Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Purioso was een springer, Le Val Blanc een Engels volbloed, Ulster komt uit Nimmerdor x Amor....
Jazz komt toch echt voort uit springgenen.
Als we in dressuurfokkerij echt kracht in de achterhand willen behouden, is een 'springhengst' in de lijn heel zo'n gek idee nog niet. Ik snap de keuze van Prestige op een Krack C eigenlijk wel.
Het is wel verrekte jammer dat binnen het kwpn ook (vooral?) springhengsten worden goedgekeurd die geen beweging kunnen meebrengen....
Mienez schreef:Volgensmij vind je bij bijna alle 10 à 15 jaar e.o dressuurhengsten wel ergens springbloed. Totilas bijvoorbeeld heeft ook aan moeders zijde springbloed. Een beetje hetzelfde als Ik weet niet of dat werkelijk zo is maar ik kan me voorstellen dat als je zo door blijft fokken het er ook niet beter op wordt.
anneliesdj schreef:[
Als er goede veelzijdige hengsten tussen zouden zitten zou ik ook niet buiten kwpn hoeven zoeken.
Mienez schreef:Als TS zal ik ook mijn hengst voorstellen...
Het is een hengst afkomstig van de veulenveiling Borculo 2011. Momenteel is hij dus 2 jaar oud. Vader is Valdez en moeder een elite merrie van Prestige. Zijn volledige afstamming is Valdez x Prestige x Krack C.
Gigolo is een mooie zwarte verschijning en zal misschien deelnemen aan een van de hengstenkeuringen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
essiesilly schreef:waarschijnlijk present ja![]()
[ Afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
hij ziet er erg goed uit, hebben hem vorige week laten lopen in de binnenbak (waar hij in de opfok staat) en ben erg tevredenmaak nieuwe foto s als hij binnenkomt dus nog even geduld
![]()
afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 7?levels=5