Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:13

Ik denk dat bokt ook een beetje leegbloed

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:47

Kabayo als regumate niets doen dan is het jammer dan en proberen we het volgend jaar wel weer. Ze is pas 3 dus komt vast wel goed. :)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:39

Wij zouden onze merrie herdekken alleen is zei overleden na de geboorte. Annika wil ik eigenlijk wel dekken alleen mijn partner wil het niet hebben die zegt ga eerst maar eens rijden. Ze is inmiddels 6

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:22

Voor wie zegt dat dekken in de veulenhengstigheid niks is……..
Mooi drachtig op 15 dgn.
100% score dit jaar. Alle 3 in 1 x drachtig.
Super blij mee

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:26

Super! Gefeliciteerd

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:18

Gefeliciteerd Baudyh!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:38

Cioccolato schreef:
Ik denk dat bokt ook een beetje leegbloed

Had dit jaar al het idee dat er minder veulens waren dan vorig jaar. Ik hoop mij volgend jaar weer te kunnen melden maar ligt er even aan hoe het hier allemaal gaat. Kan momenteel helemaal niks dus dan is een vierde niet handig dus is onder voorbehoud.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:52

Ik probeer het bij te benen maar worstel enorm met de burnout en de motivatie te krijgen om echt actief mee te gaan praten.
Komt wel,moet alleen even op gang komen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:57

Ik mis nog wel een paar "vaste gezichten" maar over het algemeen komen er in de loop van het jaar toch wel steeds meer mensen bij.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:51

Ik lees wel braaf steeds mee, maar wacht nog op beebje '25 welke er elk moment uit kan komen. Dus kan nog niet echt meepraten met de eitjes en wachtbankjes praat :D

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 06:47

Wij zijn er hopelijk ook weer bij. Lees actief mee en feliciteer altijd wel iedereen, actief kletsen lukt me niet meer naast ‘het leven hier’ ;) :')

Paard is donderdag geïnsemineerd dus ik meld me als ze drachtig is.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:50

Wel meegelezen maar niet gereageerd. Daar ontbrak de tijd nog aan...

Iedereen gefeliciteerd met de dracht. Sommigen in 1x andere bij de tweede poging. Super.

Aaah balen dat andere nog niet willen pakken.

Hier heeft maraya geen hengstigheid meer getoond na haar 2e cyclus. Dus is drachtig. Ik moet haar nog gaan scannen. Zit alleen nog met mijn andere merrie die ik aan het schouwen ben, ze wordt maar niet hengstig. Toonde afgelopen winter duidelijk en als het voorjaar aandient gewoon niet. Pffff waarschijnlijk net na haar laatste hengstigheid begonnen met schouwen. Nog een weekje door doen, dan moet ze toch tonen.... Anders neem ik haar maar mee om te scannen. Kijken hoe het ervoor staat.
Na het schouwen wordt Odi geruind. Hij gaat eind juli verhuizen naar zijn nieuwe baasje.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:24

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om mee te lezen, maar zal ook even melden. :+

Mijn Kroon Sport (ZZL+10) NWR merrie hebben we afgelopen 3 jaar niet drachtig gekregen. Dit jaar optijd begonnen, en gelijk drachtig. Begin maart verwachten wij dus al een veulentje van Goldwin’s hoeve’s Dreamy. *\o/*
Afbeelding

Haar dochter Ster Sport (Z2+10) WPBR hebben we vorig jaar ook niet drachtig gekregen. Dit jaar swab genomen maar ook daar is niks uit gekomen. Ronde 2 zit erin, over 1,5 week scannen maar ik heb er een hard hoofd in. Ondanks dat ik er heerlijk mee aan het rijden ben zou een veulentje uit haar ook zo welkom zijn. Ze is geïnsemineerd met dezelfde hengst als ons overleden veulentje van dit jaar was
Afbeelding

Ik hoor/lees trouwens veel merries dit jaar die maar niet hengstig worden, lastig zeg! Je kan dan al helemaal niks..

Baudyh wat heerlijk zo’n 100% score!

