[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:49

Ik moest even opzoek naar dit topic, hoe is het met jullie en de paarden?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:02

Hier gaat t eigenlijk echt heel goed!

Occhio groeit als kool, die is met zn 5,5 maand al 150. Nieuw huisje vinden lijkt niet mega makkelijk, er is te weinig interesse hier in Zweden in de shire maargoed ik geniet elke dag van hem. Mocht ie niet verkocht worden gaat ie over 1,5 jaar gewoon mee naar de hengstenkeuring om te zien hoe hij het daar doet.
Ananas is weer drachtig en is eind juni uitgerekend. Ze zit ergens op dag 130 en er begint een klein beetje wat te groeien, dr lijf veranderd <3 eigenlijk zou ik niet opnieuw dekken, maar ze is echt een bitch als ze niet drachtig is of geen veulen aan de voet heeft dus ik dacht ik geef het een kans, pakt het dan pakt het, wil het niet dan niet. En omdat ik dus bevroren sperma uit Engeland heb gehaald, en bevroren altijd een groter risico is, dacht ik we zien t wel. Maar deze merrie verbaasd me steeds weer, die is tot nu toe steeds in een keer drachtig geweest.
Afbeelding

Lucky dr lijf begint steeds volwassener te worden ookal is ze pas 1,5. Die is verder gewoon paard. Ze is in oktober meegeweest naar de show maar helaas was ze in de trailer gaan zitten waardoor dr hakken tegen de klep schraapte en ze schaafwondjes kreeg en dr hakken gezwollen waren. Heel jammer maargoed ze is nog nooit meegeweest naar zulke grote dingen dus ik was vooral tevreden over hoe ze zich gedragen heeft <3
Afbeelding
Afbeelding

Saul is nogsteeds hengst, en doet het echt mega goed! Die was natuurlijk heel gevoelig en eigenlijk gewoon kreupel heel snel nadat ik m had gekocht. Bleek dat zn voetjes veel te kort bekapt/afgebroken waren. Naar de kliniek geweest voor foto’s, iets hoefbeensverbening (of hoe heet dat in t nederlands?) maar daar zou hij geen last van mogen hebben. Hij heeft ijzers gekregen en is nogsteeds met de dag een blijer paard <3 gister weer heen geweest en deze keer heeft ie zelf ijzers gemaakt. Had er voor de sneeuw opgewild maar dat is mislukt, in zn hoofd is zoveel gebeurd dat we een paar stapjes terug moesten doen. Het is een heel gevoelig paard maar het longeren, ook met zadel, gaat mega goed. Heb hem nog niet zoveel zien galoperen als de laatste keren, oortjes erop, en dan begint ie echt heel leuk te lopen :D we doen kleine stapjes en het is te merken dat dat hem beter afgaat.
Amina was ooit ingereden, 8 of 9 jaar geleden, was begonnen met longeren maar das echt niet haar ding. Als ik wilde dat ze ging draven, ging ze stilstaan _O- die wil niet ’gedwongen’ worden iets te doen. Eerste keer erop een rondje in de bak gestapt maar dat vond ze niks, tweede keer zijn we gewoon het bos in gegaan en dat vond ze leuk! Nog een keer gereden en daarna in het tuig gezet en erachter gewandeld. Wel in de bak maar dat ging goed. Ze is nooit voor de kar beleerd maar ze reageerde goed op mn hulpen, dat heb ik twee keer gedaan en daarna in de bak een keer de kar erachter gehangen. Ging allemaal goed dus daarna het bos in gegaan _O- jong en dom zeggen ze toch altijd? Dus nu is ze ook voor de kar beleerd :D
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn ze tussendoor gewoon lekker paard <3
Afbeelding
Afbeelding

Elke ochtend kan ik gaan zitten wachten tot ze zijn uitgeslapen _O-
Afbeelding

Ananas, Lucky en Occhio staan lekker thuis, Saul en Amina staan een paar kilometer verderop dus gelukkig wel lekker dichtbij.

Hoe doet die van jou het?

