Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:10

Moeni11 schreef:
fokfanaat schreef:
geen idee, ik weet alleen dat hij als 4 jarige in de L1 rondliep hier in Nederland, dus wat dat betreft had hij wel naar ermelo gekunt.

Er waren dat jaar 2 Houstons van dezelfde fokker. De kampioen is op de KSS naar Denemarken verkocht en nooit aangeboden op de verrichting. De andere liep inderdaad op landelijke wedstrijden.

Uit mijn hoofd was het Samsam Houston x Zandigo naar Denemarken en de Houston x Columbus op landelijke wedstrijden.

dit staat op de boktwiki, maar ik denk dat jij gelijk hebt!

Symfonie, 1999, mv. Columbus, kampioen hengstenkeuring 2002

mbkaatje

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:11

Volgens mij was Samsam inderdaad kampioen toen.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:15

Van Norel is bij mijn Briljant wezen kijken en ik vroeg hem natuurlijk naar Cover Story. Hij zei dat ze hem halverwege al naar huis wilde sturen, vanwege de aanleuningsproblemen. De hengst is volledig van zijn oren tot staart op de foto geweest, omdat de HKcommissie bang was dat hij niet goed was. Gelukkig voor de hengst was hij wel goed, en trainbaar. Alleen had hij wat last van zijn tanden, maar trainbaar.
Ik vroeg hoe hij aan die problemen kwam, hij zei dat hij heel fijn was bij het inrijden, daarna is hij in training gegaan (ga geen stallen noemen vind ik niet netjes). Hij is daar overpakt, aan de slof gereden en te spectaculair getraind. Van Norel heeft er spijt van maar kan de tijd niet meer terug draaien zegt hij. De hengst scheen heel fijn te zijn tijdens het zadelmak maken, heel fijne mond.

Van Norel heeft gezegd, je keurt hem nu of anders keur je hem maar af. Hij zal hem daarom niet meer voorbrengen naar het najaar. Ik vroeg hem namelijk of hij hem dan door liet verwijzen, maar dat wilde hij niet.
Helaas, zal Cover Story dus niet gekeurd worden.. Dit zijn de woorden van van Norel zelf, helaas, had de hengst graag gebruikt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:19

Oh ja Sam Sam bedoelde ik. Was die geen kampioen geworden??

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:22

Dit vond ik bij het KWPN handig voor degenen die morgen gaan;

Het adres van de trainingslocatie is De Driehoekhoeve, Ondersloot 1, 7737 PD in Stegeren. In verband met wegwerkzaamheden dient u rekening te houden met een omleidingsroute.

Jammer voor de hengst nogmaals maar misschien als de emotie weer een beetje is gezakt wie weet ............ . Op internet staat heel duidelijk waar hij in training was. Jammer dat hij het zo voelt maar als hij goed is dan moet hij via andere wegen alsnog goedgekeurd kunnen worden. Weet niet of van Norel die weg wil bewandelen. Blijf het jammer vinden, maar het standpunt van het KWPN kan ik ook begrijpen.
Laatst bijgewerkt door overzee2 op 26-05-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:43

uletje schreef:
Als je natrappen van van Norel bedoelt, ik kan het wel begrijpen. (stukje, nu keuren en anders niet??)Een andere hengst mocht hij niet aanleveren (wat dus echt geld gaat kosten) en de ruiters in het onderzoek zijn natuurlijk ook niet om naar huis te schrijven. Daarbij zijn er nog wat zaken voorgevallen die niet door de beugel kunnen. Ik kan zeker begrijpen dat hij dit zegt en zo ook voelt. Het is door de jaren heen hem nooit gemakkelijk gemaakt.

Kul hij boerde goed de laatste jaren.
De hengst van vorig jaar niet naar de verr doen, Winningmood nu niet ter dekking stellen terwijl hij met zijn zonen furore maakte dat zijn zijn eigen beslissingen.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:50

Nou Nou jij kunt iedereen in z'n portomonee kijken..

Heb geen zin in een eindeloze discussie.
De hengst van vorig jaar heeft hij niet gebracht omdat er dat jaar al een uphill was gekeurd (briljant) dus hij schatte de kans niet groot weer een gekeurd te krijgen.
Winningmood, daar wilde niemand mee dekken, veel te klassiek. Slechts een handje vol fokkers. Hij heeft afspraken gemaakt vorig jaar met de van Silfhoutjes. Hij kon niet bedenken dat hij dit jaar zoveel vraag naar hem zou zijn. Maar hij is van de afspraken, dus hij stelt hem niet ter dekking. Toont aan mij karakter en standvastigheid. Een man waar je dus op kunt vertrouwen, en zijn woord kan geloven.

