Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:51

Gefeliciteerd aan degene met de drachtige merries en succes aan iedereen die nog druk bezig is!

Hier is de merrie vorige week ook weer drachtig gescand, zo blij met veulen van dit jaar dat ze voor volgend jaar weer een Golden Daim veulen verwacht. :j
Merrie is zelf ondertussen ook preferent verklaard dus is nu keur, prestatiesport en preferent. Toch wel heel blij mee!

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:55

Hé Fennee, wat leuk dat jij ook een Golden Daim veulen verwacht en hebt!
Wil je een foto plaatsen van je veulen van dit jaar? In PB mag ook hoor :)

Quir, 5 weken :oo vind je dat niet spannend?

Quir

Berichten: 17399
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:03

Jawel, maar het is niet anders.
Hebben in principe nu 2 kansen (misschien net 3, omdat ik sperma uit Duitsland heb en dus via DHL of HippoXpress komt, binnen Zweden stopt het transport dit jaar ook al 31 juli). Maar seizoen is hier sowieso erg kort natuurlijk.

Volgend jaar als het goed is een binnenbak thuis, dus kunnen we wat eerder beginnen. :=

lailapri

Berichten: 22146
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:39

marjolein88 schreef:
lailapri schreef:
fijn neon!

Mijn devaney is niet dragend en ook niet meer hengstig geweest. Ze krijgt nog tot begin juli om het zelf op te pakken, anders gaan we dr helpen.


Heh verdorie! Hopelijk gaat het toch nog lukken

Anders heb ik een plan b. Als ze niet pakt mag minke een gin veulen. Anders mag minke een dc veulen. Tenzij fenna ineens wel wil dekken met champ.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:40

Cynthia82 schreef:
Hé Fennee, wat leuk dat jij ook een Golden Daim veulen verwacht en hebt!
Wil je een foto plaatsen van je veulen van dit jaar? In PB mag ook hoor :)

Quir, 5 weken :oo vind je dat niet spannend?



Afbeelding
Merrie op de achtergrond is niet haar moeder maar haar 2-jarige halfzus. Is een Leuns Veld’s Winston jr. :j

Ze zit nu even heerlijk in de groei en in de overgang naar normale vacht dus ik hoop dat ze over een maand op de keuring er iets leuker bij staat :+

KittyDylan

Berichten: 8911
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:01

Kimm4 schreef:
KittyDylan schreef:
Onze merrie heeft niet meer hengstig gestaan. Reageert ook totaal niet op de hengst terwijl ze vorig jaar op 5 meter al stond te pissen -O- Ik ga haar nu hengstig spuiten en hopelijk wordt ze dan wel hengstig.

Na haar eerste veulen werd ze dat jaar ook niet meer hengstig (liep bij de hengst in toen). Gebeurd dat vaker?


Ze hebben altijd een veulenhengstigheid aldus onze dierenarts. Dat kunnen ze alleen heeeeel goed verbloemen als er een veulen bij loopt.
Hoeveel dagen is ze nu?


54 dagen na veulen. Gaat over Lon. Veulenhengstigheid al bewust overgeslagen en dus niet op gelet.


Quir schreef:
Ja dat kan zeker KittyDylan, zeker met een veulen aan de voet komt het voor. Al zijn/worden ze vaak wel gewoon hengstig, maar tonen niets door het veulen. Heb je wel gescand?

Niet gescand, we dekken natuurlijk met de eigen hengst. Maar als ze de staart klemt valt er weinig te dekken... we kijken eigenlijk iedere dag de laatste 4 weken en er is echt niets te zien. DA gaf aan dat hengstig spuiten nu ook wel kon, dus dat ga ik doen.

Toen ze in 2020 haar veulen had liet ze ook echt niets zien geloof ik, bij de vorige eigenaresse. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Daar stond ze bij de hengst.
Vorig jaar was ze echt pis en pis hengstig, dit jaar niet gezien, zelfs niet minimaal. Toen ook in een keer dragend.

De andere merrie spuit ik ook hengstig, die liet zich vorig jaar in de veulenhengstigheid ook niet dekken en zo kan ik een week winnen.

We gaan het gewoon zo proberen :o als het niet lukt, dekken we volgend jaar gewoon weer. Houden we onze hengst een jaartje langer aan.

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:18

Neonlight schreef:
Balen Elly, dat was vorig jaar toch ook dat ze wel eitjes had maar geen hengstige baarmoeder?

ja was verleden jaar ook al, maar toen nog niet aan de regumate gehad.


Ik heb het met de DA over spoelen gehad, maar dat zag ze de zin niet van in omdat ze nog maar 1x geinsemineerd was.
Swab zal ik het morgen eens over hebben met haar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:00

Sommige merries komen niet in cyclus met een veulen aan de voet. Er zijn ook merries die wel in cyclus komen maar gewoon niet drachtig worden met een veulen aan de voet.

Elly, ze was nu nog niet hengstig gespoten na de regumate? Sarona werd niet meer hengstig na verwerping vorig jaar, ook regumate om weer in cyclus te komen, na de regumate was ook de baarmoeder niet hengstig, en na hengstig spuiten is het wel gelukt. Ze is nu 336 dagen drachtig. Er is nog hoop!