Granoek

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:56

Oooh die laatste foto <3

Hier dus helaas eentje minder maar Dukie doet het goed gelukkig en hun trekpaardvriendinnetje ook redelijk.
Ze is 20 nu en krijgt wat kwaaltjes maar mag eigenlijk niet klagen. Duke rond en gezond *ahem*

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:56

Granoek schreef:
Oooh die laatste foto <3

Hier dus helaas eentje minder maar Dukie doet het goed gelukkig en hun trekpaardvriendinnetje ook redelijk.
Ze is 20 nu en krijgt wat kwaaltjes maar mag eigenlijk niet klagen. Duke rond en gezond *ahem*

huh, jij had er toch ook twee? geloof dat ik dat even heb gemist?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:00

Ja klopt! Dex is 10 april overleden

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:04

De zwarte is Saul AnoukWendy? Die vind ik echt heel erg knap!
Wat kunnen ze lekker slapen, van welke hengst is Ananas drachtig?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:08

Granoek schreef:
Ja klopt! Dex is 10 april overleden

Oh jeetje :knuffel:

Charaz schreef:
De zwarte is Saul AnoukWendy? Die vind ik echt heel erg knap!
Wat kunnen ze lekker slapen, van welke hengst is Ananas drachtig?

jaa die zwarte is Saul!
ze is drachtig van penhros braveheart, occhio is ook van hem

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:12

Nogmaals sterkte hoor Granoek :(:)

Mijn Janus is inmiddels alweer enkele jaren overleden. En Edje mag tegenwoordig bij zijn voormalige bijrijder horen. Geen shire meer in mijn achtertuin. Y;( Een beetje gek is het wel, maar wel beter voor mij en mijn gezin.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:24

Wat voor bitmaat hebben jullie paarden (en waar koop je die?) de normale bitten lopen allemaal tot 14,5 cm, maar gezien mijn Haflinger al 14 centimeter heeft gok ik dat dat veel te klein is.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:33

Charaz schreef:
Wat voor bitmaat hebben jullie paarden (en waar koop je die?) de normale bitten lopen allemaal tot 14,5 cm, maar gezien mijn Haflinger al 14 centimeter heeft gok ik dat dat veel te klein is.

Bij Fager, daar kan je ook speciaal bestellen. Amina had eerst een rubberen bitje maar daar liep ze niet fijn op, nu eentje van Fager en dat is echt een wereld van verschil

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:37

Duke heeft 14,5 en die vind je op de meeste plekken wel. Dex had 16,5 en die bestelde ik bij ruitershop Benjamin. Dina heeft 18, die bestelde ik bij de menner maar die wordt nu niet meer gereden

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:42

Hey wat leuk, nieuw leven in deze topic!

Onze Max is inmiddels gegroeid als kool! Hij is nu iets van 1.73/1.74, net iets kleiner dan de KWPNér, maar Max zijn shire billen zijn hoger haha

Max is van april vorig jaar.

van de zomer begon hij wel wat hengsten trekjes te krijgen , lekker happen naar de baas.Niet gemeen maar wel lomp :D .
Omdat er ook een merrie bij ons op stal staat, die nagenoeg altijd hengstig lijkt te zijn(ze staan niet bij elkaar in het land hoor, maar ze kunnen elkaar wel van een afstandje zien) hebben we Max vorige maand laten castreren. Dit was ook al ons plan maar we wilden wachten totdat hij echt wat "lastiger"zou worden en laten weten dat hij wel een heel echte man is :+ .

Maar wat een lief dier is het, een heerlijke knuffelkont. We zijn onwijs blij met hem.

Heb helaas geen recente foto van hem, zal er binnenkort 1 plaatsen.

Maar wat ze zeggen over jaarlingen (een jaarling is een naarling) gaat voor onze Max niet op, hij ziet er zo geweldig uit, beetje overbouwd maar hey hij is net 1,5 jaar .

plaats snel een foto

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:16

Haha ik zeg niet dat dit voor Max ook geldt maar jouw reactie deed me hieraan denken: ik weet nog toen Duke jaarling was en ik zei dat hij er echt al zo ‘paards’ uitzag. Helemaal niet zo’n typische jaarling slungel.

Ondertussen Duke als jaarling:
Afbeelding

Een gevalletje liefde maakt blind zeg maar _O-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:24

Wat leuk om jullie kanjers weer eens voorbij te zien komen! Onze Max is inmiddels ruim 25 jaar en heeft het nu een beetje lastig met de overgang van de seizoenen en het wisselen van z’n vacht, dat zie je wel op de foto. Verder doet hij het nog super goed en genieten we elke dag van deze blije knuffel <3

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:09

anoukwendy schreef:
Bij Fager, daar kan je ook speciaal bestellen. Amina had eerst een rubberen bitje maar daar liep ze niet fijn op, nu eentje van Fager en dat is echt een wereld van verschil

Ik wilde eigenlijk net als de rest van mijn paarden starten met een enkel gebroken bustrens, de bitten van Fager lijken een erg dun mondstuk te hebben klopt dat?

Hoeveel centimeter bit heb jij ?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:08

Granoek schreef:
Haha ik zeg niet dat dit voor Max ook geldt maar jouw reactie deed me hieraan denken: ik weet nog toen Duke jaarling was en ik zei dat hij er echt al zo ‘paards’ uitzag. Helemaal niet zo’n typische jaarling slungel.

