afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:09

Dees schreef:
Gets wat sneu voor die hengst Troy... maar wel heel erg jong voor een hartaanval, vinden jullie niet?

Sja gezonde jongens van net 20 kunnen ook zomaar neerstorten Scheve mond
Vind het erg sneu.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:17

Alanta schreef:
[naam verwijderd], zou je de naam van diegene waar je op reageert wel even goed op bokt willen zetten, ik neem aan dat je met saartje, Sarabande bedoelt, maar er is ook echt een saartje hier op bokt, beetje l u l l i g als ze dit leest en ze zich van geen kwaad bewust is

Jij hebt helemaal een punt Alanta!
Ik heb het bericht aangepast.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:21

Dees schreef:
Saartje... zonder enige aanleiding presteer jij het om in je korte reacties het NRPS minderwaardig te maken aan het KWPN.

Ik denk dat jij de enige bent die in mijn reacties een demonisering van het NRPS ziet Ach gut Het NRPS heeft een andere fokkerij en maar weinig grote zware merries, vandaar waarschijnlijk de conclusie van de belanghebbenden dat andere merries andere veulens zouden opleveren.
De praktijk heeft inmiddels laten zien dat dat niet het geval is.

Lees jouw negatieve posts over jet KWPN eens door (ben je wel even bezig) het is jouw insteek stamboeken af te kraken, de mijne niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:42

Jeetje wat erg van Troy! Volgens mij ging het in de sport de laatste tijd juist zo goed!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:24

Idd. erg jammer van Troy, was een fijn sympathiek paard met een extra galop. Sh*t happens...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:48

Dees schreef:
Gets wat sneu voor die hengst Troy... maar wel heel erg jong voor een hartaanval, vinden jullie niet?

Dat wordt een autopsie in opdracht van Lloyds schat ik in ........ Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:34

Dees: zou je misschien eens kunnen proberen om de mening van een ander wat meer te respecteren en begrijpen en niet meteen alles in het extreme te trekken?

In mijn ogen valt Sarabande het NRPS absoluut niet aan, maar geeft ze aan dat een hengst als Florencio mogelijk beter presteert op merries van een ander type als de 'gemiddelde' NRPS-merrie.
Natuurlijk zijn er ook binnen het NRPS merries die zwaarder zijn of die zijn overgeschreven vanuit een ander stamboek en daardoor een ander type hebben, maar er zijn ook nog heel veel dieren met een duidelijk arabische inslag die daar nog vele kenmerken van tonen en juist daarom minder geschikt zijn om gecombineerd te worden met Florencio. Heeft imo totaal niets met het aanvallen van een stamboek te maken, maar alles met het gebruiken van gezond verstand en gerichte hengstenkeuze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:37

CGJ12 schreef:
Dees schreef:

Waarom kreeg ik nou gelijk ook dat gevoel toen ik dit bericht las Bloos

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 02:29

Pipo schreef:
CGJ12 schreef:

Waarom kreeg ik nou gelijk ook dat gevoel toen ik dit bericht las Bloos

Achterdochtig zijn wij he.....ik had ook meteen dubbele gevoelens hierover toen ik het las!!! How convenient!!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:56

marcolemar schreef:
Idd. erg jammer van Troy, was een fijn sympathiek paard met een extra galop. Sh*t happens...

Ben een beetje off topic Bloos , maarrrrr oliebol happens zou ik het niet noemen!
Ik vind dat er wel erg veel hengsten overlijden aan een hartaanval (toevallig....ik denk het niet Boos! )
Alle hengsten worden onderheven aan een medische keuring en zijn kern gezond!! hengsten met een aangeboren hartafwijking worden niet goed gekeurd!
Het is eerder diep triest dat er weer een hengst dood neervalt Boos!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:35

Ja ik vraag me ook af hoe gezonde paarden in 1x een hart aanval krijgen,hebben ze een sporthart ofzoiets? of wat is er aan de hand?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:13

