KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:13

Nou bij mij lukt het ook niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:14

merelhof schreef:
zag hem net nog eens springen op de video, geweldig dier; bloed, vermogen en reflexen. Hopelijk wordt hij door een ander stamboek gekeurd :) (waar ze wel weten wat lugano en flugel in de moederlijn wil zeggen:) )

Waar zie jij die video?
Ik heb net op de site zitten kijken maar kan alleen filmpjes vinden waarbij ze aan de hand voorgebracht worden.

Weet iemand trouwens of de valk hengst al is geweest? Die in de paardenkrant heeft gestaan?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:17

Ja die valk was ook gister, sprong maar normaal. Mocht dan ook niet naar de derde bezichtiging. Wel 1 van de publieks lievelingen want er ging een warm OHHHH... door de hal toen hij werd afgewezen.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:19

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:30

MizzMontana schreef:
Ja die valk was ook gister, sprong maar normaal. Mocht dan ook niet naar de derde bezichtiging. Wel 1 van de publieks lievelingen want er ging een warm OHHHH... door de hal toen hij werd afgewezen.

Haha die fokkers willen natuurlijk ook weleens een ander kleurtje :P
Weet je ook welk nummer hij had? Kan hem niet terug vinden...

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:34

't is een Concorde toch, misschien helpt je dat? Hollands Golden Boy zat er aan moederskant ergens voor, vandaar de kleur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:36

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:42

Dat ze die Chacco Blue hebben laten staan snap ik ook helemaal niet niet :? Super springpaard, 1 van de beste van de dag. Het excuus een gebrek aan prestatie in de moederlijn gaat mij, bij een uitzonderlijk springpaard als de chacco blue, de pet ver te boven. Willen de heren hkc naast de hengstenlijnen nu ook de merrielijnen onderwerpen aan bloedvernouwing? Elke goede merrie lijn moet ergens een begin maken, geef dan zo'n moderne, bloederige chacco, die zeer veel kwaliteit op de sprong laat zien ook een kans in het vo, evenals de Carolus en de Calvino x Nabuur die helaas geen groen licht kregen.

Dat ze de Douglas uit baloubet hebben genomen.. wat een buffel, dat is niet vooruitgaan op een moderner model, even als de Nekton, beide normale springpaarden, die hadden ze van mij mogen laten staan.

In keuzes als de Clinton x Caretino, Balou du rouet x Animo, Cornet x Corland, Maximum Joe x Celano en de Larino x Contender kan ik mij helemaal vinden.

De sprortief geboude, jeugdige Darco x For Pleasure kreeg nog wat kritiek van de hkc, weinig hengst, maar vond toch genade vanwege zijn uitstekende moederlijn. Gelukkig werkt het dus ook wel een andersom, want een paard dat zo'n simpele sprong maakt waarbij hij zijn hele lichaam optimaal gebruikt en steeds in een fijne galop door de ring gaat hadden ze mi nooit kunnen laten staan.

(Concorde x Roven xx nr. 92)

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:47

Echt frappant gisteren de hengstenkeuring. Eerst gaat Hamoen de L'esprits ophemelen in IDS en de Paardenkrant, lovend op de aanwijziging voor de KSS en dan alles eruitgooien in de 2e bezichtiging met reden kort voorbeen en nog van die zooi, had hij in de 1e bezichtiging al kunnen
zien
en dan de chaccoblue in de 3e bez. eruitgooien voor de moederlijn echt not done
is gewoon platte commerce. zoveel mogelijk naar de brabanthallen en laat ze maar dokken :-(

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:48

Is de hengst Untouched v. Untouchable x Cantate Touch doorgegaan ?
Wie heeft deze gezien en wat vonden jullie ervan ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:02

jeanke schreef:
Echt frappant gisteren de hengstenkeuring. Eerst gaat Hamoen de L'esprits ophemelen in IDS en de Paardenkrant, lovend op de aanwijziging voor de KSS en dan alles eruitgooien in de 2e bezichtiging met reden kort voorbeen en nog van die zooi, had hij in de 1e bezichtiging al kunnen
zien
en dan de chaccoblue in de 3e bez. eruitgooien voor de moederlijn echt not done
is gewoon platte commerce. zoveel mogelijk naar de brabanthallen en laat ze maar dokken :-(

Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????

Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:04

MizzMontana schreef:
In keuzes als de Clinton x Caretino, Balou du rouet x Animo, Cornet x Corland, Maximum Joe x Celano en de Larino x Contender kan ik mij helemaal vinden.

