Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:34

Het topic gaat langzaam dood :(
Ik heb besloten 2 juli te gaan naar midden Beemster :D . Ik wil daar iemand vragen te voorbrengen.
Dit is mijn paardje van de week in de sneeuw. (Sir OldenburgX Krack C)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Ze is nog wat schraal, dus voorlopig alleen druk met vetjes kweken ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:41

Het is hier inderdaad heel erg rustig.
Ze ziet er goed uit :j

Ik moet naar de centralekeuring met onze merrie maar we zijn aan t trainen onder het zadel dus hopelijk word ze nog wat mooier :D

Zo ziet ze er nu uit in stand
Afbeelding

En in beweging wel met mn andere ruin er voor :=
Afbeelding

De planning is dus eerst voorlkeur (hopelijk :D) en dan de ibop rijden.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:41

Ik denk dat 't komt door de winterperiode en dat bijna niemand met zijn paarden traint.. haha.
Mooie grote Sir!!! heb je 123

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:57

Die van jou ook Seven! Ik hoop een goede kans hebben te zijn voor ster! Thanks Newt, heb haar al een tijd niet meer gemeten voor het laatst vorig jaar mei, toen was ze 164. Ik laat me maar verrassen op de keuring wat ze meet :D .
Met dit weer kan je ook eigenlijk niks als je geen binnen bak heb :n . Gelukkig nog alle tijd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:59

Ik ben ook vreselijk benieuwd hoeveel vita nu meet als 3 jarige was ze 1.66 maar naast mn ruin van 1.75 lijkt ze helemaal niet zo klein.

Ben ik elke dag weer blij dat wij er 2 hebben, heerlijk kunnen ze ook vaak lekker los rennen en dollen

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:02

Seven schreef:
Ik ben ook vreselijk benieuwd hoeveel vita nu meet als 3 jarige was ze 1.66 maar naast mn ruin van 1.75 lijkt ze helemaal niet zo klein.

Ben ik elke dag weer blij dat wij er 2 hebben, heerlijk kunnen ze ook vaak lekker los rennen en dollen

Inderdaad ze oogt niet heel veel kleiner meer! Die van mij loopt de halve dag gelukkig nog buiten met een andere 3 jarige.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:05

Ik ben ook heel benieuwd hoe groot Reina is.. Als ze naast mijn ruin van 1.67 staat lijkt ze in ieder geval heel groot. En ik heb een deken gekocht maat 215 en het past :D Ik gok op rond de 1.75 haha..

Heb echt zin om te gaan trainen met de merrie, laat het voorjaar maar komen! Ze loopt wel buiten, maar ik heb geen binnenbak dus longeren zit er niet in.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:07

Ik kan dr natuurlijk zelf ook eens meten maar vind het leuker als dat officieel gebeurd :=
Als ze naast elkaar staan valt het nog minder op.

Let niet op mij :o
Afbeelding

Heb je nog een foto van nu LETS?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:09

Lets daar mag die van mij een voorbeeld aannemen! Dekenmaat is 195 maar heb een nieuw hoofdstel voor haar gekocht, gewoon full is veel te groot :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:11

Klein hoofdje dus 123 :j
Beide hebben ze bij mij ook een kleine full maat de ruin heeft deken maat 205 en de merrie nu nog 195 maar als ze zo door gaat mag ze ook wel een grotere deken maat. Ze zijn beide wel wat ronder gebouwd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:30

Die van mij heeft wel maat 195 deken maar cob maat hoofdstel.
Hier is het ook rustig, ze loopt al 2 weken op de wei nu met die vorst.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:31

Seven schreef:
Klein hoofdje dus 123 :j
Beide hebben ze bij mij ook een kleine full maat de ruin heeft deken maat 205 en de merrie nu nog 195 maar als ze zo door gaat mag ze ook wel een grotere deken maat. Ze zijn beide wel wat ronder gebouwd.

Ja inderdaad, misschien groeit der hoofd er nog in :+ . Ik heb nog 2 nieuwe dekens liggen 205 vorig jaar in de uitverkoop gekocht. Maar die gaat ze vast wel passen als ze wat voller word

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:33

Hier net zo dr 205 maat ligt te wachten op de extra spiertjes die ze straks zal krijgen :j

Misschien een vreselijk domme vraag maar hoor niets terug van het kwpn, wanneer je je wil opgeven voor de keuringen krijg je enkel de thuiskeuringen te zien. Hoe kan ik me buiten het inschrijf formulier op de normale merriekeuringen in schrijven op een centrale keuring in onze omgeving ? :o

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:36

Wat voor hoofdstel zouden jullie die van mij om doen op de keuring? Een paard met een brede bles(zie profiel foto)En mogen ze een bruin hoofdstel in? Moet het sperriempje eraf? Mag er een bling bling frontriem op? Ik kon het niet vinden op de site van het kwpn...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:37

Seven schreef:
Hier net zo dr 205 maat ligt te wachten op de extra spiertjes die ze straks zal krijgen :j

Misschien een vreselijk domme vraag maar hoor niets terug van het kwpn, wanneer je je wil opgeven voor de keuringen krijg je enkel de thuiskeuringen te zien. Hoe kan ik me buiten het inschrijf formulier op de normale merriekeuringen in schrijven op een centrale keuring in onze omgeving ? :o

