Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nummie schreef:Hai allemaal,
ik ben al een tijdje een stille meelezer en vind het interessant om al jullie meningen en ervaringen over bepaalde hengsten te lezen. Ik ben me ook rustig aan het oriënteren voor mijn eigen merrie, waar ik in de toekomst graag een veulen van zou willen. Liefst om zelf aan te houden als het een merrie is met zeker de potentie voor ** eventing en minimaal ZZ springen. Als het een hengst wordt, is het veulen voor de verkoop. De merrie loopt in het springen en de eventing. In de dressuur komt ze leuk mee, maar echt gaan zitten vindt ze lastig.
Ik heb een aantal verbeterpunten, die eigenlijk vooral voor het dressuurmatige gelden:
Lichtvoetiger
Mag opwaartser gebouwd
Mag makkelijker gaan zitten
Mag minder stug in de mond zijn
Ik wil liever niet inleveren op:
Bloedpercentage (vanwege de eventing)
Heb gekeken naar volbloed hengsten, maar ben bang dat dit haar niet voldoende zal verbeteren. Ik zoek wel echt een hengst die ggk is bij het kwpn.
Ik ben zelf heel erg fan van Sam R. Wat vinden jullie van deze hengst?
Revali schreef:Leuk om te horen Julia betreft Mylord... We verwachten er dit jaar eentje van
Mij is altijd gezegd... Fok niet met R. Paarden. Moeilijke karakters. Maar ik heb er geen ervaring mee dus kan er weinig nuttigs over zeggen
nummie schreef:Ben sowieso erg benieuwd naar jullie meningen over Sam R of zijn vader Mermus R en hoe jullie ervaringen zijn met hun nakomelingen. Zie daar hier niet veel over in het topic..Defender idd wel van gehoord ik ga me even inlezen.
besita schreef:Ik heb lang geleden nog 2 uit het roelofs lijntje gehad ( Abgar - Joost - Rigoletto ) , waren 2 hele fijne paarden ..zijn op latere leeftijd naar Amerika gegaan
Onze Namelus was als jong paard ook een heel speciale merrie ( sensibel , koppig , eigenwijs , moeilijk enz ) maar uiteindelijk toch ons beste paard geworden ( 1.60 GP , reserve OS ) heeft een tweede carrière nu in USA en is gewoon een heel fijn paard waar alle knopjes opzitten
Ik was wel erg fan van Joost , Abgar , Jasper ,Courville in de moederlijn