2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:39

WillemYntJee schreef:
Wat k trouwens ook niet snap; de paarden die doorgaan naar t verrichtingsonderzoek krijgen geen commentaar, maar degenen die afgewezen worden wel. Waarom is dat?

Dit zijn volgens mij dezelfde mensen als in de kooi.

Er gaan er veel door! :wow: Schimmeltje ook door :)

Ter info van de fokker/eigenaar wat er niet goed genoeg is. Als ie door is is ie goed genoeg dus dat behoeft verder geen commentaar.

Ik vond de 314 en 441 de leuksten, ga ik zeker in de gaten houden.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:40

lientjeds schreef:
Kom ff binnenwippen, echt zonde, staan die mensen daar, doet je hengst het goed, en halen ze zo'n excuus aan om jouw hengst te weren?!

Liliputter, véél succes morgen, uit wat voor merrielijne komt jouw hengst? want ja, blijkbaar o zo belangrijk bij KWPN...

Wodette, dochter hoog gescoord op de merrie keuring, lichte tour paard ruin, nog een keur merrie van jazz, vorig jaar 2e bez. hengst maar niet dat er nou 3 gp paarden in de stam zitten o.i.d. Maar Bravour is apart genoeg toch :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:41

Wat betreft de moederlijk, dat soort hengsten wordt doorgestuud naar de 3e bezichting omdat dat ook belangrijk kan zijn voor de predikaten voor de moeder. En zo'n hengst is natuurlijk ook net wat makkelijker te verkopen. ;)

Lilliputter veel succes morgen!

Lilliputter

Re: 2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:43

Dank je ThePast03!!

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:43

Volgens mij zijn de hengsten die door mogen naar de 2e bezichtiging allemaal 'ster' en dus zijn ze wel interessant voor de merrielijn...........het is in dat opzicht dus wel mooi als ze door mogen naar de 2e 'ronde' .
Veel hengsten zijn ook aangegeven voor de KSS en dan is het natuurlijk ook leuk als je paard de 3e bezichtiging gehaald heeft (nog leuker als ie is aangewezen...........), maar of dit nu een goede reden is om de hengsten, waarvan inderdaad bij voorbaat al vaststaat dat de moederlijn niet goed of te eenvoudig is, er in de 3e bezichtiging er pas uit te gooien............ik vind het toch ook wat moeizaam.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:46

@ Lilliputter heel veel succes morgen, en geniet ervan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:47

Dei van Kajanus is er 2 jaar geleden ook uit gegaan vanwege de moederlijn als het me goed bij staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:53

Lilliputter: hoe laat moet die van jullie morgen? (heb zo geen boekje bij de hand)

Wij zijn ook beetje bang dat moederlijn niet goed genoeg is, merrie zelf loopt wel ZZL maar geen keur, wel voorgebracht maar niet goed zat. Moeder van de merrie wel veel goede nakomelingen en predikaten. Hopelijk is ie toch goed genoeg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:55

Haike: Met welke ga jij dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:56

haike schreef:
Lilliputter: hoe laat moet die van jullie morgen? (heb zo geen boekje bij de hand)

Wij zijn ook beetje bang dat moederlijn niet goed genoeg is, merrie zelf loopt wel ZZL maar geen ster. Moeder van de merrie wel veel goede nakomelingen en predikaten. Hopelijk is ie toch goed genoeg!

Een sportmoeder een een oma met predikaten is toch wel goed? Denk dat ze meer doelen op een moeder die alleen ster is en oma en overoma niks gedaan oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:57

Ga voor de Santano, niet van ons maar rijd wel voor de fokker de merrie en halfzus. Heb paardje ook geboren zien worden en eerste maanden meer dan dagelijks gezien, dus hoop wel dat ver gaat komen

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:20

Ik ga voor je duimen Lilliputter! Helaas kan ik er overdag niet bij zijn maar ben alleen 'savonds van de partij. Ik ga het wel via internet volgen.
Is hij een beetje fit?

Bnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:23

ioontje schreef:
Volgens mij zijn de hengsten die door mogen naar de 2e bezichtiging allemaal 'ster' en dus zijn ze wel interessant voor de merrielijn...........het is in dat opzicht dus wel mooi als ze door mogen naar de 2e 'ronde' .
Veel hengsten zijn ook aangegeven voor de KSS en dan is het natuurlijk ook leuk als je paard de 3e bezichtiging gehaald heeft (nog leuker als ie is aangewezen...........), maar of dit nu een goede reden is om de hengsten, waarvan inderdaad bij voorbaat al vaststaat dat de moederlijn niet goed of te eenvoudig is, er in de 3e bezichtiging er pas uit te gooien............ik vind het toch ook wat moeizaam.

Dat is inderdaad waar Maseike en ik gisteren ook over vielen. Zoals ik toen al zei vind ik het ook meer een zoethoudertje naar de fokkers, zo van: ja we selecteren niet meer zo streng op moederlijn, maar o wacht in de tweede/derde bezichting vliegt je hengst er toch uit vanwege de merrielijn... Beetje raar.
Nu ja, waar ik gisteren geen rekening mee hield is dat het inderdaad toch een opsteker is voor je merrielijn als er een tweede of derde bezichtiging hengst in zit, dus dat is wel verbetering tov eerst.

Neemt niet weg dat ik denk dat we aan het eind van de rit gewoon weer hetzelfde resultaat wat betreft moederlijnen hebben als voorgaande jaren (dus mindere merrielijnen komen er niet in voor..). Misschien verbetert het nog met de jaren, we zullen zien!

Lilliputter, succes morgen, ik ben er ook, zal goed opletten als hij in de ring verschijnt, ben benieuwd!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:15

Dank jullie wel allemaal!!! We gaan ervoor en Bravour ziet er echt super uit!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:24

Succes ik zal bravour morgen wel zien verschijnen..
De hengsten van onze stal worden nu ingeknot en daarna mogen ze goed slape om morgen hun best te doen.

Ik heb er zin in!
En zal zeker genieten van die knappe koppies

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:26

Ik zit net de foto's te kijken van de dressuurhengsten die aangeboden worden voor de select sale, het valt me op dat de meesten nou niet op hun voordeligst gefotografeerd zijn, ik zou als eigenaar niet blij zijn met dat soort foto's. Wat vinden jullie?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:29

De Cristo en de Vigo zijn ook door. :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:44

Vind de foto´s ook niet allemaal even geweldig...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:24

Ik ben vandaag geweest en ik vond het leuk :D wa er nooit eerder geweest.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:25

Santvoortje schreef:
Ik ga voor je duimen Lilliputter! Helaas kan ik er overdag niet bij zijn maar ben alleen 'savonds van de partij. Ik ga het wel via internet volgen.
Is hij een beetje fit?

Super, foto´s komen zeker weten hier nog te staan!! +:)+

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:37

Hallo,

Sorry voor het inbreken ... maar ik zag op het programma van vandaag staan dat er ook een Quasimodo Z meeliep (08.30 uur Nafok Quidam de Revel). Hij staat niet bij de doorverwezen hengsten, maar heeft iemand hem toevallig ook gezien vanmorgen? (type, beweging, springen) :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:42

Ik heb hem niet gezien, maar er is hier vast iemand die hem wel gezien heeft :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:45

Ik ben benieuwd iig :)

Ik lees wel intensief mee, lever alleen geen commentaar ....
Succes morgen met je eigen hengst!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:47

Ik ben er morgen ook *\o/* en ik zal voor je duimen liliputter.
Liezel1 schreef:
Dei van Kajanus is er 2 jaar geleden ook uit gegaan vanwege de moederlijn als het me goed bij staat...

Klopt dat was wel erg jammer :o

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:49

Dank je!! Enne... vooral commentaar geven hoor!! :) Aan elk paard mankeert wel iets en mits je het onderbouwend en een beetje subtiel kunt brengen mag je alles zeggen :D!