Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Opvallend was de keuze om de hengst Chacco Boy (v. Chacco Blue) niet aan te wijzen voor het verrichtingsonderzoek. Hij was bij het publiek de favoriet, echter vond de keuringscommissie informatie uit de moederlijn dermate zwaar wegen dat zij besloten hem niet aan te wijzen, ondanks het feit dat hij fantastisch sprong.
Ik vind dit gewoon triest hoor.
MizzMontana schreef:Wordt er nou op gezingespeeld dat elk dier wat afgewezen is rö bemerkingen heeft? Waar hebben jullie deze informatie vandaan?
Gek... er zijn nog zoveel redenen waardoor een hengst af kan vallen.
Wel is het zo dat de procedure nou eenmaal zo is dat afstamming/moederlijn en rö-rapporten pas tussen de eerste en tweede bezichtiging, en dit is voor geen één deelnemer een geheim.
sarabande schreef:jeanke schreef:Echt frappant gisteren de hengstenkeuring. Eerst gaat Hamoen de L'esprits ophemelen in IDS en de Paardenkrant, lovend op de aanwijziging voor de KSS en dan alles eruitgooien in de 2e bezichtiging met reden kort voorbeen en nog van die zooi, had hij in de 1e bezichtiging al kunnen
zien
en dan de chaccoblue in de 3e bez. eruitgooien voor de moederlijn echt not done
is gewoon platte commerce. zoveel mogelijk naar de brabanthallen en laat ze maar dokken :-(
Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????
Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???
besita schreef:tja men moet dan wel de lijn doortrekken voor iedereen![]()
daar het geval van verleden jaar in te schrijven ( die dressuurcrack met afvlakking was het toch ) geeft men de eigenaar dan toch hoop dat als het toch wel eens zou kunnen
besita schreef:sarabande schreef:Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????
Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???
zo'n uitlatingen vind ik eigenlijk niet kunnen ..![]()
dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..
nu gaan er allerhande wild west verhalen rond ...
jeanke schreef:Inderdaad dat vind ik ook hengsten met OCD moeten er vantevoren uit en hebben geen plaats op de hengstenkeuring
Dat je pas veterinair gaat keuren tussen 1e en 2e bezichtiging is geen goede zaak
daarbij denk ik dat Horn de zijne al wel gekeurd had en er zitten er nog 2 in de KSS denk dat die ook wel veterinair OK zullen zijn of gaan jullie daar OCD-paarden veilen