Geen idee, ik moet me nog inschrijven. Is het niet via dit?
http://www.kwpn.nl//site/event?category ... nt_id=3270
Ohh nee zie dat het inderdaad thuis keuring bij staat :o?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:47

Yeeeeeeeeh ik kan EINDELIJK mededelen dat onze merrie PROK is.. Ode aan het KWPN, ze hebben er maar 3 maanden over gedaan *zucht*.. Hengsten gingen voor, d.a. was niet goed bevonden, o toch weer wel, we waren de licentie kwijt van de d.a. etc..
We weten niet of we dit jaar gaan, we ( en andere) vinden haar nog erg jeugdig.. We wachten het dus nog even af.. Ik weet niet of ik al een foto had geplaatst maar dit is ze als jaarling. Ze meet nu 1.62.
Afbeelding

Ik maak de komende week even wat nieuwe foto's ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:08

Dat heeft dan lang genoeg geduurd Ramzi hier hadden we het naar 2 weken al in huis :j
Ik zag de foto en dacht eigenlijk dat het een pony was, maar lees nu dat ze daar een jaarling was. Ben nu wel benieuwd hoe ze nu dan is.

Kwa hoofdstel gebruik ik gewoon een net zwart hoofdstel met niet te brede neusriem wel zonder sperriem.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:10

Seven, leuke foto's!
Ze staat hier wel een beetje lomp op, maar voor het idee, dit is van een paar weken geleden:
Afbeelding
Ter vergelijk; ik ben ongeveer 1.80m.

Ik keek laatst ook al voor inschrijven voor de keuring, maar het formulier staat er nog niet op volgens mij. Ik moet 4 of 5 juli in ieder geval. Er moeten nog wat vetjes af en wat spieren bij, maar dat komt vast goed met flink wat longeerwerk.

Ik heb een heel mooi zwart Passier hoofdstel gekregen van m'n vriendje, dus die mag ze op de keuring om. Wel zonder sperriem inderdaad. Frontriem maakt volgens mij niet echt uit, maar ik hou persoonlijk niet zo van heel veel toeters en bellen.

Bij mij was de PROK uitslag ook binnen 3 weken bekend, maar dat was misschien een rustigere periode voor het KWPN.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:14

Seven schreef:
Dat heeft dan lang genoeg geduurd Ramzi hier hadden we het naar 2 weken al in huis :j
Ik zag de foto en dacht eigenlijk dat het een pony was, maar lees nu dat ze daar een jaarling was. Ben nu wel benieuwd hoe ze nu dan is.

Kwa hoofdstel gebruik ik gewoon een net zwart hoofdstel met niet te brede neusriem wel zonder sperriem.

Toen we haar kochten vertelde de fokker al dat haar zus een laatbloeier is. Zij is pas met 4 jaar naar de keuring geweest en voorlopig keur geworden. Daarna is ze nog groter geworden. Evita meet nu 1.62 en gezien haar enorme overbouwde lichaam haalt ze de 1.65 zeker. We wachten vol spanning af..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:16

Mooi paard zo op t eerste oog Lets :j
Ben benieuwd hoe groot die over een aantal jaar is.

Ah het ligt dus niet aan mij hahaha hopelijk is er snel meer bekendheid over de keurings wil graag weten waar ik aan toe ben :D

Ramzi:
Mijn ruin is ook een laatbloeier nu met 6 jaar pas echt af gegroeid dus kan nu meer aan t werk. Wat voor bloed is die van jou kan het zo snel niet terug vinden :o

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:21

Knappe vos Lets!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:32

Ms_1 schreef:
Hallo Bokkers,

Wie van jullie heeft er ook een (nu 2-jarige ) die volgend voorjaar wordt gekeurd?

IK! Voor ster predicaat.
Mijn Scandic X Voltaire merrie.
Ben er alleen nog niet achter wanneer die keuringen nou precies zijn, van het KWPN. In Limburg liefst..

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:08

@ seven: we hebben haar ook gekocht ook omdat ze niet zo groot wordt, heb ook een 6 jarige ruin die nu 1.77 meet en kan het werk ook beter aan. Ik heb hem een jaar niet gereden omdat ik zelf een ongeluk heb gehad en achteraf gezien heeft het hem ook goed gedaan. Evita is een rhodium x inspecteur. Ze ziet er niet echt uit op het moment.. :p

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:18

paardjes123 schreef:
Seven schreef:

Geen idee, ik moet me nog inschrijven. Is het niet via dit?
http://www.kwpn.nl//site/event?category ... nt_id=3270
Ohh nee zie dat het inderdaad thuis keuring bij staat :o?

Je kunt je ook nog niet opgeven. De data's zullen pas rond mei verstuurd worden. Daarbij zal je straks ook wel de formulieren tegenkomen in paard en sport en de ids enz. Dus nog even geduld ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:05

Kijk dat bevestigd mn gedacht Newt bedankt :D Ben al 10 jaar niet echt op keuringen geweest hahaha.

Mooie afstammeling ken veel fijne rhodiums.

Heb je een foto van je scandic? Ben altijd benieuwd naar scandics mn nicht heeft een vreselijk leuke scandic namelijk.