De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:32

DePaardenman schreef:
Dees schreef:
Persoonlijk vind ik de nafok van Gribaldi helemaal niet zo geweldig in de sport. Als je een slepend achterbeen wenste te fokken, moest je absoluut bij Grib zijn :D Als leverancier van keuringspaarden heeft de hengst het echter prima gedaan.

Wat een gel*l, ga maar is kijken hoeveel er GP lopen, hou het bij de feiten, of zeg niets als je die niet kent.

Inderdaad er lopen mega veel Gribs op het hogere niveau...en zowel Toot,als Gribus als Kostolany liepen Grand prix...wat wil je nog meer? tuurlijk lopen er ook mindere van rondt,maar het gaat om de combinatie.

Glendale was van Nimmerdor..Glendale zelf was mischien geen bijzondere maar Nimmerdor heeft zich dubbel en dwars bewezen.

http://www.lauwvanvliet.nl/hengsten.asp ... =1&h_id=34

Hij heeft dus ook niet zoveel kunnen dekken...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:48

DePaardenman schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Persoonlijk vind ik de nafok van Gribaldi helemaal niet zo geweldig in de sport. Als je een slepend achterbeen wenste te fokken, moest je absoluut bij Grib zijn :D Als leverancier van keuringspaarden heeft de hengst het echter prima gedaan.

Wat een gel*l, ga maar is kijken hoeveel er GP lopen, hou het bij de feiten, of zeg niets als je die niet kent.

Paardenman, ooit gehoord van "Economies of Scale"?
Druk die sportpaarden eens uit in verhouding met het aantal geslaagde dekkingen en ga die uitkomst eens vergelijken.

Hengst Glendale was zo'n fok-topper dat hij door KWPN op wacht is gezet.

Cowgirl heeft gelijk - het is niet alleen de hengst die een veulen maakt. Er is weldegelijk ook een merrie bij nodig. Zelfs voor Totilas.
Laatst bijgewerkt door Dees op 04-09-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:55

Kwpn heeft het wel vaker bij het verkeerde eind ;-}

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:10

Elisa2 schreef:

Wat wordt hier mee bedoeld???
Kijk maar eens op internationale concoursen hoeveel KWPN-ers op het hoogste niveau meedoen.
Zegt genoeg denk ik.

Natuurlijk lopen ook paarden van een ander stamboek mee op westrijden maar ik vindt dat de KWPN-ers het over het algemeen goed doen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:20

Waarom doet iedereen zo moeilijk en bot? (Of denkt het beter te weten..)
Ieder kiest toch zeker zelf wel met wie die zijn of haar merrie laat dekken!
Ja de een heeft er maar 800 euro voor over en de ander 5000! Lekker belangrijk, het is toch altijd een gok wat eruit komt!!
En de ene persoon heeft andere bedoelingen met het veulen als de ander..
Laat elkaar in zijn waarde en respecteer elkaar!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:32

september9 schreef:
Elisa2 schreef:

Wat wordt hier mee bedoeld???
Kijk maar eens op internationale concoursen hoeveel KWPN-ers op het hoogste niveau meedoen.
Zegt genoeg denk ik.

Natuurlijk lopen ook paarden van een ander stamboek mee op westrijden maar ik vindt dat de KWPN-ers het over het algemeen goed doen.

Ik heb het hier over de fokkerij..waarin het kwpn weleens vaker hengsten ten onrechte afkeurt of laat staan oid.Maar dat snappen de meeste fokkers die het lezen wel. ;)

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:33

BianCatjee schreef:
Waarom doet iedereen zo moeilijk en bot? (Of denkt het beter te weten..)
Ieder kiest toch zeker zelf wel met wie die zijn of haar merrie laat dekken!
Ja de een heeft er maar 800 euro voor over en de ander 5000! Lekker belangrijk, het is toch altijd een gok wat eruit komt!!
En de ene persoon heeft andere bedoelingen met het veulen als de ander..
Laat elkaar in zijn waarde en respecteer elkaar!!

Helemaal mee eens!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:41

Ach, als je kijkt naar hoeveel Jazz-kinders in de topsport lopen, en hoeveel gelukte dekkingen er zijn geweest dan is hij ook niet zo'n wonderhengst.
Totilas is een zeer bijzonder paard, die mede door zijn karakter zo waanzinnig kon lopen(kon, want ik heb er na Edward maar weinig meer van gezien helaas)
En dat karakter, dat is belangrijk!
Als het dan ook nog eens mooi, functioneel verpakt is en een aardig pootje kan gaan, dan heb je imo een bijzonder paard en is het zeer zeker het dekgeld waard geweest.
Uiteraard moeten we allemaal nog afwachten wat z'n nakomelingen gaan doen, maar fokken blijft gokken en wie weet is Toot wel zo'n gigantisch vaderdier die zijn stempel op vrijwel elke nakomeling drukt ondanks zijn wat minder aansprekende stamboom ;)

