Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:00

Nieky veel succes met scannen vandaag! Hopelijk 3 x goed nieuws voor je.

Hennos gefeliciteerd met de dracht van je mooie buffeltje <3

Crazy_funky dan nu een luide gefeliciteerd! En succes met de andere 2.

Wij mogen op het wachtbankje. Ik werd net gebeld, Veroons ei is zojuist gesprongen en ze gaan nu meteen insemineren. Hij wou even checken of hij de goede rietjes had. Eckstein's Eminenz toch? Ja zeker weten, geen andere <3 . Dus als het goed is, zit het er inmiddels in. Morgenochtend checken ze nog even op vocht en dan mag ze weer naar huis.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:25

Ik heb het even zo druk gehad dat bokt er een beetje bij in is geschoten.

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Voor degene waarbij het niet is gelukt succes met de nieuwe ronde! Mijn duimen draaien voor jullie!

Muronia en de anderem op de wachtbank, spannend!

Ik ben vandaag weer wezen scannen met de maiden. Ze had een tweeling dracht. Een is weg geknepen en moeten zaterdag weer terug. Dit is voor mij de eerste keer met tweeling. Gaat het afknijpen meestal goed? Of is de kans zeer groot dat het andere vruchtje nu ook afsterft?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:28

Volgens mij hoor ik daar vaak wel succesverhalen over. Ligt er ook een beetje aan of ze heel dicht tegen elkaar zaten dacht ik?

Welke app hebben jullie voor het bijhouden van de dagen? Ik had filiumapp maar ik raak niet meer ingelogd. Daarop kon je ook mooi scans en inseminaties bijhouden.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:31

Ja ga het zaterdag meemaken denk ik. Hoop dat de ene goed blijft zitten.

Ik heb niet perse een app maar ik heb widgets op mijn telefoon:

Afbeelding

Ik doe dan dagen optellen. Je kan ook af laten tellen. App heet Color Widgets.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:40

Muronia, welkom op het bankje!

Myrthe, die van mij had een 2ling en is dus afgeknepen en dat gaat tot zover goed. Ze had een ontstekingsremmer gekregen zodat dr baarmoeder rustig blijft en niet het andere vruchtje ook afvoert.

Ik heb de app “aftellen” maarja dat is niet paard gerelateerd en kan je alleen op en aftellen. Voor mij meer dan genoeg.

Nou Noor daarstraks nog eens gedekt. Morgenochtend met Hyflyn weg.
Veulen van Noor die ze nu aan de voet heeft wilde niet eens mee. Die bleef liever bij Malibu en haar veulen in de wei haha.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:49

Claudia wat super! Fijn dat ze vlot naar huis kan :D Nu maar duimen.
Ik gebruik altijd deze site, voor dagen aftellen heb ik een aftelapp op de telefoon. Of die er ook is voor optellen weet ik niet
https://www.berekenhet.nl/modules/vakan ... atums.html
Nee het zou jammer zijn dat de hengst straks ‘verdwenen’ is en ik nergens bewijs van heb. Haren zijn inmiddels opgestuurd, nu even wachten tot ze goed aankomen bij het stamboek

Myrthe voorzichtige gefeliciteerd. Altijd spannend 2. Ik heb er geen ervaring mee

Nieky hoe ging het scannen? Jaa het zullen hele bijzondere veulens worden <3

Hennos gefeliciteerd!! Mooie combinatie. Heb je ook een foto van hoe de veulens nu zijn?

Crazyfunky wat fijn! Gefeliciteerd! Fijn dat de andere dames ook zo goed gaan
Haha nee ze houden niet zo van regen :P Jaa ik ben ook gek van de hengst! Hij staat momenteel op een trainingsstal om beleerd te worden en dan wordt hij verkocht :j

Boelles oh dan ben ik denk ik in de war met retlaw haha. Ja ik ook! Wanneer mag je weer scannen?

Janine wel fijn om te weten dat ze zo goed terecht komt

Mirjamalvaro Ohh das balen dat ze waarschijnlijk eerst wel dragend was. Hoop op snel een goede scan!

