KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:41

Wordt er nou op gezingespeeld dat elk dier wat afgewezen is rö bemerkingen heeft? Waar hebben jullie deze informatie vandaan?
Gek... er zijn nog zoveel redenen waardoor een hengst af kan vallen.

Wel is het zo dat de procedure nou eenmaal zo is dat afstamming/moederlijn en rö-rapporten pas tussen de eerste en tweede bezichtiging worden beoordeeld, en dit is voor geen één deelnemer een geheim.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 04-02-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:42

Suzanne F. schreef:
Opvallend was de keuze om de hengst Chacco Boy (v. Chacco Blue) niet aan te wijzen voor het verrichtingsonderzoek. Hij was bij het publiek de favoriet, echter vond de keuringscommissie informatie uit de moederlijn dermate zwaar wegen dat zij besloten hem niet aan te wijzen, ondanks het feit dat hij fantastisch sprong.

Ik vind dit gewoon triest hoor.

Maar dan ga je er van uit dat de eigenaar achterlijk is en van niets wist. Wat heeft hij nu een hengst waar de hele zaal voor juichte, denk je niet dat die meer kopers trekt dan wanneer hij thuis gebleven was????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:43

MizzMontana schreef:
Wordt er nou op gezingespeeld dat elk dier wat afgewezen is rö bemerkingen heeft? Waar hebben jullie deze informatie vandaan?
Gek... er zijn nog zoveel redenen waardoor een hengst af kan vallen.

Wel is het zo dat de procedure nou eenmaal zo is dat afstamming/moederlijn en rö-rapporten pas tussen de eerste en tweede bezichtiging, en dit is voor geen één deelnemer een geheim.

Nee er wordt tot 3 keer gezegd dat er een totale rapportage is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:50

sarabande schreef:
jeanke schreef:
Echt frappant gisteren de hengstenkeuring. Eerst gaat Hamoen de L'esprits ophemelen in IDS en de Paardenkrant, lovend op de aanwijziging voor de KSS en dan alles eruitgooien in de 2e bezichtiging met reden kort voorbeen en nog van die zooi, had hij in de 1e bezichtiging al kunnen
zien
en dan de chaccoblue in de 3e bez. eruitgooien voor de moederlijn echt not done
is gewoon platte commerce. zoveel mogelijk naar de brabanthallen en laat ze maar dokken :-(

Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????

Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???

Waarbij het rö gedeelte toch duidelijk naar voren wordt gehaald. Zo'n insinuering vind ik zeer jammer, want ik denk dat ook jij geen inzicht hebt in de totale reportage.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 04-02-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:50

tja men moet dan wel de lijn doortrekken voor iedereen ;)
daar het geval van verleden jaar in te schrijven ( die dressuurcrack met afvlakking was het toch ) geeft men de eigenaar dan toch hoop dat als het toch wel eens zou kunnen

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:52

stomme vraag misschien, maar waar kan je kaartjes halen?
want ik wil nog ergg graag gaan! maar heb geen idee waar je die haalt haha O:)

MizzMontana

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:52

Arwin, aan het loket ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:55

MizzMontana schreef:
Waarbij het rö gedeelte toch duidelijk naar voren wordt gehaald. Zo'n insinuering vind ik zeer jammer, want ik denk dat ook jij geen inzicht hebt in de totale reportage.

Daarom geef ik het als voorbeeld, zonder een oordeel te vormen, hetgeen velen hier wel doen.

ibikus

besita schreef:
tja men moet dan wel de lijn doortrekken voor iedereen ;)
daar het geval van verleden jaar in te schrijven ( die dressuurcrack met afvlakking was het toch ) geeft men de eigenaar dan toch hoop dat als het toch wel eens zou kunnen

STEL dat het zo zou zijn vind ik een afvlakking in de categorie C toch wel heel wat anders dan losse fragmenten.

Carolienn_

ah heb het al gevonden, dankje! :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:56

Arwin6 schreef:
stomme vraag misschien, maar waar kan je kaartjes halen?
want ik wil nog ergg graag gaan! maar heb geen idee waar je die haalt haha O:)

Voor wanneer, want het zou best eens kunnen dat de vrijdagavond morgen uitverkocht is

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:57

Ok, dan begreep ik dat verkeerd.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:13

besita schreef:
sarabande schreef:
Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????

Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???

zo'n uitlatingen vind ik eigenlijk niet kunnen .. :o
dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..
nu gaan er allerhande wild west verhalen rond ...