Ondertussen Duke als jaarling:
[ Afbeelding ]

Een gevalletje liefde maakt blind zeg maar _O-

Whahah ik las vanmorgen de post en dacht wat jij hier zegt. Maar dacht laat ik mn reactie maar voor me houden _O-
Je eigen paard vind je altijd knap, hoe ze er ook uit zien, ik ben ook verliefd op lucky maar die is ook niet de knapste jaarling :')
Afbeelding
Heb geen andere recente foto’s van de zijkant :=

Woow koenlover, 25 is echt oud voor een shire, mag je echt blij mee zijn volgens mij, en vooral dat ie er nog zo goed uitziet als dat ie doet! Wat een opaatje met zn grijze haren, geweldig <3

Charaz sommige zijn iets dikker geloof ik. Ik heb de dunne omdat ze daar stiller mee zijn. Anders rommelen ze heel veel met hun mond. Nu moet ik ook zeggen dat ik veel met een los teugeltje rij, merk ook met stilstaan en iets kontakt zoeken dat ze dit fijner vinden. Saul heb ik dan niet op gezeten nog, maar met longeren (en dan zit er een halster over waar de lijn aan zit) is ie veel stabieler dan met een dikker iets in zn mond.
Ik heb 15 geloof ik, of 15,5. Ik heb iemand ernaar laten kijken en de zegt dat 80% van de paarden met een te groot bit rondlopen. Dan beschadig je de tanden. Zij is nu geen fitter meer maar equiterapeut maar dacht als ze er toch is kan ze er even naar kijken. Amina men ik hier ook op trouwens
Ik heb de jakob
Afbeelding

Saul is trouwens echt een reus dus ik was verbaasd dat t paste, xfull past hem bij lange na niet. Hij heeft xxxfull aan halsters en een speciaal drafthorse hoofdstel uit engeland. Terwijl ie ’maar’ 190 is
Afbeelding
Afbeelding

De hoefsmid had ook nog nooit zulke grote voeten gedaan :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:49

Ook wel een mega kaak heb ik het idee?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:57

Granoek schreef:
Ook wel een mega kaak heb ik het idee?

Jaa beetje wel hoor, maar rond zn neus zit ie heel strak en kreeg m amper over zn oren

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:35

Ik heb eentje van Norton ooit gekocht op een trekpaardkeuring, die is echt mega. Geen idee waar je ze online kunt kopen, volgens mij was dat toen een stand van Emmers

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:06

Ohhh ik vind saul echt prachtig! <3 dat zou er ook echt 1 voor mij kunnen wezen haha

En jeejtje 25 jaar! Wat goed! :)) hij ziet er idd nog goed uit!

Leuk dat dit.topic weer actief is, veel nieuwe jonkies <3

Helaas is Pluis afgelopen maart ook overleden.. Ik heb de streid verloren tegen al haar lichamelijke ongemakken en kon haar niet meer helpen om pijnvrij paard te blijven |( ze is 11 jaar en 1 dag oud geworden..
Mijn jonkie (geen shire) van 3 wat haar opvolger moest worden kon ik.8 nov ook laten inslapen na een schokkende röntgenkeuring..

Ik ben dus even paardloos.. En blijf dat ook even voor nu. Idee is dat ik in mei/juni weer opzoek ga naar een nieuwe shire/clydesdale *D dit x beleerd en helemaal door de keuring 8)7 maar eerst even alles een plekje geven..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:36

Hey wat een tof vooruitzicht Nadine :+: wie weet komt je oude droom van een shire in het Z toch weer om de hoek kijken.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:56

Dat is inderdaad wel de bedoeling om die droom alsnog waar te gaan maken :j

Maar vooral ook een gezond familie paard :j

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:13

Oh wat? Van Pluis had ik ergens gelezen, misschien wel in dit topic? Maar van je jonkie is wel heel poedersuiker zeg!
Sterkte :knuffel:

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:07

Ik zit niet meer zo vaak op Bokt en had het nieuws over Dex en Pluis ook helemaal niet meegekregen. Wat verdrietig :(:) . Dan laten die grote boeven ook een grote leegte achter.

Ik weet ook zeker dat, wanneer onze Max er niet meer is er weer een Shire komt maar voorlopig hoop ik dat hij nog jaren mee gaat! Als hij mee mag op een wandelingetje dan wordt hij nog altijd mega enthousiast, super grappig is dat. Wel braaf maar twee keer zo groot :+ Dan lijkt hij wel weer 2 jaar.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:41

Koenlover, dat is echt genieten als ze nog zo van het leven genieten met hun oude dag <3