Kabayo ik kijk echt zo uit naar jouw veulens volgend jaar. Vind beide combi’s heel gaaf! Maar vooral Zilver haar veulen is nu al een hele bijzondere.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:53

Waar ik trouwens dit jaar nog niks over heb gelezen en wat andere jaren wel vaker voorkomt is een bloed-ei. Zou het weer zoveel invloed hebben op dit soort dingen? Inderdaad dit jaar veel merries die maar niet hengstig worden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:04

Oh niet beginnen over bloedei, vorig jaar 2 merries. Wil het niet meer horen :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:55

Trouwens over terugloop hier, 2024 en 2025 is ook maar topic geweest. Terwijl jaren er voor 2 delen waren en soms zelfs 3. Dus blijkbaar afgelopen 2 jaren ook al stuk rustiger hier. :=

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:18

absque_dubio, wat fijn dat het na 3 jaar eindelijk gelukt is! Hele leuke combinatie. Duimen draaien voor haar dochter.

stalhd, spannend, hopelijk is ze drachtig

baudyh, wat fijn, gefeliciteerd *\o/*

Jona staat bij de hengst. Donderdag net voor sluitingstijd de cem test uitslag gekregen, heeft veel moeite gekost om die nog optijd te krijgen anders was het pas maandag geworden (ondanks dat ie optijd in het lab was, ze hadden een tijd niet door dat ie was aangekomen :Y) ). Direct donderdag nog ingeladen en naar de hengst gereden, 2h rijden maar Jona en dr kleintje deden het super.
Helaas was daarmee haar hengstigheid ook klaar :') Ze heeft geen enkele interesse in de hengst en accepteerd hem niet. Enorm balen, dacht nog optijd te zijn aangezien ze zondag echt hengstig was, dinsdag met test afnemen voelde de DA nog mooi hengstig en nu plots over.
Ik wil haar niet weer direct terug halen, ze staat daar prachtig op een mooie ruime gras paddock dus daar blijft ze tot de volgende hengstigheid.
Blijft zo stressvol die merries... Ze laat hengstigheid ook zo slecht zien. Niet leuk om haar en veulen daar zolang achter te moeten laten maar is het minst stressvolle voor ze.
Ben wel zo blij met mijn keuze voor deze hengst, in het echt is hij nog leuker.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:46

Ah balen Lyona

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:52

Ik ben dit jaar ook niet heel actief geweest. Even flinke beslissing moeten nemen. Alles in pension is niet te betalen. Ik moest echt keuzes gaan maken. En dat valt zwaar!

Odilia is onder voorbehoud gereserveerd.
Nigrante heb ik online gezet en gelijk reactie op gehad en verkocht. Ze gaat als fokmerrie naar het buitenland. Waar haar zoon ook staat. Heel erg dubbel allemaal. Heb echt wat traantjes gelaten.

Nigrante heb ik geinsemineerd, gecontroleerd of er 2 eieren op zaten. Ze had vorig jaar een 2ling >;) gelukkig zit er netjes één op. Nog een keer extra laten controleren. Maar ze kunnen echt geen 2e vinden.

Dat betekent dat bij mij ook drie merries in één keer drachtig zijn.

Ik vernam van de dierenarts dat er echt duidelijk minder gedekt word. Ook merk ik dit met mijn eigen hengst. Nu komen er wel ineens allemaal nieuwe merries. Dat is wel leuk :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:07

Dat is jammer Lyona, maar nu kan ze daar rustig acclimatiseren voor de volgende ronde. Wie weet is dat juist gunstig.

AM ik zag het al een beetje langskomen, wat snel kan het gaan opeens he? Welke hou je nu nog over voor je eigen fokkerij?

Zou het per regio verschillen? Ik hoorde van onze scanster dat ze er juist niks van merkt dat er minder gedekt wordt.

Mirjam ik zal het er niet meer over hebben!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:23

Je merkt het wel dat er minder gedekt wordt, vind dat ook bij de minis.
Ik vind de markt ook niet optimaal bij de kleintjes.