Amhorses is die hengst nu gecastreerd oid? Omdat het sperma zo beperkt is
Nee Enzo heeft alleen Zilver gedekt. Lang verhaal kort, eerste keer dekken was Faline er natuurlijk nog en heeft alles met haar vader kunnen regelen en de dierenarts die er 5 min vandaan woont. Tweede keer dekken lag ze al op de IC, niet aanspreekbaar. En haar vader was net onwel geworden dus die kon niet met de trailer rijden (Enzo staat aan huis). Dierenarts wou hem wel ophalen en zo kon hij toch 2x springen. Helaas heb ik Faline nooit meer gesproken, maar gelukkig was het toen gelukt. Een dag voor het scannen overleed ze. De familie heeft verder niks met paarden. Ze hebben een doe-het-zelf pensionstal en zitten niet te wachten op het geregel en gedoe van een dekhengst. Dus al haar paarden gaan verhuizen. Er zijn al 2 merries verkocht. Een aan een pensionklant, dus die blijft lekker bij de familie op het erf. De andere merrie is naar Duitsland. Verkocht waar Faline zelf bij was, dus dat was haar keuze. En waarschijnlijk gaat Enzo daar ook heen. Maar dat is nog niet zeker.

Loniejj gefeliciteerd!

Rowindie hopelijk netjes drachtig straks, 1 zaadje is genoeg :D

Annash ben benieuwd welke hengsten er op je lijst staan

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 05:03

Ik had me hier helemaal in het begin al eens gemeld volgens mij, maar ondertussen zijn er al ruim 30 pagina’s bij gekomen :')

Ik had een hele leuke smoky grulla Lusitano hengst uitgezocht voor mijn KWPN merrie Idaza, helaas was hij plotseling halverwege het seizoen niet meer beschikbaar dus moest ik last minute switchen.
Dus nu is het de Gelderse hengst Pharaoh geworden, waar ik ook al een heel leuk veulentje van heb lopen dit jaar uit Idaza haar dochter Raven.
Afbeelding
Idaza met haar veulentje van dit jaar (v. Oscar)
Afbeelding
En m’n Pharaoh veulentje van dit jaar uit Raven
Afbeelding

Ze is vandaag geinsemineerd, dus spannend. Ze word de 21st gescand op dracht :))

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:09

@Muronia, kom even binnenvallen want ik heb hetzelfde.
Heb het nu in aftellen gezet bij de tweede merrie, maar de eerste is al een tijdje drachtig en stond daar wel in.
Heb hele seizoen al gedonder met Filliumapp dus wil ook een andere.

Mis het wel hoor dit jaar om niet met jullie mee te kletsen, maar heb de telefoon behoorlijk geminderd en merk dat dit soort dingen dan erbij inschieten. Wel jammer, maar mentaal een verademing om niet zoveel dat ding in handen te hebben :').

Maaaaaar ga toch proberen weer mee te komen! Leuk trouwens om te zien dat de bekende club er nog grotensdeels is!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:27

My foals! Ik hou er alles in bij.

Ik ga zondag 2 merries scannen en hopelijk komende week allebei insemineren. De andere 2 volgende week keer scannen, veulentjes zijn nu ruim 2 weken. En als t goed is wordt de drachtige merrie ook binnen kort gescand of ze nog mooi drachtig is. :):)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:51

Ik kom ook weer onder mijn mee lees steen vandaan.
Vorige week vrijdag heb ik Celien hengstig gespoten. Maar maandag was er nog nagenoeg niks van te zien. :+ Gister was er een ei van ruim 3,5cm. Vandaag beginnen we voor de zekerheid met insemineren omdat de vorige cyclus het ei ons op deze grote ontglipt was. }:)
Duimen jullie mee?? O:)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:01

Hennos leuk dat je er weer bij bent. En gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Am_horse snap ik idd dat je de hengst nog even voor je zelf houden. Ben heel benieuwd.

Crazy_funky Fijn dat het vruchtje er nog zat *\o/* fijn dat je andere 2 dames ook gedekt zijn of gedekt worden.

Muronia dan zat je gevoel toch mooi juist van woensdag/donderdag klaar voor te insemineren :D ..hopelijk kan ze vandaag naar huis. Ik heb gewoon een Days counter.