En laten we maar niet beginnen over de hengsten die in het verleden met de nek zijn aangekeken door de heren van het KWPN. Cabochon, Darlington....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:08

492 - Mermus R x Abgar xx
671- Welt Hit II x Cocktail
507- Métall x Zandigo (Special D)
536 - Montecristo x Balzflug
002 - Ahorn x Creool
340 - Jazz x Contango
583 - Peter Pan x G.Ramiro Z

Welke was die Jazz Contango?

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:09

Mindfields schreef:
amaze schreef:
Ik vraag me wel af waarom hij die aanleunings problemen heeft..

Ik vraag me dat helemaal niet af, want dat kan alleen maar aan de ruiter liggen dus dat lijkt me niet zo moeilijk.(tenzij hij misvormde kiezen heeft natuurlijk, maar dit zal wel niet gezien die dieren allemaal gecheckt worden).

Dus jij suggereert dat er bij het zadelmak maken al een slechte ruiter op zat, want hij werd al aangeleverd met de zelfde aanleuningsproblemen die hij nog steeds heeft! En het zou makkelijk kunnen dat hij als jonge hengst last heeft van een lichamelijk probleempje bv in zijn rug of gebit, ik had hem lekker thuis gelaten tot aan het najaarsonderzoek had hij alle tijd gehad.[/quote]

Idd Kajanus :j Jammer van de hengst want misschien als ze hem wat langer hadden doorgereden en in het najaar hadden aan geboden dit probleem niet meer aan de orde was.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:15

Sjoert schreef:
492 - Mermus R x Abgar xx
671- Welt Hit II x Cocktail
507- Métall x Zandigo (Special D)
536 - Montecristo x Balzflug
002 - Ahorn x Creool
340 - Jazz x Contango
583 - Peter Pan x G.Ramiro Z

Welke was die Jazz Contango?

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=20396

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:16

Dank je!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:37

Wat betreft Coverstory, ik heb begrepen dat hij NIET afgekeurd is, maar opgehaald.
De hengst kan worden voorgereden voor het 50 dg. najaarsonderzoek en dan eventueel weer mee kunnen doen.
Dan kunnen de rijtechnische problemen in alle rust voordien opgelost worden. Gezien Bon Bravour lijkt me het een goede oplossing.

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:56

Ik heb van Norel vandeweek nog gesproken over deze hengst en hij gaat hem wel degenlijk aanbieden bij het najaarsonderzoek...ik wilde namelijk heel graag dekken met deze hengst...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:03

Crazyhorse77 schreef:
Ik heb van Norel vandeweek nog gesproken over deze hengst en hij gaat hem wel degenlijk aanbieden bij het najaarsonderzoek...ik wilde namelijk heel graag dekken met deze hengst...

uletje schreef:
Hij zal hem daarom niet meer voorbrengen naar het najaar. Ik vroeg hem namelijk of hij hem dan door liet verwijzen, maar dat wilde hij niet.

Goh, twee mensen hebben van Norel gesproken maar beide een ander verhaal.......

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:13

jah ik begrijp ook niet als hij het nu niet meer aan gaat bieden in het najaar??
Ik kreeg er ook nog een mail over...maar mensen misschien dat hij er nu wel anders over denkt ik weet het ook niet....wat ikn wel weet is dat ik nu op zoek moet naar een andere hengst...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:17

Vudress schreef:
Crazyhorse77 schreef:

uletje schreef:
Hij zal hem daarom niet meer voorbrengen naar het najaar. Ik vroeg hem namelijk of hij hem dan door liet verwijzen, maar dat wilde hij niet.

Goh, twee mensen hebben van Norel gesproken maar beide een ander verhaal.......