Normaal ben ik alles heel vlot kwijt maar nu heb ik 3 hengsten te koop en komt weinig reactie op. Zelfs mijn cremello (wat normaal altijd verkoopt) staat er nog.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:26

Hier vooral een meelezers... ik heb dit jaar ook niets om te dekken. Veulen van dit jaar moet nog geboren worden, als ik haar weer zou laten dekken dan is het voor de verkoop, maar dat kost me uiteindelijk meer dan de verkoop prijzen op het moment.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:41

Lyona ah balen. Misschien komt het na een week wel weer. Zilver is na een verhuizing ook gelijk een week niet meer hengstig terwijl ze thuis nog een groot ei had. Gelijk alles ontregeld. En een week later altijd weer gedekt. Hoop dat het bij jou ook zo is!

Amhorses wat een lastige keuzes. Maar ik snap het wel. Volgens mij heb je inmiddels aardig wat paarden lopen? Dan is stalling inderdaad erg duur

Baudyh super! Gefeliciteerd

Mirjamalvaro ja nu je het zegt.. Het ligt dus niet aan mij.
Ah ja een jaar wachten kan ook nog. Soms is dat ook beter. Maar ik duim toch dat ze snel hengstig is!

Absque_dubio oh wat super zeg dat het na 3 jaar gelukt is! Gefeliciteerd! Mooie combinatie ook. Haar dochter is prachtig. Waar is dat een van? Hoop dat ze ook drachtig is :j
Dankjewel <3 Ik vind het ook een hele bijzondere combinatie. Er is geen dag dat ik niet aan Faline denk. Het is moeilijk maar tegelijk heel mooi

StalHD gefeliciteerd met Maraya. Balen dat de andere maar niet hengstig wordt. Je hoort het inderdaad veel dit jaar

Sparky leuk dat je er ook bij bent. Ik hoop dat ze dragend is!

Magiclover spannend! Succes met de laatste loodjes

Claudia ja dat is ook zo. Normaal meld ik mij in het begin met het dekken en begin volgend jaar als de tietenfotos weer gedeeld worden haha

Kiko zou gezellig zijn volgend jaar!

Corinadrent zo jammer van knappe diva :knuffel: Haha je moet verplicht rijden :P Kan ook wel tussen de veulens door. Zo ben ik ook M1 geworden steeds 2 maanden starten. Blijf nu wel een beetje op dit niveau hangen :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:58

Luna ik denk met de nieuwe regels dat hele kleintjes minder in trek zijn. Gelukkig is mijn shet groot genoeg om wedstrijden mee te rijden maar ze moeten nu een meter zijn.

Lyona balen zeg maar denk inderdaad ook minder stress als ze daar blijven dan dat je elke keer heen en weer gaat rijden.

Kabayo zou inderdaad erg leuk zijn want vond wel jammer dat ik nu geen veulen had maar mijn lichaam werkt momenteel helemaal niet mee. Kan niet eens zelf uitmesten dus is best wel een dingetje. Ik hoop dat het overgaat want ik kan ook geen 3 in pension betalen. En dan moet ik ook een lastige keuze gaan maken.. dus hopelijk komt er toch vooruitgang. Zit nu op een doorverwijzing naar de neuroloog te wachten.

Voor iedereen die een drachtige merrie heeft gefeliciteerd en voor de wachtbankjes succes en fingers crossed!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:33

Het was echt een lastige keuze. Maar zoveel in stalling is gewoon niet te betalen. Ik werk echt heel hard. Maar bleef niks meer over voor mezelf. Dan gaat het echt de verkeerde kant op. Ik ben blij dat we goede huisjes hebben gevonden.

Ik heb mijn drie jarige Palomino drachtig. Ik heb haar zusje van één jaar. Rosa ga ik onder het zadel oppakken. Natuurlijk White Dream. En de twee oudere merries. Wild Thing en Zirkonia. Ik hoop nog steeds een stukje grond te kunnen huren/pachten voor de paarden die niet onder het zadel lopen.

Lyona. Dat is balen. Net te laat
Laat je haar niet staan tot ze drachtig is? Is toch een stukje rijden