Ze wouden o zo graag een Larino eens testen; als ze goed waren liep er een hoop van in de sport
en deze was ook geen superpaard, sprong minder dan de 4 l'esprits en die lieten ze staan

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:09

De Larino heeft nu al ten opzichte van de eerste bezichtiging zich al behoorlijk verbeterd en is voorzichtig op de sprong, hij oogt ook wat jeugdig dus dat zal zich nog wel positief gaan ontwikkelen. Daarintegen waren de 4 L'Esprits al "af" en sprongen ze allemaal zeer wisselend.

Edit: ik was al verbaasd dat er 4 van L'Esprit door de eerste bezichtiging kwamen want zo overtuigend waren ze niet
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 04-02-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:10

MizzMontana schreef:
(Concorde x Roven xx nr. 92)

Dat was het idd, waarom kan ik die niet terugzien?
Ik snap niks meer van het hele systeem :S

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:14

sarabande schreef:
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????

Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???

zo'n uitlatingen vind ik eigenlijk niet kunnen .. :o
dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..
nu gaan er allerhande wild west verhalen rond ...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:24

heeft er ook iemand een foto van nr 161 kreator xx x wellington van 8dec in assen? is niet doorgegaan..
en/of heeft iemand gezien hoe die het deed?
Laatst bijgewerkt door Jade op 04-02-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:28

besita schreef:
sarabande schreef:

dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..

Ik heb ook begrepen net dat de hengst niet goed was op de foto.
Tja ik vind dat ze dat gewoon openbaar moeten maken hoor. Eigenaar weet waar hij aan begint of hij trekt de hengst zelf terug. Beetje liegen om de reden van vertrek.. nee dat vind ik niet kunnen. Zeg dan gewoon eerlijk: Fantastische hengst, helaas moeten wij deze hengst laten gaan voor de 3de bez. vanwege rontgenologische bemerkingen. Klaar.....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:30

inderdaad ..of je zegt het gewoon vanaf de eerste bezichtiging ..de "sportmannen & handelaren " zullen hem daarom ook zeker niet laten staan

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:31

besita schreef:

Ik zeg niet dat er een niet goed is op de foto's ik geef het als voorbeeld.

Veterinaire verhaal is een onderdeel van de totale rapportage. Daarom is het onmogelijk om vanaf de tribune te beoordelen waarom de jury een hengst niet doorlaat. In Nederland zijn we er al aan gewend dat heel apart bewegende dieren niet meer terug komen, dat is gewoon onderdeel van de selectie.

O en WW verhalen zijn er altijd hoor :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:32

besita schreef:
inderdaad ..of je zegt het gewoon vanaf de eerste bezichtiging ..de "sportmannen & handelaren " zullen hem daarom ook zeker niet laten staan

Ja maar die zijn in Den Bosch, ook de buitenlanders. Dus wil je die aparte wel laten zien.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:34

sarabande schreef:
besita schreef:

Ja maar die zijn in Den Bosch, ook de buitenlanders. Dus wil je die aparte wel laten zien.

dat mag van mij ...maar zeg het bij de 1 ste bezichtiging al ..desnoods ook al in de catalogus ..
maar liegen door de commissie vind ik eigenlijk niet kunnen !!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:35

sarabande schreef:
besita schreef:

Dat is te begrijpen dat je de beste wil laten zien. Maar wees dan gewoon eerlijk over de reden dat ze hem niet door laten gaan. Of schaamt het KWPN zich daarvoor?? Ik vind dit genanter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:36

besita schreef:
dat mag van mij ...maar zeg het bij de 1 ste bezichtiging al ..desnoods ook al in de catalogus ..

Dat is helemaal geen liegen, daar is iedereen van op de hoogte dat het zo gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:38

Ookal is iedereen op de hoogte, dat maakt het liegen niet minder ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:38

sarabande schreef:
besita schreef:

Dat is helemaal geen liegen, daar is iedereen van op de hoogte dat het zo gaat.

Ik vind het wel liegen. Ze zeggen dat hij eruit gegaan is vanwege tegenvallende moederlijn.
Citaat:
Opvallend was de keuze om de hengst Chacco Boy (v. Chacco Blue) niet aan te wijzen voor het verrichtingsonderzoek. Hij was bij het publiek de favoriet, echter vond de keuringscommissie informatie uit de moederlijn dermate zwaar wegen dat zij besloten hem niet aan te wijzen, ondanks het feit dat hij fantastisch sprong.

Ik vind dit gewoon triest hoor.