Myrthee hopelijk blijft het ene vruchtje zitten.

Kabayo nog extra speciaal dat dit dan voorlopig zijn enigste nakomeling wordt. Heftige periode ook zo voor de familie.

Libera Balen dat de hengst ineens niet meer beschikbaar was. Maar fijn dat je vlug een alternatief hebt gevonden.

Quir hoeveel wil jij er dekken dit jaar?

Kevinsky we duimen hier mee..hopelijk deze x meer geluk.

Nou gisteren gescand. Abby (gedekt door santos) niet drachtig maar ook totaal niet hengstig :+ . Gaan even afwachten, achter 2 weken komt hij terug voor andere te scannen. Als ze dan nog niet hengstig is scannen we haar mee.

Loes stond gisteren op dag 18 hengstig maar hebben haar toch even laten scannen. Kwestie om zeker te zijn dat ze zuiver is. Ze was gelukkig zuiver en had al een ei van 4.2 dus zij is gisteren nog gedekt.

En Missy is drachtig van Booster *\o/* . Booster heeft tot nu toe 6 van de 7 merries in 1 x drachtig *D wel grappig overigens want Missy wou niks weten van de andere hengsten. Ze wou echt alleen gedekt worden door Booster, ze heeft een voorkeur dus :')
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:14

Missy weet wat ze wil :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:00

Ik heb de merrie vandaag laten scannen, maar ei was al weg. :') Even geduld dus.

Nieky, fijn dat ze drachtig is!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:14

Oh, ik zag mog berichten over mijn hengstenkeuze. Gisterenavond de knoop doorgehakt dat ik in principe FS Nesquik (geen drager van gait gen) wil gebruiken. Echter omdat ik niet kan insemineren nu, denk ik dat ik hem maar 1x gebruiken kan. Op de site staat beschikbaar t/m eind juni. Ik heb even contact opgenomen met FS om het na te vragen.

Anderen op de lijst zijn Kastanienhof Hollywood (kleine maat vind ik een keer interessant om te proberen) en Next Champion van Du Bois. Beide zijn helaas niet getest op het gait gen.

Dus even afwachten hoe het loopt...

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:01

Hier ook goed nieuws, zowel Hasta als Dolly zijn drachtig!
Hasta
Afbeelding
Dolly
Afbeelding

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:10

Ik probeer mee te blijven lezen maar reageren schiet er steeds bij in, sorry!

Annash, jammer dat het ei al weg was

Nieky, gefeliciteerd met Missy! Wat bijzonder dat ze zo duidelijk zelf haar dat kiest :D

kevinsky, mijn duimen draaien voor je

Quir, drukke boel bij jou, hopelijk alle scans goed.

Libera, jammer dat de grullo Lusi er mee is gestopt, is dat I-Don Malagueno? Gave hengst is Pharaoh

Hier is het een lekker gekkenhuis qua drukte, er staan hier nu 19 paarden en daar is altijd wel wat mee. Gelukkig niet allemaal van mij maar ze houden je wel lekker bezig zo :Y)

Fenja is vorige week gedekt met Perry in de veulenhengstigheid, ze zag er weer zo top uit en vlekkeloze bevalling gehad dus durfde het wel aan. Heel erg benieuwd naar deze combi, hopelijk in 1x raak, anders zit er wel heel veel tijd tussen Kina (30 april uitgerekend) en de rest.

Fenja, volle IJslander, wordt denk ik een heel gaaf veulen met Perry, een wat moderner gangenpaard met gouden kleurtje en hopelijk weer Fenja's karakter.
Afbeelding

Perry
Afbeelding

Er is nog een merrie bijgekomen, ze is niet van mij maar staat hier in training voor minimaal 1,5 jaar, de eigenaar kan in die tijd alles op orde krijgen en de merrie heeft wat gedragsproblemen waar ze hulp bij nodig heeft. Ze mag in die tijd gedekt met Perry, het veulen wordt voor mij.
De merrie, Shining Ups is een onwijs goed gelukte kruising tussen Quarter en IJslander, niet helemaal een geplande maar zo'n gaaf dier. En voor een ongelukje ook hele leuke bloedlijnen, ze is via vaders (quarter) kant kleindochter van de legende Shining Spark (een van de meest invloedrijkere en beste hengsten) en moeder is een hele goede IJslander fokmerrie met prachtige nakomelingen. Mijn twee lievelingsrassen in 1 paard, zo leuk om beide terug te zien. Ze kan tolten en heeft geweldige gangen en bouw, als ze draaft zweeft ze echt, heel veel ruimte en soepel.