Inderdaad dat vind ik ook hengsten met OCD moeten er vantevoren uit en hebben geen plaats op de hengstenkeuring
Dat je pas veterinair gaat keuren tussen 1e en 2e bezichtiging is geen goede zaak
daarbij denk ik dat Horn de zijne al wel gekeurd had en er zitten er nog 2 in de KSS denk dat die ook wel veterinair OK zullen zijn of gaan jullie daar OCD-paarden veilen :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:24

jeanke schreef:
Inderdaad dat vind ik ook hengsten met OCD moeten er vantevoren uit en hebben geen plaats op de hengstenkeuring
Dat je pas veterinair gaat keuren tussen 1e en 2e bezichtiging is geen goede zaak
daarbij denk ik dat Horn de zijne al wel gekeurd had en er zitten er nog 2 in de KSS denk dat die ook wel veterinair OK zullen zijn of gaan jullie daar OCD-paarden veilen :(

Ik vind dat er nogal veel kritiek komt van Belgische bokkers op een Nederlandse keuring.
Ik zou zeggen, doe het eens beter in plaats van zoveel kritiek te uiten en kijk eens naar de stand van zaken in de internationale sportwereld.
Zo slecht is dat beleid toch niet met zulke resultaten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:25

@ Jeanke: De eisen van de veiling zijn zo mogelijk nog strenger dan van de hkc, een afvlakking is daar echt niet toegestaan! Veterinair keuren tussen 1e en 2e bezichtiging is imo geen probleem, waarom nakijken van paarden die de eerste bezichtiging toch al niet gehaald hebben?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:38

ik uit zeker geen kritiek ..alleen dat puntje wat ik aanhaal ( leigen over de rede van niet doorgaan ) vind ik een aandachtspunt ..verder ben ik niets dan lovernd over de nederlandse sportpaarden maar als klein landje hoeven wij belgen zeker niet onder te doen met betrekking tot het fokken van sportpaarden ..
ik kreeg namelijk verleden week ook een sneer van de ruiter dat ik best wat chauvinistischer mag wezen op onze paardenstapel !! zegt ie :" denk je dat het over de grenzen allemaal zoveel beter is ..?" de hengstencompetitie in nederland al eens gaan bezoekn waar al die olympische ruiters een hengst komen voorstellen die er met de buik over springt ..of in Duistland al die logge slagschepen ..en frankrijk met een abbonement met een hele ijzerwinkel in de muil :o ..het is overal hetzelfde ..de goeie springen er overal uit ..in gelijk welk land maar er loopt net zoveel oliebol rond in elk land

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:58

Ik doelde niet direct op jou besita, ik weet waar je mee bezig bent en niets dan lof voor jouw instelling.
Ik doelde vooral op mensen die zo goed als geen zicht op de KWPN fokkerij hebben en iedere mogelijkheid benutten om er tegenaan te schoppen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:07

Moderatoropmerking:
Ik denk dat niemand uit eerste hand kan vertellen dat er door de hkc waar dan ook over gelogen zou zijn, insinuaties daarover mogen dan ook achterwege blijven.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:09

ik zie hier eigenlijk weinig belgen reageren op het keurbeleid :). toch tof dat belgen jullie keuring zo volgen zou ik dan denken, want betekend dat het iets wil zeggen in het buitenland.

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:20

heeft er niemand de Untouchable x Cantate Touch gezien ?
ben er nl benieuwd naar
als ze allen geweest zijn ga ik de filmpjes eens bekijken, toch spijtig dat je niet van alle 2de bezicht. hengsten de filmpjes kan zien zou wel echt interessant geweest zijn

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:27

Ik heb ergens gelezen dat die hengst niet geweest is! Wel jammer en ik vraag me af waarom die hengst niet geweest is. Het weer kan wel meespelen, want ik vind het een enorm risico om nu met paarden de weg op te gaan.

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:04

Dat is wel echt jammmer, het is toch die, die reeds in Westfalen goeggekeurd is en dan naar NL verkocht is, of ben ik abuis
Het weer, dat geldt voor iedereen en de anderen zijn er toch ?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:09

Ja, daar heb je een punt! Dat is idd dezelfde.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:22

Onze hengsten zijn er klaar voor :j
Morgeochtend vroeg vlechten en afreizen naar DenBosch.
Hopelijk werkt het weer een beetje mee..

Veel plezier iedereen die morge en zaterdag ook nog gaat!!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:26

Succes wonderboy!