Kimm4 schreef:KittyDylan schreef:Onze merrie heeft niet meer hengstig gestaan. Reageert ook totaal niet op de hengst terwijl ze vorig jaar op 5 meter al stond te pissen

Ik ga haar nu hengstig spuiten en hopelijk wordt ze dan wel hengstig.
Na haar eerste veulen werd ze dat jaar ook niet meer hengstig (liep bij de hengst in toen). Gebeurd dat vaker?
Ze hebben altijd een veulenhengstigheid aldus onze dierenarts. Dat kunnen ze alleen heeeeel goed verbloemen als er een veulen bij loopt.
Hoeveel dagen is ze nu?
54 dagen na veulen. Gaat over Lon. Veulenhengstigheid al bewust overgeslagen en dus niet op gelet.
Quir schreef:Ja dat kan zeker KittyDylan, zeker met een veulen aan de voet komt het voor. Al zijn/worden ze vaak wel gewoon hengstig, maar tonen niets door het veulen. Heb je wel gescand?
Niet gescand, we dekken natuurlijk met de eigen hengst. Maar als ze de staart klemt valt er weinig te dekken... we kijken eigenlijk iedere dag de laatste 4 weken en er is echt niets te zien. DA gaf aan dat hengstig spuiten nu ook wel kon, dus dat ga ik doen.
Toen ze in 2020 haar veulen had liet ze ook echt niets zien geloof ik, bij de vorige eigenaresse. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Daar stond ze bij de hengst.
Vorig jaar was ze echt pis en pis hengstig, dit jaar niet gezien, zelfs niet minimaal. Toen ook in een keer dragend.
De andere merrie spuit ik ook hengstig, die liet zich vorig jaar in de veulenhengstigheid ook niet dekken en zo kan ik een week winnen.
We gaan het gewoon zo proberen
als het niet lukt, dekken we volgend jaar gewoon weer. Houden we onze hengst een jaartje langer aan.