De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

BianCatjee

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:16

Soort van tweeling ;) (embryo transplantatie, waren er eigenlijk 3)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:13

Oja :P , mooi span bij elkaar!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:54

1e dag binnen van uit de wei :)

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:55

Ik kan niet anders uitbrengen dan <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:59

hmz ja zo voelde ik me ook wel toen ik m de eerste dag binnen had <3 hihi (en nu nog hoor, zie m morgen weer, loopt al met singel en hoofdstelletje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:08

<3 eindeloos ... Hoe oud is meneer nu?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:10

hij is nu 2 jaar 5 maanden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:59

Die bij ons lopen nog lekker op de wei..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:53

De vraag is nu vooral:
Is een gewoon goed paard gefokt te hebben nu echt de meerwaarde van de dekking met Totilas (a 8.000 euro) waard geweest?

Ik denk dat in veel gevallen met een andere hengst een vergelijkbaar resultaat zou zijn geboekt.
Dus wat is nu de meerwaarde van Totilas?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:59

Essie d'r dek was geen € 8000....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:07

Laat het 4.000 zijn geweest...

Bracht die dekking nou echt meer dan een 800 euro dekking?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:08

Dat zullen we zien eens het paard in de sport en/of fokkerij terecht komt...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:09

we zullen zien... ;) ik weet gelukkig hoe de anderen zijn die ik gefokt heb en of hij beter is of niet :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:38

Ik ben heeeeeel benieuwd naar de eerste bezichtiging in december..dan zullen we hopelijk zien of de Totilasjes hun geld waard zijn geweest.En zowiezo denk ik dat de meeste niet zullen excelleren in beweging in eerste instantie maar vooral boven gaan komen drijven in de sport vanwege hun functionele exterieur.Als Toot dat genoeg door vererft heeft uiteraard.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:50

Dat betekend dus Elisa dat je op de hk nog niet meteen kan/moet oordelen
Waarom zijn mensen zo ongeduldig? Wacht eerst maar een paar jaar tot ze de kans in de sport krijgen.
En snap ook niet waarom veel mensen zeggen kijken of hij het geld waard is, het komt toch niet uit jullie portemonnee?..
Ik hoop dat hij naast z'n functionaliteit ook zijn geweldige doorzettingsvermogen doorgeeft en dat merken we pas in de sport

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:19

Ik ben het helemaal met essiesilly hierboven eens.
De nakommelingen van Totilas zullen denk ik op de keuringen niet de meeste indruk maken maar in de sport zullen ze wel boven komen drijven.
Wij hebben ook met Totilas gedekt en we hebben nu een 2,5 jarige merrie van hem.
Onze reden om met Totilas te dekken was niet zijn exterieur of beweging maar vooral zijn super (wedstrijd)mentaliteit,instelling en
karakter.
Ik denk dat er maar weinig topwedstrijdhengsten zijn die je met een lange teugel een bomvolle joellende en applaudiserende brabanthal in kunt laten stappen,na de huldiging een GEWELDIGE show kunt laten zien en weer gewoon lekker ontspannen de ring kunt verlaten.
Dat vindt ik een super karakter!
Onze hobby is vooral het fokken van goede dressuurpaarden en met het bloed van Totilas in de merrielijn is dat commercieel gezien denk ik wel een voordeel,maar de tijd zal het leren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:38

Totilas is per saldo niets aanders dan een Gribaldi x Glendale uit de Minka-stam welke vooral uitblinkt in het leveren van springpaarden.

Tuurlijk is het commercieel fokken met zo'n presterende hengst. Maar is het genetisch interessant genoeg om mee te fokken? Is het genetische interessanter dan de rest?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:59

Ja

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:23

Nee :D

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:58

Dees schreef:
Totilas is per saldo niets aanders dan een Gribaldi x Glendale uit de Minka-stam welke vooral uitblinkt in het leveren van springpaarden.

Tuurlijk is het commercieel fokken met zo'n presterende hengst. Maar is het genetisch interessant genoeg om mee te fokken? Is het genetische interessanter dan de rest?

Ik dacht dat o.a. gribaldi en Totilas zich wel bewezen hebben in de sport,is het niet?
Het vermogen om te presteren op het hoogste niveau zit dus waarschijnlijk wel in hun genen.
Ik denk dat dat een goede basis is om mee te fokken,we willen tenslotte toch allemaal een goed dressuurpaard wat het in de sport goed doet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:03

Persoonlijk vind ik de nafok van Gribaldi helemaal niet zo geweldig in de sport. Als je een slepend achterbeen wenste te fokken, moest je absoluut bij Grib zijn :D Als leverancier van keuringspaarden heeft de hengst het echter prima gedaan.
Totilas zelf heeft zich vooralsnog uitsluitend bewezen in de sport - zijn nafok is nog te jong en daar kun je weinig van zeggen. Dus een foktechnische genetisch wonder?
Glendale daarentegen heeft vooral bewezen foktechnisch helemaal niet zo geweldig te zijn en van de Minka-stam kun je veel goede dingen zeggen, maar niet dat het een stam is waar veel dressuur in zit.

Op een beste merrie zal ook Totilas heus een goed veulen kunnen brengen, zelfs met zijn genen wel. Maar als een andere hengst dat ook kan, wat is dan de meerwaarde van 'wonder' Totilas voor de dressuurpaardenfokkerij?

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:24

Dees schreef:
Persoonlijk vind ik de nafok van Gribaldi helemaal niet zo geweldig in de sport. Als je een slepend achterbeen wenste te fokken, moest je absoluut bij Grib zijn :D Als leverancier van keuringspaarden heeft de hengst het echter prima gedaan.

Wat een gel*l, ga maar is kijken hoeveel er GP lopen, hou het bij de feiten, of zeg niets als je die niet kent.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:35

Dees schreef:
Totilas zelf heeft zich vooralsnog uitsluitend bewezen in de sport - zijn nafok is nog te jong en daar kun je weinig van zeggen. Dus een foktechnische genetisch wonder?
Glendale daarentegen heeft vooral bewezen foktechnisch helemaal niet zo geweldig te zijn en van de Minka-stam kun je veel goede dingen zeggen, maar niet dat het een stam is waar veel dressuur in zit.

Op een beste merrie zal ook Totilas heus een goed veulen kunnen brengen, zelfs met zijn genen wel. Maar als een andere hengst dat ook kan, wat is dan de meerwaarde van 'wonder' Totilas voor de dressuurpaardenfokkerij?

Alsof alles bij de pappa vandaan komt. :?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:52

Dees schreef:

Foktechnisch gezien is Totilas een toevalstreffer, kijk maar naar zijn volle broers en zus. Die doen vooralsnog niets is de sport.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:09

Ik ben echt zo gek op die van Essie! MEER foto's hahaha! Ik vind het echt geweldig dat je vertrouwen in je beestje houdt, wie het laatst lacht... Hou ons op de hoogte!