We zullen moeten afwachten tot het najaar, en de gemoederen weer bedaart zijn.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:17

Vudress schreef:
uletje schreef:
Van Norel is bij mijn Briljant wezen kijken en ik vroeg hem natuurlijk naar Cover Story. Hij zei dat ze hem halverwege al naar huis wilde sturen, vanwege de aanleuningsproblemen. De hengst is volledig van zijn oren tot staart op de foto geweest, omdat de HKcommissie bang was dat hij niet goed was. Gelukkig voor de hengst was hij wel goed, en trainbaar. Alleen had hij wat last van zijn tanden, maar trainbaar.
Ik vroeg hoe hij aan die problemen kwam, hij zei dat hij heel fijn was bij het inrijden, daarna is hij in training gegaan (ga geen stallen noemen vind ik niet netjes). Hij is daar overpakt, aan de slof gereden en te spectaculair getraind. Van Norel heeft er spijt van maar kan de tijd niet meer terug draaien zegt hij. De hengst scheen heel fijn te zijn tijdens het zadelmak maken, heel fijne mond.

Van Norel heeft gezegd, je keurt hem nu of anders keur je hem maar af. Hij zal hem daarom niet meer voorbrengen naar het najaar. Ik vroeg hem namelijk of hij hem dan door liet verwijzen, maar dat wilde hij niet.
Helaas, zal Cover Story dus niet gekeurd worden.. Dit zijn de woorden van van Norel zelf, helaas, had de hengst graag gebruikt..

Je gaat geen namen noemen.... :? Maar iedereen weet toch waar van Norel vrijwel al zijn hengsten in africhting heeft staan?

HK-kampioen krijgt naam Cover Story
12/03/2010 13:44Begin februari werd de naamloze zoon van Oscar uit MacBeth keur preferent sport (dressuur) van Corleone uitgeroepen tot dressuurkampioen tijdens de hengstenkeuring in Den Bosch. Inmiddels draagt de hengst de naam Cover Story en staat hij in training bij Dressuurstal Laarakkers.

De hengst is in eigendom van Gert Willem van Norel uit Wapenveld. Cover Story viel tijdens de hengstenkeuring op met zijn uitmuntende model en de kwaliteit in alle drie de gangen. Vrijdag 19 maart wordt de hengst aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek.

Bron: Horses.nl/Dressuurstal Laarakkers

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:55

Kom zo even dit topic binnenvallen via de voorpagina....

Zo zie je maar weer dat je niet zomaar een goedgekeurde hengst krijgt. Wel jammer als je zo dicht bij de eindstreep zit en helemaal van een hengst die dus echt potentie bleek te hebben.
Ik heb de hengst zelf niet gezien maar je wordt niet zomaar kampioen neem ik aan.

Dus alweer iemand die het niet eens is met de training die de hengsten krijgen??
Of heb ik dat verkeerd begrepen...
Ik meende dat dhr vd Lageweg ook al klachten had over de trainingen..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:14

sarabande schreef:
JessicaD88 schreef:
Jullie kunnen het niet relevant vinden; ik vind het toevallig wel relevant. Wanneer zoiets gebeurd, en hij zelf zegt dat de manier van trainen een rol speelde in het geheel is het dus wel belangrijk.

Meid pak de telefoon en bel hem, maar val ons er verder niet mee lastig.

Auwch, heb je je neus nog Jessica?

Soit, zonde dat een hengst die kampioen is op de keuring toch niet door blijkt t groeien.
Bewijst bij mij alleen maar dat je pas weet wat je hebt aan een paard eens die deftig in training is...

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:54

hoi,

Zijn er bokkers die naar de eindbeoordeling gaan en eventueel een filmpje op youtube gaan zetten voor ons thuisblijvers? Bij sommige hengsten zie je die op youtube terug en dat is heeeeeeeeeeel erg leuk en interessant.
Hoe dan ook, iedereen die morgen gaat veel plezier gewenst!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:40

Wij gaan morgen ook heen.... en de Uphill en de Winningmood gaan 's middags thuis in alle rust nog even op de foto! :-D

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:53

Doodzonde is dit.
Als deze hengst aanleuningsproblemen heeft en de hengst is verder wel veterinair goed bevonden, ligt de oorzaak toch bij de slechte ruiter/amazone.
Opvallend is dat Laarakkers aangaf in de toekomst niet langer beschikbaar te willen blijven, nu vervolgens naar buiten is gekomen dat deze hengst van van Norel ook kan vertrekken.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 06:18

oneway schreef:
27, 29, 31, 34 , 36 en 39 mogen in mijn ogen gekeurd worden!

Vooruitziend?????
Of kennis van zaken :D +:)+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:06

Whaha, waarschijnlijk kennis van zaken... ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 07:45

We zullen zien :D