Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Caithlynn schreef:Mijn merrie had ons gister mooi laten schrikken. Ze is 8 mei pas uitgerekend, maar mijn gevoel zegt dat die eerder komt. Dus geboorte alarm er alvast om heb dat ding toch liggen.
Ging die gister af en op e camera lag ze ook al plat. En ging ze weer staan nog geen 2 min later weer af. Dus ik naar stal gereden. Geen vruchtblaas niks. Maar wel echt liggen en soort van persen. Dierenarts gebeld. Bleek ze krampkoliek te hebben. Ik wist niet eens dat bestond. Wat gekregen en nu gelukkig weer rustig. Wel lag het veulen al dichtbij ze kon maar tot haar elleboog opvoelen. Dus afwachten
Venthe schreef:Pantykous, goeie vraag... denk rond 1.55
Mijn vriend was sowieso al van plan gewoon te dekken, ik was zelf wel even aan het twijfelen gegaan of ik mijn merrie nu wel moest dekken met het oog op de financiën. Maar volgens mijn vriend was stilstand achteruitgangEn aangezien ik dit veulen samen met mijn vriend heb, maar gewoon de gok genomen.
eilander schreef:Dekken jullie de merries dit jaar nog steeds volgens plan of houden jullie er ook rekening mee dat Corona de handel stil legt?
Ik zit zelf nl vreselijk in dubio
Venthe schreef:Gefeliciteerd met de veulentjes en fijn dat alles goed is gegaan!
Ik moet maandag mijn uno merrie scannen of ze drachtig is van Ibolensky
Vrienden van ons, waar wij onze fokmerries en jonge paarden hebben staan, hebben vannacht een hengstveulen van Eldorado gekregen uit een Unaniem merrie. Mooi donkerbruin veulen!
Onze Nassau merrie is 3 weken geleden geopereerd ivm gedraaide baarmoeder, gelukkig alles goed gegaan! Begint nu al aardig uier te krijgen (is 30 april) uitgerekend, ze laat denk ik niet lang meer op zich wachten aangezien haar vorige veulens ook elke keer 1-2 weken te vroeg werden geboren.
Ze is nu drachtig van Kallas, ben heel benieuwd!
Dit is haar 2 jarige zoon (El Salvador x Nassau), foto is van gisteren. Hopelijk gaat hij nog wat verder groeien...
[ [url=m/OpbFNp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iorrr schreef:Heb je een horsetelex linkje Caro?
Wij hebben er een heel aantal uit die lijn inmiddels