Against the odds, onze Y’ur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 11:03

Ja wat een grapjas is het hè? Niet voor te stellen :')

Nee ik heb 2 dames drachtig nu, Makani en Rosa. Noura is gewoon een beetje royaal in haar gewicht :o :+
We hadden bedacht om Y’ur geleidelijk af te spenen. Dus hij sliep nu al een paar weken zonder mama en dan overdag nog samen. Als ze van de winter van de wei af zouden komen (zal niet lang meer duren denk ik met alle regen) was het idee om hem dan volledig van Rosa af te halen.
Maar.. dat hoeft niet meer :oo Rosa heeft Y’ur zelf afgespeend. Hij mocht halverwege vorige week ineens niet meer aan de melkbar, tot grote frustratie bij hem (voor een paar dagen :') ). Ze begint ook al aardig buikje te krijgen met de nieuwe baby, dus het zal nodig zijn voor haar. Mega fijn voor ons!
Binnen 2 dagen was haar uier volledig opgedroogd en produceert ze niks meer. Y’ur heeft het helemaal geaccepteerd en probeert ook niet meer te drinken. Zo gaaf hoe dat zichzelf kan regelen!

En ja! Als hij groot genoeg wordt om te rijden, dan wil ik hem zéker in de endurance gaan uitbrengen. Ik denk oprecht dat hij dat én heel leuk vindt, maar het ook goed zou doen :j

Stiekem begin ik wel er vanuit te gaan dat hij een normale hoogte gaat bereiken. Hij loopt nog iets achter, maar haalt gestaag de curve in.

<3
Afbeelding

Oh en meneer is ook al zadelmak :')
Hij is heel erg van het; wat jij hebt, wil ik ook. Dus toen Noura afgezadeld werd, wilde hij ook. Nou prima vent, hier heb je het zadel :')
En dan zie je nog net niet de trots van hem afstralen, vind hij echt geweldig :))
Afbeelding

Zo vind hij helpen ook erg leuk. Dus tegenwoordig mag hij wat dingetjes bijhouden voor me. Dan heb je dit soort taferelen :')

En samen knabbelen met Makani, die 2 zijn echt dikke maatjes <3

Yavanna

Re: Against the odds, onze Y’ur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:41

Wat een figuur is het toch he. Die gaat weinig problemen geven met zadelmak maken denk ik. Wijs in zijn koppie.
Prachtig ook die nevel verderop in de wei :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:29

Wat een heerlijk beest vind ik het iedere keer weer dat ik hem zie.

Als die ooit nog eens wel van iets onder de indruk is dan zou het me verbazen. Het gaat allemaal zo leuk vanuit zijn spelletjes en zijn nieuwsgierigheid en natuurlijk heel mooi dat je dat zo van jongs af met hem kan doen zo.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:13

Daar ga je echt een leuke aan hebben, zeker weten :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 15:49

Yurriespam *\o/*

We hebben zijn favoriete spelletje weer eens gedaan, samen racen! *\o/*

Noura heeft vandaag wat onderzoeken in de kliniek gehad, bij thuiskomst was ze doorweekt van het zweten op de trailer. Arm dier. Dus lekker een poosje onder onze (erg oldschool maar fantastische!) wollen deken gestaan. En jullie kennen hem ondertussen wel. Wat een ander heeft… wil hij ook :))

Dus natuurlijk meneer! Hij past bijna :')

Verder vindt hij de kruimels van het hooi het aller, allerlekkerste! Maar wat is nog leuker?
Dit in mijn haar strooien :') :Y)

Verder hebben we gisteren nog een mooie scan mogen zien van de kleine broer of zus. Alles ziet er tot nu toe goed uit <3

Rosa krijgt ook al een mooi buikje, wat wij erg fijn vinden! Ze is nu al dikker dan wat ze op het einde van Y’ur was *\o/*
Afbeelding

Maar we hebben echt wel baas boven baas hier. Makani is een beetje een opschepper :') :o
Die zit vandaag op 71 dagen dracht… hoe zal die er op het eind wel niet uitzien? :roll: :+

Afbeelding

Dikke kus weer van Y’ur <3

Afbeelding

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:05

Wat is het toch een heerlijk blij ei, daar word je toch helemaal vrolijk van? <3

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:18

Ik begin al gelijk te grinniken als ik zie dat het Y’ur topic weer oranje is, dat betekend nieuw bericht.
Hij is echt zo leuk. Het is dat het niet past, een paard aan boord, maar anders….
Makani is zeker dik, zit er geen tweeling in? :P

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:34

Jaaa ik heb hetzelfde als Yavanna. Word meteen blij als ik zie dat er een nieuw bericht is in het Y’ur topic.

Wat een heerlijke en lollige berichten allemaal weer!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:03

Idem hier :D

Het is toch zo'n enthousiast beestje, hé. Altijd ín voor gekkigheid :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:16

Yavanna schreef:
Ik begin al gelijk te grinniken als ik zie dat het Y’ur topic weer oranje is, dat betekend nieuw bericht.