Ik weet niet hoe Troy gereden werd. De LDRmethode heeft kennelijk niet zo'n goede uitwerking op de gezondheid van de paarden. Het is niet uitgesloten dat bij deze onnatuurlijke hoofdhouding de hersenen onvoldoende worden voorzien van de noodzakelijke zuurstof. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken wijzen in die richting. Als de hersenen onvoldoende zuurstof krijgen, sterven de hersencellen af. Daarmee wordt ook de functie van de hersensen, die het functioneren van de organen regelt waaronder het hart, ernstig belemmert en uiteindelijk totaal uitvalt. En dat leidt onherroepelijk tot een vroegtijdige dood.
Zoals iedereen weet, zijn er inmiddels al meerdere paarden, die volgens de LDR methode werden gereden, vroegtijdig aan het einde gekomen. Ook bij deze nog jonge paarden en in de kracht van hun leven bleek het falen van het hart de oorzaak te zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:28

Ik dacht niet dat de hengst Troy zo gereden werd. Ik vraag me ook af of het kan komen door een uurtje met je kop naar beneden te lopen.Lijkt me iets te suggestief eigenlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:31

Idool werd ook zo gereden...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:35

janderegelaa schreef:
Idool werd ook zo gereden...

cocktail ook.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:37

Elisa2 schreef:
Ik dacht niet dat de hengst Troy zo gereden werd. Ik vraag me ook af of het kan komen door een uurtje met je kop naar beneden te lopen.Lijkt me iets te suggestief eigenlijk.

Haha idd, dat vraag ik me ook af. Maar goed, ik ben geen dierenarts.

Hoe dan ook vind ik het heel erg voor Niels Bax, als je topper wegvalt is dat altijd heel zonde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:45

Elisa2 schreef:

Als er daardoor echt een bloedtoevoer wordt afgeknepen waardoor een deel (?) van de hersenen te weinig zuurstof krijgen lijkt mij een uur juist heel erg lang, dan zou een paar minuten genoeg kunnen zijn.

Maar ik wil die wetenschappelijke onderzoeken best eens zien. Is daar een bron ergens van te vinden?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:49

Dat is zo,dan is een uur erg lang,maar dan zouden er eerder verschijnselen moeten zijn denk ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:56

Elisa2 schreef:
Dat is zo,dan is een uur erg lang,maar dan zouden er eerder verschijnselen moeten zijn denk ik.

Geen idee, ik ben helaas niet medisch onderlegd en kan dat dus niet weten.
Misschien zijn er wel verschijnselen maar zijn die nauwelijks waarneembaar? Of wordt het de oorzaak niet gezien van die verschijnselen?
Ik denk ook niet dat de paarden een uur lang achtereen in extreem diepe houding lopen, dus om nu aan dat uur vast te houden?
Het gaat er niet hoelang, maar of het echt zo is dat zoiets schade aan het hart en hersencellen kan toebrengen.

Alles is mogelijk denk ik, daarom zou ik ook graag dat rapport willen zien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:05

Troy werd helemaal niet LDR gereden volgens mij...
Daar was het ook geen paard voor.

Hij zal toch ook wel niet bezweken zijn aan zijn 831e merrie van dit jaar....... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:27

CGJ12 schreef:
Troy werd helemaal niet LDR gereden volgens mij...
Daar was het ook geen paard voor.

Kan toch ook helemaal niet met dat dikke korte halsje van hem Bloos

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:35

Met een goedwerkende stang kunnen sommigen heel veel. Ja Er zijn zelfs geruchten dat er wel kaken mee gebroken zijn. En waar rook is, is vuur.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:37

arie53 schreef:
Met een goedwerkende stang kunnen sommigen heel veel. Ja Er zijn zelfs geruchten dat er wel kaken mee gebroken zijn. En waar rook is, is vuur.

Er gaan ook geruchten dat de VS morgen wordt aangevallen.
Maar zijn er nu echt wetenschappelijke onderzoeken geweest of is het een "wetenschappelijk" gerucht dat extreem diep rijden kan lijden tot hartproblemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:39

arie53 schreef:

Dat paard werd niet zo gereden, dus deze insinuaties zijn niet op zijn plek Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:45

arie53 schreef:
Met een goedwerkende stang kunnen sommigen heel veel. Ja Er zijn zelfs geruchten dat er wel kaken mee gebroken zijn.

Da's nog niks.
Als het moet breek ik er een compleet paard mee. Zelfs een EASP-er..... Nagelbijten / Gniffelen