Is toevallig wel een hengst die ik zelf al bij de laatste selectie had zitten voor dit jaar.
Ik schrok idd ook nog wel een beetje van de aanparingsadviezen bij de dressuurhengsten(maar die heb ik nog niet zo grondig bekeken als de springers).
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:
Voor de meeste hengsten wordt aangeraden dat de merrie een goed achterbeen moet hebben. Dat is HET probleem in de dressuurfokkerij, .
mistral schreef:Helemaal mee eens! daarvoor heb je ook springbloed nodig.
martichr schreef:
Up to Date (Camerino x Colino)
Uniforme collectie ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische veulens die hoogbenig zijn en goed in het rechthoeksmodel zijn gebouwd. In beweging is de collectie wisselend van kwaliteit. Naast verschillende opvallend goed bewegende veulens zou een aantal veulens met meer kracht en achterbeengebruik moeten bewegen.
(KWPN Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)
Ik ben vandaag bij de up to date's wezen kijken.. Ze draven makkelijk.. of galopperen slecht het is maar hoe je het bekijkt. Een aantal had een opvallend matig achterbeen. De uniformiteit.. nou ja.. redelijk idd..
mbkaatje schreef:Die scheiding heb ik nooit zien zitten. En dit krijg je ervan. Heel veel goeie dressuurpaarden hebben een springachtergrond.
mbkaatje schreef:Precies.
Iedereen moet fokken wat 'm goed lijkt. De scheiding beperkt de mogelijkheden. Dat vind ik een slechte zaak.
sarabande schreef:Ik ben wel geschrokken van de adviezen
Voor de meeste hengsten wordt aangeraden dat de merrie een goed achterbeen moet hebben. Dat is HET probleem in de dressuurfokkerij, wat moet je dan met die hengsten, en het zijn juist de meest populaire van de groep Dutch Dormello, Florencio, Johnson.... om er maar een paar te noemen.
Venetia schreef:Die hengst (Florencio) voegt model toe, braaf en koel karakter (hadden we dat niet hard nodig in de dressuurpaardenfokkerij???), heel veel front en meer dan genoeg beweging, wat het KWPN ook zegt. Vooral de galop wordt erg bergop.
Daar heb ik het pas nog met een GP ruiter over gehad, hij had ook 2 merries drachtig van Florencio.
Merries met bloed wel te verstaan. Want dan houd je ook genoeg souplesse over.
Venetia schreef:Wel, hij verbetert duidelijk de ruglijn bij wekere merries, hij maakt het kruis moderner en gespierder en geeft correcte beenstanden.
Hij maakt het veulen bovendien niet beknopter dan dat de merrie is.
Venetia schreef:Overigens, over dat achterbeen.
Beide Polansky's voegen een goed achterbeen toe.
Dus er zijn er wel degelijk die dat achterbeen kunnen toevoegen. Je moet alleen niet met oogkleppen op kijken.
Citaat:Er zijn wel enkele malloten die het probeersel van het KWPN uitvoeren
Bucephalus schreef:Nou, idd. wat te denken van het advies voor de merries die bij Florencio passen?Waarom zou je die hengst gebruiken?
sarabande schreef:De meeste hebben het iig toch wel. Misschien de moederlijn, misschien de aanparing met de merrie. Maar ik verwacht niet dat er uit de eerste jaargang E-pony's o.d. uitgroeien.Ik kan me trouwens niet voorstellen van een hengst waar Doruto zo dicht achter zit er echt lengte en maat toevoegd wordt.
arie53 schreef:Ik weet niet hoe Troy gereden werd. De LDRmethode heeft kennelijk niet zo'n goede uitwerking op de gezondheid van de paarden. Het is niet uitgesloten dat bij deze onnatuurlijke hoofdhouding de hersenen onvoldoende worden voorzien van de noodzakelijke zuurstof. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken wijzen in die richting. Als de hersenen onvoldoende zuurstof krijgen, sterven de hersencellen af. Daarmee wordt ook de functie van de hersensen, die het functioneren van de organen regelt waaronder het hart, ernstig belemmert en uiteindelijk totaal uitvalt. En dat leidt onherroepelijk tot een vroegtijdige dood.
Zoals iedereen weet, zijn er inmiddels al meerdere paarden, die volgens de LDR methode werden gereden, vroegtijdig aan het einde gekomen. Ook bij deze nog jonge paarden en in de kracht van hun leven bleek het falen van het hart de oorzaak te zijn.
Zorbadegriek schreef:arie53 schreef:Ik weet niet hoe Troy gereden werd. De LDRmethode heeft kennelijk niet zo'n goede uitwerking op de gezondheid van de paarden. Het is niet uitgesloten dat bij deze onnatuurlijke hoofdhouding de hersenen onvoldoende worden voorzien van de noodzakelijke zuurstof. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken wijzen in die richting. Als de hersenen onvoldoende zuurstof krijgen, sterven de hersencellen af. Daarmee wordt ook de functie van de hersensen, die het functioneren van de organen regelt waaronder het hart, ernstig belemmert en uiteindelijk totaal uitvalt. En dat leidt onherroepelijk tot een vroegtijdige dood.
Zoals iedereen weet, zijn er inmiddels al meerdere paarden, die volgens de LDR methode werden gereden, vroegtijdig aan het einde gekomen. Ook bij deze nog jonge paarden en in de kracht van hun leven bleek het falen van het hart de oorzaak te zijn.
Je meent het.!!!!!het is toch wat die arme beesten, enkel maar voor een stukje staal een eeuwige roem voor die klootzakken die der op zitten
Bucephalus schreef:Venetia schreef:Wel, hij verbetert duidelijk de ruglijn bij wekere merries, hij maakt het kruis moderner en gespierder en geeft correcte beenstanden.
Hij maakt het veulen bovendien niet beknopter dan dat de merrie is.
Ik heb beste veulens van hem gezien, maar ook behoorlijk mindere (ook een paar kleintjes) en niet alleen uit moeders die niet genoeg bloed voerden. Als je dat dan afzet tegen het dekgeld..