Ja ik ook! Ik ben echt groot Y’ur fan! Ik hoop zo dat hij zo blijft als hij ouder wordt :D

Waar ik wel benieuwd naar was: houden jullie alle paarden zelf die jullie fokken?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:05

Wat een geweldig beest is het toch, om die kop moet je toch spontaan lachen :') _O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:15

Zo’n grappig paardje die Y’ur.
Zou door die lange dracht zijn hersenen beter ontwikkeld zijn dan gemiddeld?
Ik ben heel benieuwd of het volgende veulen van Rosa ook zo grappig en aanwezig is. Fijn dat ze al een buik krijgt, dan zal het ditmaal wel een normale dracht worden lijkt me.
Wat jullie met Y’ur hadden is ook wel heel uitzonderlijk dus dat nogmaals zou ook wel heel apart zijn.
Ik vind het ook steeds heel leuk als dit topic weer nieuwe Y’ur spam heeft :D

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:45

Wat een clown is het ook en die deken, het is bijna een jurk voor hem :')

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 22:56

Ik vind jullie reacties ook altijd zo leuk, geeft energie om te blijven posten *\o/*

Marigold schreef:
Zo’n grappig paardje die Y’ur.
Zou door die lange dracht zijn hersenen :') beter ontwikkeld zijn dan gemiddeld?
Ik ben heel benieuwd of het volgende veulen van Rosa ook zo grappig en aanwezig is. Fijn dat ze al een buik krijgt, dan zal het ditmaal wel een normale dracht worden lijkt me.
Wat jullie met Y’ur hadden is ook wel heel uitzonderlijk dus dat nogmaals zou ook wel heel apart zijn.
Ik vind het ook steeds heel leuk als dit topic weer nieuwe Y’ur spam heeft :D

Ik heb werkelijk geen idee of dat zo is, betere ontwikkeling. Hij vind zelf in iedergeval van wel :')
Wij grappen ook altijd; hij had ook een stel grote hersenen, dat mega voorhoofd als pasgeborene moet ergens voor zijn geweest :')

Druif_01 schreef:
Ja ik ook! Ik ben echt groot Y’ur fan! Ik hoop zo dat hij zo blijft als hij ouder wordt :D

Waar ik wel benieuwd naar was: houden jullie alle paarden zelf die jullie fokken?

Tot nu toe is Y’ur ons eerst gefokte knul. Meteen een leuke vuurdoop gehad zo :o
We verwachten nu 2 veulens aan huis, samen met een vriendin hebben we ook nog een cremello merrie die ook dit jaar drachtig is. (Die staat een straatje verderop bij die vriendin)
Dat veulen zal ook voor ons zijn. Dus we hebben, hopelijk, volgend jaar 3 veulentjes rondhuppelen.

Alles aanhouden is in het beginsel niet de bedoeling.. _O- maar ik ken mezelf.. :+ O:)
in principe wil ik alleen merries aanhouden, maar een goede hengst sluit ik ook niet uit. Y’ur is de uitzondering, eerste kindje van Rosa die sowieso blijft :j

Yavanna schreef:
Hij is echt zo leuk. Het is dat het niet past, een paard aan boord, maar anders….
Makani is zeker dik, zit er geen tweeling in? :P

Nee ze had maar 1 follikel en 1 keurig kloppend hartje gescand. Dus er zit er echt maar 1 in. We gaan wel nog een keer voor controle deze week of volgende week. Dan weten we het 100% zeker, maar ik denk dat ze gewoon graag opschept :))

We hebben vandaag weer even in de wei gespeeld met het gespuis :+:

Mooi buikje bij Rosa <3
Afbeelding

De halfbroer en halfzus samen *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 00:04

Oh de video is geblokkeerd zie ik, hier een iets kortere versie, dan mag het wel :j

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 06:22

Blij ei :D Nou, we komen echt binnenkort een keer langs hoor. Mijn vriend vertelde het al aan een vriend van ons dat we jullie kant binnenkort opgaan _O- _O-
Wat is de combinatie met de cremello merrie en verwachten jullie dan een speciaal kleurtje?
En vandaar dus 3 veulens :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:52

Oh wat leuk joh, 3 veulens! *\o/*

Ben echt benieuwd ook naar het antwoord op de vraag van Yavanna of er kans is op een bijzondere kleur.

Verder vind ik naast Y’ur je overige paarden ook allemaal heerlijk om naar te kijken hoor.

Ries411

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:29

Wat een verhaal! Ik volg

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 13:52

Yavanna schreef:
Blij ei :D Nou, we komen echt binnenkort een keer langs hoor. Mijn vriend vertelde het al aan een vriend van ons dat we jullie kant binnenkort opgaan _O- _O-
Wat is de combinatie met de cremello merrie en verwachten jullie dan een speciaal kleurtje?
En vandaar dus 3 veulens :D

De cremello is met dezelfde papa gedekt ook <3 . Dus bruin x cremello.
De kansen zijn valk of palomino <3

Kijk even deze varkens van de week :') :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:05

Hahahaha wat een dreknekken _O-

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:07

Heerlijke varkens :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:37

Geweldig dit, maar Y’ur vind het slaan in het water wel leuk, maar rollen is net weer een stap te ver of niet? En Makani is echt al dik.
Leuk ben wel heel benieuwd naar het veulen uit die combinatie. Allemaal familie van elkaar :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:51

Altijd als ik Y’ur zie denk ik: zo blij dat ik hem niet zadelmak hoef te maken :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:59

Ik denk dat dat bij gem best wel eens mee kan vallen. Hij houdt van aandacht en uitdaging en wil alles wel uitproberen. En hij is voor de duvel niet bang en heeft al van alles gezien en gevoeld.
Je zult alleen denk ik wel van goeden huize moeten komen om hem bezig te houden in zijn koppie tijdens het rijden. Anders verzint hij zelf wel iets. :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:29

Haha dat deed de vader van mijn merrie ook altijd, direct in zo'n plas gaan liggen :D. Gelukkig had zijn dochter die gewoonte niet over genomen :))