Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bonaparte

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:06

Jan_VT schreef:
De Sunny Boy x Rosier! Is dat toevallig deze?

http://www.oldenburger-pferde.com/media ... /Nr82a.wmv

Lijkt wel een fijn paard zo...

Ik zie redelijk wat Krack's en Jazz'en weer dit jaar.

Leuk zijn ook de rechtstreekse Ferro's. Hoop dat er een interessante bij zit. De rechtstreekse nafok van Ferro zal wel stilaan beginnen te minderen.

Nee, het is niet die.
Hij is al wel gekeurd in westfalen. Endringhengst.
Hij is in eigendom van Reesink, Nijhof en v.d. Oetelaar
http://video.springwelten.de/koe_westf_06/NRW_85.wmv

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:56

xafir schreef:
leuk dat jullie mijn paardje ook mooi vinden
die gribaldi flemmingh is van mij!

gefeliciteerd weer een bokker met een hengst erdoor OK dan! !!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:59

Samsam schreef:
Pdinus was idd een heel gaaf paard, maar komt uit een stamboek moeder en grootmoeder, denk dat datr hem nog op gaat breken.

Als de moeder en grootmoeder zo'n paard leveren, moet je je altijd afvragen of de jury met het toekennen van de predikaten aan de moeder en de grootmoeder niet een steek heeft laten vallen, in plaats de hengst daarop af te rekenen. Lijst Frusty

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:06

xafir schreef:

Gefeliciteerd, en weet je wat zo leuk was hij kwam het hoekje om in Ermelo en ik zei toen ik alleen maar zijn hoofd zag, die is door en ik had dus gelijk... dus nu ga ik door voor de magnetron Tong uitsteken Haha! geniet ervan en op naar Den Bosch Go jij! Go jij!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:06

De padinus x indoctro kan mij ook zeker wel bekoren Ja

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:12

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:15

xafir schreef:

Gefeliciteerd. Veel succes in Den Bosch. Ik denk dat ik alleen vrijdagavond en zaterdag naar Den Bosch ga, dus ik hoop dat ik de hengsten van de bokkers nog mag zien.

Veel succes in ieder geval. Spannende tijden.
(ook als je geen hengst hebt is het al spannend)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:16

arie53 schreef:
Samsam schreef:
Pdinus was idd een heel gaaf paard, maar komt uit een stamboek moeder en grootmoeder, denk dat datr hem nog op gaat breken.

Als de moeder en grootmoeder zo'n paard leveren, moet je je altijd afvragen of de jury met het toekennen van de predikaten aan de moeder en de grootmoeder niet een steek heeft laten vallen, in plaats de hengst daarop af te rekenen. Lijst Frusty

Het kan ook een toevalstreffer zijn.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:19

Gefeli Xafir.
Mooi dier zeg!
Op naar de 2e bez.
Is dat de halfbroer van Alonso?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:37

arie53 schreef:
Samsam schreef:

Uitzonderingen zijn er altijd ;uit elke hengst /merrie komt weleens een hele goeie of een hele slechte Ja
Het blijf dan ook een feit dat de hengst genetisch gezien mindere genen van zijn moederlijn in zich heeft Bloos (en dus -onwenselijk -door kan geven )

Soms hebben lelijke ouders toch ook weleens knappe kinderen Pling

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:51

Predikaten hebben niets maar dan ook helemaal niets met genen van doen. Geen predikaten houdt ook helemaal niet in dat de ouders lelijk waren. Hou het bij deze hengst maar op miskleunen van jury. Want ook dat komt veelvuldig voor. Ja

Gelet op deze hengst zullen de ouders wel wat klassiek geweest zijn en dat is eerder een pre dan lelijk. Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:53

Nog iets arie, ik zie de padinus wel meermalen met het voorbeen op de grond en het achterbeen al van de grond. Ik dacht dat het juist jouw opinie was dat deze paarden niet goed konden lopen? Voorbeenlanders waren dat, dat werd nooit wat. En nu vind je het wel een heel best paard? Begin de draad kwijt te raken

Zie Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Venetia op 19-12-06 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:53

mbkaatje schreef:

Het kan ook toeval zijn dat bezitters van voorouders niet zo'n keuringslopers (of ze zo uit de wei getrokken hebben en niet voorbereid hebben) waren en dat voorouders niet zo veel nakomelingen geproduceerd hebben die nog predikaten opleverden voor de moeders (hoe meer nakomelingen hoe meer kans tenslotte). Niet iedereen laat zijn paarden keuren en de sport in gaan namelijk, dus of het helemaal iets zegt over de moederlijn?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:55

"Predikaten hebben niets maar dan ook helemaal niets met genen van doen"

(Daarom willen we allemaal een predikaatrijke moederlijn .......... Haha! Knipoog Bloos )
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 19-12-06 12:09, in het totaal 4 keer bewerkt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:58

LDRD schreef:
mbkaatje schreef:

Het kan ook toeval zijn dat bezitters van voorouders niet zo'n keuringslopers (of ze zo uit de wei getrokken hebben en niet voorbereid hebben) waren en dat voorouders niet zo veel nakomelingen geproduceerd hebben die nog predikaten opleverden voor de moeders (hoe meer nakomelingen hoe meer kans tenslotte). Niet iedereen laat zijn paarden keuren en de sport in gaan namelijk, dus of het helemaal iets zegt over de moederlijn?

