Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

AM hier ook alles op pension, inderdaad geen doen meer met al die verhogingen. Keuzes maken is het stomste wat er is. :(:)
Hier om die reden onze 5 jarige ster sport merrie ook niet terug dekken maar verkopen.

Kabayo de valk is een Goldstar du Bois, echt een geniale sportpony. Doet het zo goed tussen de paarden! En val er natuurlijk enorm mee op haha, zo’n schattige prinsessenpony. Met Dreamy hoop ik stiekem nog zo een te fokken. Beweging fokt de merrie goed door, en met Dreamy z’n knappe kop en kleurtje krijgen we er vast weer een toffe uit. :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

Ik lees ook vooral mee. Twee jaar geen veulens gehad omdat de 2 oude merries niet meer drachtig werden. Eén is naar een vriendin van me waar haar dochter er lekker mee aan het rijden is en de ander past op mijn 2 jarige. Met de 5 jarige is het ibop avontuur niet gelopen zoals bedacht (ze bleef er niet klaar voor) en tot mijn verbazing blijkt ze zo lastig met trailer en opvoelbox dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. Gelukkig iemand gevonden die heel goed bezig is met haar en ondertussen is ze gedekt. Volgende week scannen, ben erg benieuwd.

Hier juist thuis plek voor meer paarden, maar niet de tijd en energie ervoor. Sterker nog, soms baal ik nu al dat ik te weinig met ze doe.

Mooiste zou zijn iemand met een fokmerrie of rijpaard met dezelfde inzichten op gebied van paardenhouden en waarmee het klikt die hier haar paarden kan stallen en een beetje meehelpen. Maar ja, vind dat maar.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Ik hoor en zie in mijn omgeving ook dat de hobby mensen minder dekken. Of wel paarden blijven houden, maar minder fanatiek op wedstrijd oid.

Met de stijgende kosten van onderhoud en de handel die nu ff wat rustiger is. Kan het financieel voor veel niet uit. Dan ga je keuzes maken. Wat dikke prima is. Want dan komt de markt over een paar jaar wel weer op gang. Het gaat altijd wat op een neer.

Vanmorgen had ik een verrassing. Ons ei was niet weg.. maar had er een tweede vriendje bij gekregen :+
Ei er vanaf gespoten, vanavond insemineren en dan maandag weer zien. :j

Ik lees en leef hier ook vooral mee. Gun mijzelf niet vaak de tijd om op alles te reageren. O:)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Libera, Wauw wat een mooie hengst is Pharao, zeg! spannend of het gepakt heeft. Enne jij hebt de drachtspuit? waar kan je die halen inderdaad? :+

Balko, gaat het wel goed verder? Leuk weetje, ik verwacht een vol broertje of zusje van Oakley volgend jaar :D

Quir, ik heb er 4 dit jaar die ik gedekt heb. dus meer dan normaal. hoop dat het bij jou ook allemaal gaat lukken!

Kevinsky, ik duim zeker met je mee, wat een boef die merrie van jou haha!

Nieky, mooie score zo van Booster! haha en die missy, lekker kieskeurig :D

Annas, Oh nee wat balen dat het ei al weg was.

Pomski, Gefeliciteerd met beide merries drachtig!

Lyona, pff je hebt het er maar druk mee haha! ben heel benieuwd naar jouw Perry veulens volgend jaar.

Paint_lover, Oh nee wat balen zeg! Hopelijk is 3 x scheepsrecht voor haar.

Deracine, Dat is fijn nieuws zeg!

Kel06, Oh balen zeg! maar inderdaad, gewoon proberen want in 1x drachtig is super maar 2/3x proberen niet ongewoon.

Luna + Rowindie, Welkom op het wachtbankje!

Mirjam, Fijn bij Chablis een kloppend hartje! Wel kak van Roos zeg! Hopelijk helpt de regumate. Gefeliciteerd met je nieuwe veulen :D

Kabayo, Haha, is Zilver altijd zo zuur als ze drachtig is? of in het begin alleen?

absque_dubio, Mooie combi zeg! en gefeliciteerd met de dracht, hopelijk lukt het bij haar dochter ook.

AM, Jeetje wat klote dat je deze beslissing hebt moeten nemen maar begrijp het wel! Ik ,heb ze ook in pension staan. Ik beleer ze en verlease ze dan om zo ook de kosten een beetje te drukken.

Nou Hyflyn donderdag gedekt en gister beide gescand en bij allebei waren de eitjes weg *\o/*
20 juni beide op dracht scannen en dan ook Shenay voor het hartje scannen.
Malibu gister een mooie kloppend hartje.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

AM ik heb ze ook in pension. Dat wordt inderdaad snel heel duur.

FF wat jammer dat jou 5 jarige ook zo lastig is. Hopelijk wilt dat nog wat verbeteren en is ze straks netjes drachtig.

Spannend Kevinsky. Hopelijk is ze straks netjes (van 1) drachtig.

Crazy_funky, gefeliciteerd met het kloppende hartje bij Malibu! Hopelijk straks de anderen ook mooi drachtig!

Wij zijn gister terug geweest met mijn dramaqueen. Vruchtje zit er nog netjes in. In overleg met de dierenarts hebben we besloten eind van het seizoen nog eens te scannen of als er iets anders lijkt. Mijn maiden is ook zo ontzettend moeilijk met de trailer en het opvoelen etc dat we verdere stress ook willen besparen (en niet alleen voor haar _O- ).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Myrthe := fijn dat het er nog zat :')