MargreetB schreef:Mijn favoriet is de Uptown, een fijn en correct paard.
Bij wie staat deze ??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sandradeboer schreef:At weule, hier heb je een punt.
Kan me niet herinneren dat er met de hengst geadverteerd is, maar er is natuurlijk via dag en vakbladen een hele hoop positiefs over deze hengst gezegd en geschreven. En ja, als toen bij de eigenaren al bekend was, dat hij op de foto´s niet 100% was, vraag je je af of men niet ´te blij´ is geweest met zijn aanlevering en keuring. Maar goed, dit is slechts speculatie, want ook ik weet niet, wanneer de foto´s gemaakt zijn. De meeste HH laten de hengsten rontgenen voor de 1ste bezichtiging.
ceasario schreef:MargreetB schreef:Mijn favoriet is de Uptown, een fijn en correct paard.
Bij wie staat deze ??
Citaat:Ger.: WesTrade Stables B.V., Jan Valsterweg 75, 3315 LG Dordrecht
Stal De Bekelaar B.V., Bekelaar 52, 5731 PG Mierlo
Serge Pais BvBA, Perpetstraat 5, B-1820 Steenokkerzeel BLG
sarabande schreef:Een eigenaar die informatie achter houdt waarvan hij weet dat die later openbaar wordt is mi vrij dom bezig.
sandradeboer schreef:wonderboy schreef:Is dat niet het risico van het dekken met een hengst die nog niet gekeurd is
Jip, da's het avontuur. GGK worden met supercijfers en een eerste jaargang goed veulen fokken kan een hoop geld opleveren.
Maar ja, afkeuring of goedkeuring met zo'n aantekening, dan is het maar afwachten wat de markt ervoor geeft.
Als zo'n veulen uit een PROK-moeder komt (nog met het 'oude' systeem), kan het nog meevallen wat de markt ervoor geeft.
Persoonlijk twijfelde ik of ik met Bordeaux zou gaan fokken bij goedkeuring (hals/gebruik achterbeen), maar op basis van de rontgenfoto's laat ik hem nu zeker staan.
janderegelaa schreef:[Het is nu natuurlijk wel een mooie testcase om te zien of een hengst met deze status dit meer of minder doorfokt dan een "schone" hengst. Als daar geen ander beeld in te zien is kunnen ze dat hele PROK gebeuren hup, de papierversnipperaar inmieteren
ceasario schreef:1 geluk het is niet erfelijk want anders kon de vader ook wel inpakken.
misterA schreef:Beleid is dat een evt. klasse C pas wordt bekend gemaakt tijdens de goedkeuring.
Dat geldt ook voor andere gebreken.
Dit is ter bescherming/privacy van de eigenaar.
Wat er vóór de goedkeuring gebeurt is duidelijk voor verantwoording van de eigenaar.
Het is al tot in den treure hier en elders gezegd,
Wacht met dekken tot de hengst ook daadwerkelijk is goedgekeurd!!!!!
Blijkbaar zijn er nog steeds fokkers die nog niet door schade en schande wijs zijn geworden.
janderegelaa schreef:[Het is nu natuurlijk wel een mooie testcase om te zien of een hengst met deze status dit meer of minder doorfokt dan een "schone" hengst. Als daar geen ander beeld in te zien is kunnen ze dat hele PROK gebeuren hup, de papierversnipperaar inmieteren
weule schreef:[het verschil tussen wel/niet goedkeuren is een risico en ontwetenheid voor zowel fokker als eigenaar..
het verschil tussen wel/niet klasse OCD is dus wel een risico en onwetendheid voor de fokker, maar geen onwetendheid van de eigenaar.., dus het achterhouden van belangrijke informatie?
ceasario schreef:weule schreef:[het verschil tussen wel/niet goedkeuren is een risico en ontwetenheid voor zowel fokker als eigenaar..
het verschil tussen wel/niet klasse OCD is dus wel een risico en onwetendheid voor de fokker, maar geen onwetendheid van de eigenaar.., dus het achterhouden van belangrijke informatie?
De eigenaren bulken van het geld...dat hadden ze toch wel ff van het bot kunnen laten verwijderen..Tjsonge.
ceasario schreef:weule schreef:[weet niet wat je hiermee wilt zeggen ceas, maar het ging mij erom, of je hier kunt spreken van 'misleiding' van fokkers..., .
Die eigenaar kan dan ook een wedervraag stellen aan de merriehouder .