Ze is er pas een klein weekje, nog geen echt goede fotos kunnen maken
Afbeelding

Afbeelding

Met de twee quarters zit ik op het wachtbankje om weg te brengen, Ice moet een swab op t station dus zodra die haar eerste knipper doet is het inladen en gaan :o
Silver is nog in haar veulenhengstigheid dus die heeft nog wel even.
Kina nu rond de 40 dagen en nog mooi drachtig en happy.
Aurora blijft dit jaar sowieso leeg.

Jona is nu sinds zondag hengstig, in princiepe de cyclus die ik mee wil pakken maar wacht nog op cem test resultaten. Zenuwslopend, heel misschien krijgen we vandaag de uitslag, anders pas maandag. Wat te laat zal zijn, dan wordt het nog een cyclus later. Zo stressvol die merrie perikelen :')

Svala was ook even een lange zoektocht naar een passende hengst, had er eindelijk 1 gevonden die echt perfect is maar dat zou te moeilijk worden om haar daarheen te krijgen.
Nu eindelijk een makkelijke en hele leuke hengst gevonden voor haar, ze gaat half juni naar het veld met hem. Ik zal jullie al zijn details besparen, het is een van de beste hengsten van IJsland.
Þröstur frá Kolsholti

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:23

Ik was jullie kwijt (ontstipt :x)

Vandaag gescant op dracht maar leeg (2e keer dus), dus ik baal als een stekker!

Maandag terug scannen en dan swap nemen voor de zekerheid, wss dan dinsdag weer rondje België voor mij en insemineren maar begin m wel te knijpen nu....

Mijn merrie is jong (6), mooi hengstige baarmoeder, geen vocht oid, eitjes die netjes groeien maar niet mega groot worden en toch pakt ze niet |(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:21

Gefeliciteerd met de drachtige.
Balen paint-lover

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:59

Muronia schreef:
Welke app hebben jullie voor het bijhouden van de dagen? Ik had filiumapp maar ik raak niet meer ingelogd. Daarop kon je ook mooi scans en inseminaties bijhouden.

Ik probeerde vandaag ook weer in te loggen op de filiumapp maar ook bij mij lukt het niet om in te loggen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:03

Dayscounter

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:06

Ik heb My Foals en Days Counter.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:15

Ja hier ook days counter

Morgen scannen op dracht. Weer spannend

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:30

Spannend muronia!

Paint lover, frustrerend!

Pomski, gefeliciteerd! Leuke combi met Hasta.

Annash, gait gen? Is dat iets nieuws ?

Libera, Pharaoh nakomeling lijkt heel knap!

Myrthe, volgens mij kan dat goed aflopen. Hoor je wel vaker.

Kabayo, mid juni weer... ik heb alleen niet direct goed gevoel bij...

Deracine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:30

nieky1993, 1 augustus mag ik het opnieuw proberen!

Lyona, wat is die quarter x ijslander leuk! ben benieuwd wat voor veulen daar uit gaat komen. En je nieuwe hengstenkeuze op ijslander, wat een beauty en knieactie!! ik hou echt enorm van zulke donkere vosjes, dat moet een gaaf veulen worden! en fijn dat het veel minder gedoe is dan die andere hengst.

Goed nieuws hier, de hengst op Ijsland die ik heb uitgekozen komt namelijk een maand eerder terug van training! hij is vanaf 17 juni beschikbaar om merrie's te ontvangen. Nu hopen dat de fokker, of misschien een kennis van mij beschikbaar is om haar rond die tijd te brengen. Het zou fantastisch zijn als ze ong een maandje eerder gedekt kan worden!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:42