Vind die van Essie ook geweldig, wacht met smart op meer foto's of wellicht zelfs wel een filmpje?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:34

svdijk schreef:
Ach, als je kijkt naar hoeveel Jazz-kinders in de topsport lopen, en hoeveel gelukte dekkingen er zijn geweest dan is hij ook niet zo'n wonderhengst.
Totilas is een zeer bijzonder paard, die mede door zijn karakter zo waanzinnig kon lopen(kon, want ik heb er na Edward maar weinig meer van gezien helaas)
En dat karakter, dat is belangrijk!
Als het dan ook nog eens mooi, functioneel verpakt is en een aardig pootje kan gaan, dan heb je imo een bijzonder paard en is het zeer zeker het dekgeld waard geweest.
Uiteraard moeten we allemaal nog afwachten wat z'n nakomelingen gaan doen, maar fokken blijft gokken en wie weet is Toot wel zo'n gigantisch vaderdier die zijn stempel op vrijwel elke nakomeling drukt ondanks zijn wat minder aansprekende stamboom ;)

Vind die van Essie ook geweldig, wacht met smart op meer foto's of wellicht zelfs wel een filmpje?

Dat is idd wel mooi. Totilas was een verpakt kadootje die Edward Gal heeft uitgepakt. Als totilas direct bij Matthias Raat was gekomen hadden we wellicht nooit iets van Totilas gehoord en had men misschien met 400 euro dekgeld klaar geweest.

Wie weet hoeveel verpakte kadootjes er nog rondlopen of hebben rondgelopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:21

Afbeelding

mr knap kop <3 *D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:50

dat is nu echt een heel mooi paard heel benieuwd hoe deze het gaat doen.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:53

zeer aansprekend paard geworden. Vond hem als veulen al leuk, maar nu is het een stoere bink. Mag je trots op zijn essiesilly :j

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:34

Wordt hij aangeboden op de eerste bezichtiging van de hengstenkeuring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:23

Hij is zo leeeeuk!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:11

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:19

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:46

Die "ken" ik van fb idd.. Ik word er qua beweging ook niet warm of koud van eigenlijk :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:43

wil er trouwens wel even aan toevoegen dat een filmpje maken van jonge paarden in de wei zelden een goed "spectaculair"? filmpje word, zouden ze voor reclame niet hoeven doen ;) hebben beide ook heeel veel van moeder weg! (welke ook absoluut geen verkeerde merrie is)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:28

Nee ik heb ze in het echt wel gezien (keuring) en dan bewegen ze wel beter.
Ookal zeg ik niet dat ze geweldig zijhoor :)

Maar zoals ik al zei zit ik in Canada en danook nog eens in NB erg veel kwpn veulens worden hier niet geboren. Dusja dan is het al gauw een goed veulen. Ik weet ook best dat dit wss niet het beste veulen op de keuring zou zijn in NL terwijl ze hier meteen alles wint.

Tja wij moeten het er hier mee doen ;) Dus als ik zeg ik ben fan zou ik haar best in mijn weiland willen hebben staan want dat is een veulen waar je hier in dit land geld mee verdient ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:27

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:26

Hm Toot X Jazz lijkt mij ook niet de meest geweldige combinatie...het Totilas veulen is duidelijker korter in de rug en in de hals maar achter vindt ik hem wel beter dan de De Niro..terwijl het De Niro veulen duidelijk in de rest veel meer mee heeft. {mooie lengte in rug,hals en mooi voorbeengebruik}

Mijn persoonlijke favoriet was trouwens de De Niro x Florencio..maar dat is offtopic.

Essie:die van jou vindt ik nog steeds heel stoer,ben heel benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:34

Nikka bedoel je voor welke hengst je zou gaan om te dekken??
dat hangt natuurlijk van heel veel factoren af.. ik had bijv uit deze merrie een veulen van depardieu (=de niro) praaaachtig model maar haalt het qua kwaliteit bij lange na niet bij alle andere nakomelingen van deze merrie, het is dus maar net wat past, overigens heeft de de niro van de filmpjes hier boven wel meer schoudervrijheid ja

met die van mij gaat het goed hoor :) m n baas traint m want ik heb mn ruggenwervel gebroken :( dus ben er niet heel actief, wel vandaag even meegekeken en z n manen gekortwiekt :P
hij blinkt de pan uit :)
en is zoooo braaf, echt genieten!! niet brullen, kan m gewoon naast merries zetten, netjes braaf mee lopen etc heerlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:42

Essie wat een stoere man! , hij is al flink groot!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 m n vent doet t erg goed, doet goed z n best met alles, is erg braaf brult niet is niet veel hengst (nog :P ) maar is scherp in het werk, ideaal! gister even los laten lopen in het bakje om te oefenen en maakt heel makkelijk wissels, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.. hij gallopeerd dan ook met zo veel gemak en zo n goede motor achter!
boven wat kiekjes met de telefoon dus niet echt erg goede maar ja is wel leuk toch :D
met die 2 naast elkaar is met zijn broer :D (v don romantic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:38

Das een knapperd! Hoe is hun karakter eigenlijk?