Idd ;helemaal waar ! Ja

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:11

LDRD schreef:
mbkaatje schreef:

Als er niet mee gefokt is dan had je eigenlijk wel sportklasseringen verwacht, maar waarom niet meer fokken als de veulens zoveel kwaliteit hebben.

het is gewoon veel onzekerder, je weet niets over de moeder zelf en de nafok, Ik loop liever niet het risico dat het iddd een toevalstreffer betreft.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 19-12-06 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:14

Ben ik het met LDRD mee eens hoor. Ik noemde maar 1 mogelijkheid op. Er zijn er nog wel meer. Misschien heeft de moeder een ongelukje gehad, waardoor zij niet naar de keuring is geweest en niet in de sport is uitgebracht.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:16

en de oma ook..............

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:20

Venetia schreef:
Nog iets arie, ik zie de padinus wel meermalen met het voorbeen op de grond en het achterbeen al van de grond. Ik dacht dat het juist jouw opinie was dat deze paarden niet goed konden lopen? Voorbeenlanders waren dat, dat werd nooit wat. En nu vind je het wel een heel best paard? Begin de draad kwijt te raken

Zie Afbeelding

Dan gaan we de draad even weer oppakken. Haha! Draagt hij het gewicht op het voorbeen zoals de onderste twee. Bergop in de giraffegang. Probeer daar maar eens in balans op te blijven zitten. De Padinus gaat door de wending en blijft desondanks als 2.5jarig paard (want daar praten we over) mooi in balans. De bovenlijn blijft goed en zuiver horizontaal. Terwijl hij tegelijkertijd het achterbeen sterker buigt zoals het hoort, omdat dit been in de wending sterker wordt belast.

Afbeelding
Flemmingh x jazz

Afbeelding
Krack x belisar

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:22

Effe wat anders ;.heeft iemand nog de Tolandos gezien ?
Wow! Hoeveel zijn er eigenlijk uiteindelijk voor geweest ?
Wat vonden jullie ervan ?
Waarom zijn er geen doorverwezen ? Verdrietig Verward

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:23

Samsam schreef:
en de oma ook..............

Wie weet.
In ieder geval.... ik zou er ook niet zo snel mee gaan fokken, door het ontbreken van predikaten. Dan is er nog wel andere keus.

En de Tolando's, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Er stonden er vier in het boekje, geen een door.
Ben benieuwd.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:38

Citaat:
het is gewoon veel onzekerder, je weet niets over de moeder zelf en de nafok, Ik loop liever niet het risico dat het iddd een toevalstreffer betreft.

Een merrie zonder predikaten die zo fokt, zegt veel meer over de fokkwaliteiten dan een merrie met een reeks van predikaten die deze rommel fokt.

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:42

Arie hoe kan nou iemand je serieus nemen als je zulke dingen gaat roepen terwijl je de hengsten niet eens irl hebt gezien, alleen nav 1 fotootje!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:45

Veranderen de verhoudingen irl?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:53

Ik vind een predikaatrijke moederlijn gewoon niet álles zeggen.

Menigeen fokt een keer een veulen (denk alleen al eens aan de kosten!) en daarna niet meer. Je moet als fokker ook maar mazzel hebben dat je produkten ergens komen waar ze de sport in gaan en dan nog een fatsoenlijke ruiter treffen ook nog.

Andere kant van de medaille is dat predikaatrijke moederlijnen geproduceerd worden. Professionals aan het stuur van nakomelingen, merrienakomelingen worden voor de keuring professioneel klaar gemaakt, telt nog een 'beetje' mee wie de eigenaar is op keuringen, smaak (om het geen willekeur te noemen) van de keuringscommissie enz enz enz.
Kortom het is manipuleerbaar. Knipoog
Daarbij komt ook nog eens dat een keuringscommissie, op merriekeuringen althans, alleen maar naar het exterieur kijkt maar dat zegt over de geschiktheid als fokmerrie helemaal niets.

Nou en zo kan je natuurlijk nog wel even doorgaan.