Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merelhof schreef:zag hem net nog eens springen op de video, geweldig dier; bloed, vermogen en reflexen. Hopelijk wordt hij door een ander stamboek gekeurd(waar ze wel weten wat lugano en flugel in de moederlijn wil zeggen:) )
MizzMontana schreef:Ja die valk was ook gister, sprong maar normaal. Mocht dan ook niet naar de derde bezichtiging. Wel 1 van de publieks lievelingen want er ging een warm OHHHH... door de hal toen hij werd afgewezen.
jeanke schreef:Echt frappant gisteren de hengstenkeuring. Eerst gaat Hamoen de L'esprits ophemelen in IDS en de Paardenkrant, lovend op de aanwijziging voor de KSS en dan alles eruitgooien in de 2e bezichtiging met reden kort voorbeen en nog van die zooi, had hij in de 1e bezichtiging al kunnen
zien
en dan de chaccoblue in de 3e bez. eruitgooien voor de moederlijn echt not done
is gewoon platte commerce. zoveel mogelijk naar de brabanthallen en laat ze maar dokken :-(
MizzMontana schreef:In keuzes als de Clinton x Caretino, Balou du rouet x Animo, Cornet x Corland, Maximum Joe x Celano en de Larino x Contender kan ik mij helemaal vinden.
sarabande schreef:Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????
Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???
besita schreef:sarabande schreef:Heb je wel eens van veterinaire eisen gehoord, die zijn nu bekend.
En denk je niet dat het voor eigenaren prettiger is om in een openbare uitleg iets over korte benen en merriestammen te horen dan OCD aan 2 knieen of zo????
Ik bedoel, kan je meekijken in de rapporten die gemaakt zijn tussen de 1e en 2e bezichtiging???
zo'n uitlatingen vind ik eigenlijk niet kunnen ..![]()
dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..
nu gaan er allerhande wild west verhalen rond ...
besita schreef:zo'n uitlatingen vind ik eigenlijk niet kunnen ..![]()
dan moet men maar doen zoals op andere stamboeken ..eerst keuren voor je naar de eerste bezichtiging kan ..bij het BWP ed moet de hengst eerst naar de vet ..pas na goedkeuring mag je inschrijven ..
nu gaan er allerhande wild west verhalen rond ...
sarabande schreef:besita schreef:inderdaad ..of je zegt het gewoon vanaf de eerste bezichtiging ..de "sportmannen & handelaren " zullen hem daarom ook zeker niet laten staan
Ja maar die zijn in Den Bosch, ook de buitenlanders. Dus wil je die aparte wel laten zien.
sarabande schreef:besita schreef:inderdaad ..of je zegt het gewoon vanaf de eerste bezichtiging ..de "sportmannen & handelaren " zullen hem daarom ook zeker niet laten staan
Ja maar die zijn in Den Bosch, ook de buitenlanders. Dus wil je die aparte wel laten zien.
sarabande schreef:besita schreef:dat mag van mij ...maar zeg het bij de 1 ste bezichtiging al ..desnoods ook al in de catalogus ..
maar liegen door de commissie vind ik eigenlijk niet kunnen !!
Dat is helemaal geen liegen, daar is iedereen van op de hoogte dat het zo gaat.
Citaat:Opvallend was de keuze om de hengst Chacco Boy (v. Chacco Blue) niet aan te wijzen voor het verrichtingsonderzoek. Hij was bij het publiek de favoriet, echter vond de keuringscommissie informatie uit de moederlijn dermate zwaar wegen dat zij besloten hem niet aan te wijzen, ondanks het feit dat hij fantastisch sprong.