Dees schreef:Nombrado, ik zal het maar even voor je uitspellen omdat je duidelijk niet tussen de regels door kunt lezen:
Arie53 heeft dat slecht lopende bruine paard gefokt.
En naar zijn eigen zeggen heeft hij een visie welke hij al zeker 10 jaar toepast.
Oftewel: je volgt iemand in een theorie die de zelfuitgeroepen goeroe persoonlijk nog niets heeft gebracht.
Een onbewezen theorie. Die alleen validiteit zou ontlenen aan het feit dat de bedenker ervan zo luid roept gelijk te hebben....
zelfuitgeroepen goeroe?
(ik denk ernstig dat jij hem op die plek zet, ik namelijk niet)
nou, ik hoop toch wel dat je zelf nog goed kan nadenken, en helemaal als je zelf rijd, dan kan je het namelijk zeer goed herkennen.
dit topic gaat over de bouw
wie wat gefokt heeft boeit me niet
wel het plezier en gemak waarmee een paard in de dressuur kan bewegen.
Of is dit een vingerwijstopic?
Het paard van het filmpje heeft een neerwaartsgebouwde romp (overigens niet zo ernstig als je wel eens ziet) maar het is geen evenwichtsmodel
het feit dat het paard kort beweegt , is al besproken. Die oorzaak heeft niets met de bouw van doen.
Ik denk dat het juist wijs is, om er gewoon eens over na te denken, en het te ervaren (op de paarden zelf) voordat er een vingertje gewezen wordt naar.
Of, je blijft bij je eigen overtuiging, de paarden goed "over de rug" te laten bewegen en de ruiter met de buikspier te laten dragen.