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:12

ze had 3 dagen na het stoppen met regumate al een ei van 5 cm. Dan kun je niet hengstig spuiten. Nu moesten we dus eerst van dat ei af.
We hopen dat de regumate de boel reset heeft. Volgende week pas hengstig spuiten als morgen ei weg is

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:53

DA is net geweest. Grote oude ei is weg met mooie ovuleer plek en in de andere eileider zitten al wat eitjes in de maak.
Maandag zou ik haar zelf hengstig spuiten maar omdat de baarmoeder nu al meer lijkt te doen dan ze ooit gedaan heeft (op de 1e x na dan), wil ze toch zelf nog even kijken of het nodig is/nog kan.

Van het weekend maar eens mannelijke viervoeter opzoeken waar ze lekker hitsig op wordt.......

suffie
Berichten: 5725
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:19

Neonlight schreef:
Ah, ik was dus niet de enige bij jou die daarom vroeg in de jaren dat ik jullie hengsten heb gebruikt. :))
Ik wacht even het stamboek af of ze terug mailen, anders kan ik altijd nog naar de duitse gaan.


Is dit de HH die begint met een G en klinkt als ruiter?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:42

100 punten.

Veulen zit er nu toch aardig aan te komen, uier nauwelijks teruggelopen in de wei. Maar met dit weer zal ze ook minder gelopen hebben. Nog geen hars of kegelen, maar die fase was ze vorig jaar vergeten, dus waar wij dachten dat het nog niet kwam lagen we net een half uur te slapen toen het alarm ging.

suffie
Berichten: 5725
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:36

Mijn vriendin verwacht over 2 weken een veulen van 1 van zijn eigen ponyhengsten. Heeft nog helemaal niets ontvangen, ook geen factuur voor de dekking. Die hangt wekelijks aan de lijn, belt, mailt, appt, niets.....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:43

Factuur kwam net voor nieuwjaar, in de spam. Bij Setteli ook. Even nagekeken, 22 december. Op 26 december betaald en op 13 januari kreeg ik een herinnering. :') Daarop gereageerd en toen al aangegeven dat ik een kopie wilde.

Setteli

Berichten: 3187
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:37

Ja heel goed in administratie is ie niet. Dekbon ook meerdere keren om gevraagd. Toen Fellow geboren was maar even een foto gestuurd en gevraagd waar de dekbon bleef. 4 dagen later reageerde hij dat die eraan kwam. Toen had ik hem ook redelijk snel.

Setteli

Berichten: 3187
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:41

Morgen met My Fellow naar de NRPS keuring in Lunteren. Hij zit nog best redelijk in zijn vacht, dat is wel jammer. Hoofd en gedeelte hals is er wel uit en bij zijn billen ook (waar ie met z'n staartje langs heen zwiept :+ ). Maar voor de rest nog een beertje :D

Neon gefeliciteerd met je veulen, helaas weer een hengst en geen stippies.

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:48

Succes Setteli!
Neon, je merrie heeft een veulen begrijp ik? Gefeliciteerd!

Volgens mij niet het enige Duitse hengstenstation dat niet zo vlot is. Mijn eerste jaar dat ik hier echt mee bezig ben maar heb al veel dingen gehoord. :o

Setteli

Berichten: 3187
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:11

Annash schreef:
Succes Setteli!
Neon, je merrie heeft een veulen begrijp ik? Gefeliciteerd!

Volgens mij niet het enige Duitse hengstenstation dat niet zo vlot is. Mijn eerste jaar dat ik hier echt mee bezig ben maar heb al veel dingen gehoord. :o


Nee hier gaat het om de Nederlandse tussenpersoon.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:14

Ja, vanmorgen geboren, FS Next Diamond x First Stayerhof's Ramzi H.

Afbeelding

Fokker321
Berichten: 515
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:17

Neonlight schreef:
Ja, vanmorgen geboren, FS Next Diamond x First Stayerhof's Ramzi H.

[ [url=m/iYV81c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd !!
Merrie of hengstje?

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:51

Setteli schreef:
Annash schreef:
Succes Setteli!
Neon, je merrie heeft een veulen begrijp ik? Gefeliciteerd!

Volgens mij niet het enige Duitse hengstenstation dat niet zo vlot is. Mijn eerste jaar dat ik hier echt mee bezig ben maar heb al veel dingen gehoord. :o


Nee hier gaat het om de Nederlandse tussenpersoon.


Ah, dan heb ik niks gezegd. Alleen dat ik wel meer slechte verhalen over verschillende Duitse stations heb gehoord. Zelf ook met drie contact opgenomen eerder dit jaar en echt niks teruggehoord.

Gefeliciteerd Neon! Wat een leuk hoog wit voorbeen. <3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:18

Tja, degenen die mij en mijn veulens kennen hoeven niet naar het geslacht te vragen. :') Weer een hengstveulen. Nummer 8 op rij, de 13de hengst die ik fok tegenover 1 merrie. _O-

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:01

gefeliciteerd Neon!! ziet er leuk uit met zn mooie hoge witte benen !

Setteli, succes morgen ! waarschijnlijk zie ik je morgen dan nog wel :D

Setteli

Berichten: 3187
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:02

marjolein88 schreef:
gefeliciteerd Neon!! ziet er leuk uit met zn mooie hoge witte benen !

Setteli, succes morgen ! waarschijnlijk zie ik je morgen dan nog wel :D


Dat denk ik wel Marjolein! Ik zag dat we in dezelfde rubriek zaten. Ben heel benieuwd naar de andere veulens in deze rubriek (ook een beetje of Fellow niet heel groot is t.o.v. die andere veulens)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:42

Heb je nog een recente foto van Fellow?