merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:06

Rambobo schreef:
als je paard op de wei staat kan je beter niet hlemaal uitscheren ... vanwege de insecten en dergelijke

Dat is ook de reden dat ik ze niet helemaal uitscheer...

poesnoes

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:54

Beau vandaag.
Volgende week ga ik bij het springen kijken.
Dat gaat nog niet helaam zoals het moet gaan. Ze gaat nog te hard en de techniek is daardoor nog niet al te best. Met de hoogte heeft ze geen moeite.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:56

poesnoes: Die van jou is toch ook een Uno? Die van mij heeft ook nog wat problemen met haar techniek, maar ook niet met de hoogte..

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:58

TequilaRos schreef:
poesnoes: Die van jou is toch ook een Uno? Die van mij heeft ook nog wat problemen met haar techniek, maar ook niet met de hoogte..

Ja die van mijn is ook een uno.
Ze heeft zoveel looplust en wil heel graag. Beetje te graag.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:59

ik vlecht haar staart :j laat het nie zo hangen :n

Veer heeft gewoon normale maat hoofd en oren.
ga nu wat verder zoeken op bokt en vind een bericht dat KWPN oren uitknippen/ branden verbied?
weet een van jullie daar wat van?

gaaf dier Poesnoes!! :9

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:15

Ik heb mijn paard drie weken geleden al helemaal opgeschoren, vooral de benen zijn zo droog dat het de eerste twee weken wat streperig aandoet, aangezien ik dit dus al weet, eerder geschoren dus...... ;)
De oren van die van mij heb ik met een klein scheerapparaatje ook helemaal uitgeschoren op het allerdiepste binnenin na dan dat er dus daar geen insecten invliegen, maar wel de randen en zo gedaan, die van mij heeft dus kleine oortjes dus geschoren toont idd wat langer en niet zo rond propperig.
Eigenlijk is de mijne al helemaal klaar voor de keuring, laat hem morgen nog eenmaal springen en dan verder rustig wat longeren tot 3 juni, de hoeven staan er ook al goed op, dus ook daar doe ik niets aan.
Staart blijft los omdat hij deze erg mooi en elegant draagt en dan loshangend mooier is al gevlochten.

Afbeelding

Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:21

Bij Vorstin doe ik:
- Benen scheren
- Oren scheren
- Gezicht scheren
- Staart een beetje scheren (met de richting van de haren mee)
De staart vlecht ik niet in, dat vind ik echt niet mooi.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:28

ik scheer mn paardjes altijd wel helemaal op.. vind haren in het oor erg lelijk :o en staart ga ik denk ik ook iets opscheren.. eigenaresse vind het niet zo mooi, maar denk dat het voor de keuring juist wel mooi is, ze draagt de staart vlak aan de kont..

onze uno moeten we de staart wel iets bijscheren, ze schuurt zich soms en staart is dus niet al te mooi.. helaas

@ poesnoes, je hebt nog voldoende tijd neem ik aan om je paard klaar te krijgen??

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:33

Ja we hebben nog een maand de tijd. En waar ze staat daar hebben ze er meer verstand van als mij dus dat kom wel goed.
Morgen gaan ze in uitjes springen. Kan daar niet bij zijn want moet werken.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:11

Huh oren uitscheren? Mag niet meer van het KWPN, zijn ze hier in elk geval echt niet blij meer mee!
En staart opscheren wordt ook niet meer extra gewaardeerd, ze gaan met de tijd mee (gelukkig)

Ik heb gisteren met mijn merrie een oefenrondje losspringen gedaan, ging niet zo bijster goed en kreeg advies over te schrijven richting dressuur. Dus maar meteen gedaan.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:00

TJolieke schreef:
Huh oren uitscheren? Mag niet meer van het KWPN, zijn ze hier in elk geval echt niet blij meer mee!
En staart opscheren wordt ook niet meer extra gewaardeerd, ze gaan met de tijd mee (gelukkig)

Ik heb gisteren met mijn merrie een oefenrondje losspringen gedaan, ging niet zo bijster goed en kreeg advies over te schrijven richting dressuur. Dus maar meteen gedaan.

is dat echt zo? kan het namelijk nergens in de reglementen vinden O:)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:27

Twee weken geleden ben ik naar een workshop paard toiletteren/voorbrengen voor de keuring (door KWPN) geweest. Staat schijnbaar in een nieuwe welzijnswet voor dieren vermeld dat bij paarden de oren niet meer uitgeschoren mogen worden en tastharen ook niet meer afgeschoren. KWPN volgt dit in elk geval.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:29

nou dan mogen ze dat wel een duidelijker melden :S:S heel vaag.... ik ben nl gister 3 kwartier bezig geweest om mijn veulentje der oren uit te scheren voor de selectie van de veiling morgen! grrr... haha nou zien t vanzelf wel he ..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:32

Mijn 3 jarige gaat ook naar de keuring in Asten, afstammeling: Sandreo x Chronos x Eros

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn van een maand geleden, is nu alweer mooier, groter en voller geworden.
Wat vinden jullie?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:46

Als iemand een link heeft oid van waar dat staat over het oren uitscheren verbannen dan houdt ik me aanbevolen! ga pas in het najaar naar de keuring maar wel handig om duidelijkheid te hebben...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:05

Ik heb er nog nooit van gehoord :?
Ben ook wel benieuwd waar het staat.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:13

Het maakt mij weinig uit, oren uitscheren vind ik echt: not done.
Ik knip alleen de uitstaande haren bij.
Snorharen knip ik wel bij... maar niet helemaal kort.
En staart deed ik altijd wel bijknippen, weet alleen nog niet of ik dat nu ook ga doen :+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:17

ik doe alleen oren en baard bijwerken, oren ook niet totaal leeg die haren zitten er natuurlijk niet voor niets net als de tastharen en de staart, welke ik sowieso in tact laat.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:23

TJolieke schreef:

sinds wanneer volgens jou dan??

vind het erg lelijk die plukken haar uit oor.....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:26

Voor speciale gelegenheden (zoals keuring, kampioenschappen) scheer ik ze uit. Verder niet :) Tastharen scheer ik zo kort als me lukt, ook alleen voor speciale gelegenheden, maar verder knip ik ze wat kort af.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:19

Roos_s schreef:
TJolieke schreef:

sinds wanneer volgens jou dan??

vind het erg lelijk die plukken haar uit oor.....

Sinds wanneer weet ik niet, ik weet het pas sinds die workshop. En je mag wel de plukken afknippen die uitsteken wanneer je het oor dichtvouwt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:55

Ik heb daar nog nooit van gehoord en aan de kampioen van de HK zo te zien was het in februari ook nog niet verboden.
Afbeelding

Bij mij gaat dan ook alles kaal/leeg/strak :j Niet alleen voor de keuring maar ook voor gewoon doordeweeks.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:56

idd, bij hengstenkeuring was het ook goed, daarom vroeg ik het ook volgens mij klopt het ook niet officieel dus ik blijf het ook gewoon doen...
anders zou het wel weer een voorstel van partij van de dieren zijn..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:47

Mooi paard Imposantje !!! lekkere brutale uitstraling, moeilijk te zien aan foto's maar hij lijkt ook erg mooi bergop te bewegen ?? en kwa exterieur vind ik hem ook prima.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:42

@ Bianca1980: Bedankt! is altijd leuk om te horen.
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring.