Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:46

Iorrr, fijn zo’n dochter. Doet ze goed. Dat belooft wat!

Revali geniet van je vrije dag. Moet kunnen zo nu en dan

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:50

Pantykous schreef:
Gefeliciteerd Besita, luxe koppie alvast :j Ik ben ook nieuwsgierig naar de Eldorado.

Gomir en Lexa, ook top nieuws!

Ik ben ook jaloers op Iorrr. Mijn oudste van 4 boeit het niet echt, de jongste van 1.5 is nog niet te peilen.

Ik ben ook jaloers.
De jongens van ons ( 25 en 23 jr) willen best af en toe helpen maar zijn echt geen paardenmannen. De jongste zei vroeger altijd: Dat hardlopen in die witte pakjes, dat lijkt me wel wat. Hij heeft toen n paar keer met merrie en veulens n keuring gelopen totdat er een op z’n teen ging staan en n gefrustreerde merrie m in zijn arm beet. Toen dacht ie; doe het zelf maar :Y)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:56

Hier ook 2 doelmannen
De jongste is ook met ponies begonnen en was wel een natuurtalentje maar ging toen een keer met broer en opa naar de voetbal en rijlaarzen gingen de kast in ..voetbal is op zich ook veel gezelliger( groepsgevoel , kantine ) dan een pony aan huis .
En ze hebben vooral thuis gezien hoeveel werk paarden aan huis - in weer en wind en modder :+ , nooit vrij of vakantie - zijn

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:10

Leuk om te lezen. Komen jullie ook uit een paarden familie?
Mijn ouders hebben er helemaal niks mee. Geen idee van wie ik het heb :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:25

Mijn hele familie zit wel echt in de paardensport.
Met fokkerij hebben ze zelf weinig. Daar ben ik het buitenbeentje in :)

Ik ga mijn dochter ook zeker niet pushen. Ze moet doen wat ze graag doet. Ik wil geen stal afstaan aan een A pony die dan ook nog niet eens dienst doet :+ :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:52

Hier zegt mijn 4 jarige bijna dagelijks dat hij wilt paardrijden. Op stal rommelen en poetsen vindt hij heerlijk. Als we de paarden nog aan huis hadden gehad dan had hij allang een pony gehad maar dat zit er nu niet in.
Hier zal naar de aangepaste manege moeten maar dit zit vlakbij. Eerst wat ouder worden.

Gefeliciteerd met de goedgekeurde hengsten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:22

Mooie verhalen! Leuk als familie en kinderen zo betrokken zijn. Aan de andere kant begrijp ik de kinderen ook die voor andere sporten/hobby’s kiezen. De verantwoordelijkheid voor de zorg van dieren is toch anders.

Ik heb geen kinderen. Mijn vriend vindt ze mooi en indrukwekkend, maar van een afstandje. Mijn ouders zijn allebei bang voor paarden. In mijn tienerjaren altijd alle zorg voor de paarden gehad. Was wel makkelijker dat ik toen in Nieuw-Zeeland woonde waar het houden van paarden wel wat anders gaat/ging dan hier in Nederland.
Hier dus ook geen idee van wie ik het heb. :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:55

Ik ben de enige in de familie die paarden leuk vind, m'n moeder is bang voor ze :')

Ik dacht, ik vraag het hier eens :D

Mijn NU merrie is tandjes heet, maakt zich vaak erg sterk maar is tegelijk ook heel gevoelig in de mond. Nu zit ik te denken om eens zo'n Winderen bit te proberen, hebben jullie daar ervaring mee/zie je dat wel eens voorbij komen?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:05

Hier ook geen familie in de paarden, weet niet waar bij mij de microbe van gekomen is!

Geen ervaring met Winderen... zie af en toe wel zo eens een oranje gel bit voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door Charisma op 28-10-24 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:16

Geen ervaring met Winderen. Wel met de Beris Konnex. Soortgelijk concept. Hele goede kwaliteit voor prima prijs.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:12

Pantykous schreef:
Ik ben de enige in de familie die paarden leuk vind, m'n moeder is bang voor ze :')

Ik dacht, ik vraag het hier eens :D

Mijn NU merrie is tandjes heet, maakt zich vaak erg sterk maar is tegelijk ook heel gevoelig in de mond. Nu zit ik te denken om eens zo'n Winderen bit te proberen, hebben jullie daar ervaring mee/zie je dat wel eens voorbij komen?

Ik rijd er nu eentje met mijn Winderen bit. Ben echt fan!! Krijg veel fijnere aanleuning. Deze ruin kan ook stug worden maar ook zo in een keer heel gevoelig doen. Dan ben ik direct de aanleuning kwijt.
Reed mijn Zirocco er ook op(in pelham vorm)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:17

Hier de micklem met poponcini goede ervaring

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:33

Leuk om te horen!
Ik ben er deels mee opgevoed mijn opa had altijd al Welshjes maar die hield hij gewoon voor de hobby. Mijn vader vind het prachtig maar eigen bedrijf dus nooit echt veel tijd voor gehad maar hebben wel altijd pony’s gehad ik en mijn zus.

Hoe doen jullie het eigenlijk met vakanties en de pony’s die je thuis hebt staan?

Ik heb een hengst op het oog. Maximus vdl. Nog meer mensen die er. wat van vinden?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:59

Nog iemand die vanavond naar de show van van de Oetelaar gaat vanavond?
Ik ben wel zeker van mijn keuze maar wil Dorian toch ook live zien.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:18

De keren dat ik maximus op concours zag vond ik er niks aan. Maar dat is natuurlijk een mening :+ denk wel dat je een merrie moet hebben die exterieur matig bloed heeft

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:19

Revali schreef:
De keren dat ik maximus op concours zag vond ik er niks aan. Maar dat is natuurlijk een mening :+ denk wel dat je een merrie moet hebben die exterieur matig bloed heeft

Hahah dank voor je mening :)

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:15

besita schreef:

is in NL niet toegestaan in de basis

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:44

De micklem of de poponcini ?
Ik vind beide juist zo zachtaardig :j
Ik heb echt goede ervaringen met de micklem hoofdstellen

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:06

esje01 schreef:
Nog iemand die vanavond naar de show van van de Oetelaar gaat vanavond?
Ik ben wel zeker van mijn keuze maar wil Dorian toch ook live zien.

Ik ben ook benieuwd naar Dorian, ik twijfel nog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:21

Bertje16 schreef:
besita schreef:

is in NL niet toegestaan in de basis

De micklem mag gewoon en op de foto's die ik via google vind zou ik niet direct vallen over de poponcini bitten. Of is dat van materiaal dat niet toegestaan is?

PK: mijn zusje is heel blij met haar Winderen bit

Ik heb Maximus nog niet in het echt gezien en ik ben niet zo'n Zirocco fan, maar ik vond hem op de show (online) wel een fijne indruk maken en uit die stam springen ze allemaal! Lieten ze van hem nou ook veulens zien op de show? Was een hengst waar de veulens me echt van opvielen, maar twijfel of hij dat was.

Groot gelijk dat je geen box wil bezetten met een werkloze pony Umeo :D

Gefeliciteerd met je merrieveulen Besita!

Missixty: ik zou eens naar Berlin-bloed kijken op die merrie, enerzijds omdat de overgrootoma echt een fijn paard gegeven heeft van Berlin en anderzijds omdat ik denk dat je met Gullit uit deze Padinus meer dan genoeg lossigheid houdt. In de regio zou je dan naar It's possible kunnen kijken. Als diepvries geen probleem is evt Comfortuna (komen topfijne paarden van!) of Gaspahr.
Mattias van Reini lijkt ook een super bewerkbaar paard te zijn als dat bloed je meer aanspreekt.

En voor degene die vroeg waarom ik voor het AES gekozen heb: ik had in eerste instantie ingezet op het NRPS, omdat de eerste bezichtiging daar niet zo vroeg is en hij me daar met zijn bloeduitstraling en goede bewegingen goed leek te passen. Maar die vonden hem te jeugdig en dan zit je dus ook direct al een heel eind in het seizoen en zijn er niet veel opties meer ;)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:45

De gewone micklem mag wel maar de multi niet. Die heeft een ring op de neus. Als je de ring aftaped mag je wel starten( ik heb het ook niet verzonnen)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:14

Ik rijd ook met micklem en dan Winderen bit. Mag gewoon. En idd die andere de ring afdekken.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:15

besita schreef:
De micklem of de poponcini ?
Ik vind beide juist zo zachtaardig :j
Ik heb echt goede ervaringen met de micklem hoofdstellen

Ik heb ook een 'neppe'maar dan met gespleten kopstuk. Vind ik ook fijn werken.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:39

Hier ook heel tevreden van de micklem. Heb de ringen gewoon van de wedstrijdhoofdstellen afgepitst met de tang. :+

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:31

Revali schreef:
Ik rijd ook met micklem en dan Winderen bit. Mag gewoon. En idd die andere de ring afdekken.

Goed dat jullie niet in mijn jury regio wonen. Ik zou dat niet toestaan. Alles wat afgeplakt wordt gaat er bij mij echt uit/af. Van Winderen bit vind ik wel OK ook al staat dat geloof ik ook nog niet op het lijstje