Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himyar"]
[quote="Anna42"][quote="Himyar schreef:Gisteren keek ik weer eens in dit boek dat ik thuis heb:
MÜSELER,W. TE PAARD:aanschouwelijk rijonderricht. Daar staan een aantal oude foto's in van paarden die ECHT de achterhand buigen en de achterbenen onder de massa plaatsen en de voorhand verheffen. Of het aan de paarden van toen ligt of aan de ruiters van toen zou ik niet weten, maar volgens mij laten die foto's de Klassieke Dressuur zien, met hoofdletter K. Ik zou best wel eens willen weten waarom die paarden toen zo konden lopen.
Alikesflame"]
[quote="Anna42 schreef:Stel eens dat wij als mensen ook zo zouden omgaan met ons evenwicht.
Hoogspringers bijvoorbeeld zouden beter uit zijn met een korter rechterbeen terwijl balletdansers het juist weer van een korter linkerbeen moeten hebben. Wielrenners zouden het best af zijn met hele korte armpjes terwijl handenballers, boksers op lange armen aangewezen zouden zijn. Voor de politie zou 1 lange arm weer voldoende zijn.
Iedereen zou de persoon met zulke kromme ideeen prompt voor gek verklaren en de persoon in kwestie krijgt op staatskosten een levenslange psychiatrische begeleiding.
Waarom? Omdat iedereen je haarfijn kan uitleggen als je benen en ongelijk zijn het evenwicht zoek is en dat gegeven beinvloedt niet alleen de prestaties maar ook ons welzijn!!!
Toch hebben wij met viervoeters als het om dit onderwerp, en ook nog wel een paar andere, minder problemen.
Waarom niet? Omdat we er van de buitenkant tegenaan kijken. Veel minder kijken naar het mechaniek van een leven met een vierbenenbewegingsproces en ons meer laten leiden door optiek, gevoel, smaak, mode en een combinatie van deze factoren nl emotie. Met als gevolg dat onze sportpaarden praktisch allemaal verschillend lopen.
Jawel, hoor ik iemand zeggen dat doen wij ook. Is dat wel zo?
Wij hebben weliswaar een verschillende bouw maar lopen en rennen allemaal op dezelfde manier d.w.z. onze benen maken bij elke pas wel eenzelfde paslengte! Omdat ons mechaniek zo werkt.
Weten we eigenlijk wel hoe het mechaniek werkt om het evenwicht te garanderen van een leven op vier benen en dit van de sportpaarden? Waaraan moet minimaal worden voldaan om het evenwichtproces te garanderen en hoe krijg je dat gerealiseerd?
[edit] titel van hoofdletters naar gewone letters [/edit]
Anna42"]
[quote="Anna42"][quote="Pipo"]
[quote="Samsam schreef:
sarabande schreef:Anna het is al eens eerder gezegd, zou je voor de leesbaarheid niet voortdurende hele verhalen willen quoten. Lees anders de boktregels hier even op na.
Missouri"]
[quote="Anna42"][quote="Missouri schreef:Dus links achter en rechts voor komen vervolgens aan de grond (we blijven in 2takt).
Anna42"]
[quote="Missouri"][quote="Anna42 schreef:Nee hij staat ook niet stil. Maar als hij beweegt moet net als wanneer hij stilstaat wel het gewicht op de benen dragen. Dus hoe komt links voor van de grond?
Missouri schreef:Valt weinig te bespreken volgens mij... hij loopt gewoon goed.