Rambobo schreef:als je paard op de wei staat kan je beter niet hlemaal uitscheren ... vanwege de insecten en dergelijke
Dat is ook de reden dat ik ze niet helemaal uitscheer...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en staart ga ik denk ik ook iets opscheren.. eigenaresse vind het niet zo mooi, maar denk dat het voor de keuring juist wel mooi is, ze draagt de staart vlak aan de kont..
TJolieke schreef:Huh oren uitscheren? Mag niet meer van het KWPN, zijn ze hier in elk geval echt niet blij meer mee!
En staart opscheren wordt ook niet meer extra gewaardeerd, ze gaan met de tijd mee (gelukkig)
Ik heb gisteren met mijn merrie een oefenrondje losspringen gedaan, ging niet zo bijster goed en kreeg advies over te schrijven richting dressuur. Dus maar meteen gedaan.

TJolieke schreef:Huh oren uitscheren? Mag niet meer van het KWPN, zijn ze hier in elk geval echt niet blij meer mee!
En staart opscheren wordt ook niet meer extra gewaardeerd, ze gaan met de tijd mee (gelukkig)
Ik heb gisteren met mijn merrie een oefenrondje losspringen gedaan, ging niet zo bijster goed en kreeg advies over te schrijven richting dressuur. Dus maar meteen gedaan.
Tastharen scheer ik zo kort als me lukt, ook alleen voor speciale gelegenheden, maar verder knip ik ze wat kort af. Roos_s schreef:TJolieke schreef:Huh oren uitscheren? Mag niet meer van het KWPN, zijn ze hier in elk geval echt niet blij meer mee!
sinds wanneer volgens jou dan??
vind het erg lelijk die plukken haar uit oor.....
Niet alleen voor de keuring maar ook voor gewoon doordeweeks.