer kunnen zeggen.
Fijn paard in ieder geval!

betadine

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:54

Ik vroeg hun eigenlijk hoe zijn karakter is en bij wat voor merrie ze hem zouden aanraden. Uiteraard gn ze niet zeggen dat het een duivel is, maar verwachtte toch een iets minder kort antwoord. Ik ben er ondertussen wel al achter dat hij een fijn karakter heeft. Ik verander waarschijnlijk ook niet meer van gedacht en vind hem echt wel bij mijn merrie passen.
In afwachting blijf ik hier meelezen al steken al die mooie veulens hier mij wel een oog uit

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:23

Ff veulenspam, foto’s gemaakt op 2 dagen.
Blij met de kleine Donthargos, ga wss terugdekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:38

Ik heb hem gezien bij de hengstenshow van Nijhof. Hij stond daar tussen het publiek en is echt super braaf! Je kan er natuurlijk nog weinig van zeggen want hij is nog zo jong . Je kan ook direct met Parfait van t schaeck dekken?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:49

lexa schreef:
Ik heb hem gezien bij de hengstenshow van Nijhof. Hij stond daar tussen het publiek en is echt super braaf! Je kan er natuurlijk nog weinig van zeggen want hij is nog zo jong . Je kan ook direct met Parfait van t schaeck dekken?

Parfait is diepvries. Tattoo komt uit dezelfde fokker als Qannando maar tattoo is verkocht had ik gehoord.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:43

Tattoo is na de BWP hengstenkeuring aan Nijhof verkocht

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:11

gomir schreef:
Ze is leuk Revali!

Hier tegenslag...
Waarschijnlijk een tik gehad van de merrie in de paddock. Dikke bult (wsl bloeduitstorting) op de bilspier, kan nauwelijks lopen en komt nog niet zelfstandig overeind door de pijn. Heb in overleg met de dierenarts metacam gegeven en mag dit morgen herhalen. Dan komt ze toch om Bella te spoelen en de 3-jarige te insemineren en kijkt ze ook meteen even naar het veulen. En ik ga vannacht dus weer de wekker zetten :=

Das klot e Gomir!
Hopelijk trekt de zwelling snel weg.
Wij ook pech.
Afgelopen zondag is de kleine Carrera in volle vaart bij een dampaal opgelopen omdat haar moeder weer eens niet normaal kon doen. Vol met zijn schouder erop.Ik was bang dat het stuk was en gister foto's gemaakt. Dat viel niet mee om op die plek een fatsoenlijke foto te maken en er zit zoveel zwelling/bloeduitstorting dus moeilijk te zien. Toch waren beide veeartsen niet heel negatief dus nu boxrust en Metacam insmeren met Ekyflogyl (prednisolon) Het arme dier staat af en toe te tandenknarsen vd pijn en moeders wals gewoon over hem heen. Ik kan die merrie wel vermo orden soms.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:14

Afbeelding
Gelukkig doet de kleine Emerald het goed. Die geniet vh Zwitserleven gevoel. WT n slaapkop!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:15

Dakario, ziet er goed uit!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:17

Revali, een prachtige rossige Mylord!

Orange, ik snap dat je gaat terug dekken. Deze is goed gelukt!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:18

eilander schreef:
Revali, een prachtige rossige Mylord!

Orange, ik snap dat je gaat terug dekken. Deze is goed gelukt!

Moet rassig zijn natuurlijk.
Sh it autocorrect

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:30

Eilander: ai das minder nieuws! Hopelijk knapt de kleine snel op!! Soms zijn die merries echt... %) -:(- he

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:33

Ik dacht al eilander... Rossig? :))

Wat balen zeg van je veulen!! Hopelijk knapt ie snel op!! De Emerald zit er weer mooi bij <3

Prachtig Orange!!

Gefeliciteerd Lorrr... Wanneer zien we elkaar? Heb al zin in het drankje :Y)
Zoek je nog een 3 jarige Marijke?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:04

@ Lexa: Tattoo is langer gelijnd en lichtvoetiger als Parfait en dat zijn nu net 2 punten die bij mijn merrie beter kunnen. Vind Tattoo ook wat opwaartser, maar dat weet jij misschien beter doordat je hem zag.

@orange: Proficiat met je veulen. Goed gelukt zo te zien.

@eilander: arm veulen. Dat zit niet mee. Hopelijk knapt hij snel op. Begrijpelijk dat je de merrie wat kan aandoen -:(-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:19

Dat is ook sneu eilander. Merrie hier doet nu net zo lomp op stal als haar buurvrouw weg is, die heeft nu dus ook verplicht stalarrest :=
Gelukkig besloot ze zelf ook al dat ze niet buiten wou zijn als narissa binnen was dus dat verzacht het leed een beetje.

We hebben vandaag echo er even op gehad en bot lijkt intact, maar wsl wel spierscheur dus moet wel uitgaan van enkele weken/maanden boxrust. Eerst eerste dagen maar doorkomen en dan weer verder kijken.
Ik mag pas vrijdag gaan smeren, dierenarts is bang dat er anders bloedstolsels los schieten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:36

Oh wat erg van de veulens! :(:)
Sterkte, hopelijk komt het toch allemaal weer goed. Vaak zijn de jonge dieren toch wel heel veerkrachtig gelukkig.

Wat een leuke Emerald!

Die Donthargos hierboven ook goed gelukt!

Is er hier iemand die goed is in Frans?
De hengst waar ik mee wil dekken heeft enkel een frans koopcontract mbt de rietjes, en ik kom er niet helemaal wijs uit of er nu geen rare dingen in staan.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:57

Ach wat sneu van die veulens, die merries zijn soms echt lomp. Mijn Up to Date is maandag bevallen van haar Norton VDL veulen en stond gister vol op zijn achterbeen. Gelukkig niks kapot, maar wat kun je zo'n merrie dan killen.

Mijn dressuurmerrie is vannacht bevallen van haar Fontaine TN veulen. Super chique dier.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:34

betadine schreef:
@ Lexa: Tattoo is langer gelijnd en lichtvoetiger als Parfait en dat zijn nu net 2 punten die bij mijn merrie beter kunnen. Vind Tattoo ook wat opwaartser, maar dat weet jij misschien beter doordat je hem zag.

Op wat voor merrie wil je hem gebruiken?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:35

Proficiat met alle geboren veulens!

Veel sterkte met de revalidatie gomir en eilander. Wat kan het toch ook klote zijn soms :(

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:36

Wat een babyboom hier :D , knappe veulens en lompe moeders :+

Hier nog aan het wachten
Ik kan goed frans Oehlala als je info wil

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:44

.
Laatst bijgewerkt door Charisma op 28-10-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:05

Ik heb een keer een merrie gaf die hengstveulen corrigeerde. 6 weken oud en een Jaap op zijn schouder waar je u tegen zag. Dierenarts schrok behoorlijk van de wond. 15 hechtingen in maar gelukkig niks kapot. Verzorgen was wel drama. Da kwam wekelijk om te verdoven. Hij was ook wel bloedirritant naar zijn moeder. Moeders was hem echt even zat. Al snel skippyballen en een ton in de wei gegooid.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:20

Hengsten kunnen soms idd irritant zijn. Hier is de comme il faut 10d oud en die mept zen moeder al door de stal uit...en die seut vind t allemaal wel...dat wordt nog wat over een paar maanden...

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:33

Knappe veulens allemaal!

Sterkte met de pech gevallen, altijd klote.. En dan kun je de merrie idd soms wel wat aan doen grrrrr
Gelukkig, ze zijn jong en genezen vaak sneller en beter dan een ouder paard

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:26

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar tattoo. Ik vond m op de filmpjes onder het zadel alleen niet zo fijn in de mond ogen, maar dat kan ook puur jeugdigheid en balans zijn.